IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Cari Wang... Cari Wang... hahaha...!!!!

>> Tuesday, November 11, 2014

Gua dah jelak dengan berita2 operasi itu operasi ini daripada Jabatan2 Penguatkuasaan di Malaysia. Terlatest JPJ nak buat operasi cermin gelap, lampu ntah apa2 ntah, nombor plat tak ikut spesifikasi dan ntah apa lagi diorang punya kepala bana pundek haramjadah untuk menyusahkan rakyat.

Bagi gua semua tu motif nak kutip duit daripada rakyat untuk bonus dan kenaikkan gaji, habis tu nak cekau mana lagi... si bapak penipu 1Malaysia hanya pandai buat hutang jer... sampai defisit negara cecah RM700 billions melepasi kadar KDNK negara. Bodohnya Najib anak Razak memang tiada sempadan beb... itu pun puak2 lembu umno laknatullah puji melangit...

Berbalik pada isu JPJ haramjadah nih...., bab nombor plat tak ikut spesifikasi yang ditetapkan diorang nak saman... ok... saman laaaa... sebab itu salah pemandu atau tuan punya kenderaan, gatal tangan dan nak syok punya pasal..., bab tayar rendah, ekzos bapak anjing boleh tidur dalamnya, lampu apa menatang namanya tu.... yang tu pun gatai tangan dan syok sendiri punya hal... saman jangan tak saman...

Yang tak boleh blah.... bab tinted, kepala bana diorang nak saman. Sebelum diorang saman pemandu adalah lebih baik diorang pi saman kedai2 aksesori yang jual film tinted tu. Pastu pulak siapa yang meluluskan jualan film tinted tu dalam pasaran. Kedai2 aksesori baik punya auta pelanggan kononnya dapat kelulusan JPJ dan ada sijil konon... pundek2 tu cari makan beb.... kencing berterabur laaa, janji bisness masyuuukkkk....

Pemandu pulak... gua yakin beralasan pasang tinted sebab cuaca panas...., cuaca Malaysia memang panas pun kalau puak2 JPJ tak caya suruh diorang berlengging tengah panas tengahari lit.. lit... selama 7 hari. Cukup seminggu lu orang tengok diorang duduk wad hospital mana... amacam..??? Sembang boleh laaaa...!!!

Kita pasang tinted tu mahal2..., diorang senang2 jer suruh koyak... pastu bagi kompaun saman... kahkkk... ptuuuiiii... laaa..., diorang ingat rakyat Malaysia nih kerja cop duit belakang rumah semata2 nak bayar saman kat diorang.., sepatutnya diorang halang penjualan film tinted dari awal. Sepatutnya JPJ buat undang2 hanya kedai2 aksesori yang mendapat kelulusan JPJ sahaja di benarkan buat kerja pemasangan film tinted. Barulah boleh kontrol yang mana di luluskan yang mana tidak... ini di biarkan rakyat perabis duit... lepas tu istiharkan nak buat operasi.... aleee... utoooo... aaarrrr....


Lagi satu.... contoh melalui tauladan, itu Tok Pengarah JPJ tu... apasal cermin kereta dia gelap dah macam kereta kepala mafia jer...., sebelum nak mengajar rakyat... ajarlah diri sendiri dulu, ini dah macam bapak ketam ajar anak berjalan... pastu bila ada rakyat mencabar tau pulak sentap... bangang takda sempadan punya makhluk.

Itu tak termasuk lagi isu puak2 JPJ di bela oleh tauke2 lori, Tonto bagai.... semuanya kaki rembat duit luar, pasal tu banyak eksiden. Lepas tu salahkan rakyat.... macam sial jer.... contoh salahguna kuasa puak2 JPJ nih... berlambak beb... pandai2 la lu orang cari... salah satunya macam kat bawah tu... apasal boleh jadi camtu..??? Pasal tak mengaji agama... hukum halal haram main langgar jer....


JPJ diarah bayar RM76,835 pada peniaga. (lu orang tanya la.. pakcik google apa katanya...)

Banyak lagi perkara2 besar yang menyebabkan kemalangan atas jalanraya, tapi si benggong JPJ sengaja buat tak nampak sebab ianya melibatkan keraaaajaan jugak, yang diorang nampak rakyat... dah la kehidupan rakyat terhimpit dengan masalah kenaikkan harga barang yang melambung2... JPJ, Polis pulak nak pow lagi..... mampuih laaaa..... lagu ni beb...

Inilah... masalahnya Keraaaaajaan barisan nasional pandai buat hutang, rakyat menjadi mangsa untuk di sembelih, oleh sedemikian ada sorang Menteri mangkuk hayun suruh rakyat kerja lebih masa... buat partime untuk menampung perbelanjaan rumahtangga.... mulut bangkai punya menteri, kepala hotak lembu...

Nak suruh JPJ dan Jabatan2 Penguatkuasaan Malaysia nih jadi baik bukannya susah beb.... tumbangkan Keraaaaajaan Barisan Nasional/umno laknatullah, semuanya akan baik.... sebab Keraaaajaan ni lah Paksi Kejahatan sebenar, Bapak Penyelewengan, Bapak Rasuah... anak2 buah mengikut jelah.... hahahaha...

Weiiii.... JPJ balik tidoq aarrrrr...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP