IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kassim Selamat Saja Yang Selamat..!!! Rakyat Malaysia..???

>> Tuesday, June 24, 2014

Jom kita buat perbandingan dengan sistem perundangan negara yang macam cibai, cara perlaksanaan pemerintahan di bawah Kera.....jaan BN laknatullah serta butanya mata hati dan betapa pekaknya pihak penguatkuasa menjalankan tugas dan amanah mereka, semuanya spesies makan gaji buta bagi anak bini diorang makan duit haram.

Kes 1:
[SH] KUANTAN – Seorang pemuda terpaksa meringkuk selama 21 hari di dalam penjara selepas mengaku bersalah mencuri tiga ekor ikan di Mahkamah Majistret, semalam.

Tertuduh, Badrul Hisyam Hashim, 30, dari Sungai Isap Perdana, didapati mencuri ikan di Kios Jual Ikan Kampung Pandan 2 milik Samzulizor Salleh di Kampung Pandan 2, Jalan Bypass Kuantan pada 19 November lepas lebih kurang jam 8 malam.

Berdasarkan pertuduhan, bagi kesalahan tersebut, tertuduh dihukum di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 511 Kanun Keseksaan, yang boleh dipenjara sehingga tujuh tahun jika sabit kesalahan atau kedua-duanya sekali.

Bagaimanapun, tertuduh telah memohon Majistret Jessica Daimis untuk meringankan hukuman terhadapnya memandangkan terpaksa menjaga anaknya yang baru berusia dua bulan yang kini diletakkan di bawah penjagaan jiran buat sementara waktu selepas kematian isteri sekitar Oktober lepas.

Lebih malang, tertuduh juga tidak mempunyai wang untuk membayar sebarang denda atau ganti rugi memandangkan tiada siapa yang dapat membantu ekoran kedua ibu bapanya juga sudah meninggal dunia.

Menurutnya lagi, tiada niat untuk mencuri tetapi melihatkan ada ikan yang ditinggalkan jadi dia bertindak mengambil kira-kira tiga ekor untuk dijadikan lauk untuknya makan pada hari tersebut.

Dengan itu, Jessica telah menjtuhkan hukuman penjara selama tiga minggu daripada tarikh ditangkap dan berharap hukuman tersebut setimpal memandangkan tertuduh tiada rekod lampau.

Sementara itu, mahkamah juga ingin tertuduh akan menyesali perbuatannya dan tidak mengulangi pada masa hadapan.

Tambahnya, selepas ini sekiranya tertuduh betul-betul memerlukan makanan seharusnya dia meminta pertolongan daripada jiran tetangga atau saudara-mara terdekat dan tidak terlibat dengan kes kecurian lagi.

Kes 2:
Lu orang kenal celaka nih... dah la bengap, campur tolak bahagi...
bodoh bertingkek-tingkek... boleh jadi Menteri.

Lu orang kenal tak pundek anak haram nih..., kawan baik Rosmah...
apa hubungan dan tugas dia pada Najib Razak laki bini hingga dapat karpet merah...???


Hahahaha... mamat ni lu orang kenal tak....???
Mahadeath punya bestpren nih...!!!!

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Si Hassan Malek dikatakan memecat Pengerusi Bank Rakyat, Si Sabaruddin Chik kerana enggan meluluskan pinjaman RM40 juta tanpa faedah selama 30 tahun kepada ahli perniagaan, Deepak Jaikishan.

Bekas Pengerusi Bank Rakyat, Si Sabbaruddin Chik mendedahkan khidmatnya tidak disambung gara-gara pinjaman bernilai RM40 juta yang dibuat oleh seorang individu yang rapat dengan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak.

Tengoklah kisah antara 2 darjat, yang miskin curi 3 ekoq ikan masuk penjara 21 hari, si keparat pinjam tanpa faedah (gua istilahkan curi) boleh lepas macam tu jer..., sedangkan Bank yang bernama Islam pun kenakan faedah.... hahahaha...

Sebab itulah indeks jenayah makin meningkat bulan demi bulan di sebabkan oleh keparat2 kat atas tu laaaaa.... hidup rakyat makin terhimpit. Alternatifnya... bagi yang tiada sumber pencarian atau terdesak sangat nak makan minum keluarga... maka terpaksalah buat kerja seperti di bawah ini...


So... apa macam KPN...????
Apa macam Kera....jaan BN..????
Apa macam Menteri Raja Lawak Dalam Negeri...????

Kita tak perlu sembang pasal Undang2 atau hukum Hudud kat sini, sebab isu tu semuanya poyo... mainan politik durjana makhluk umno laknatullah sejak dulu, kini dan selamanya.... kita nak sembang isu selamatkah kita sebagai rakyat Malaysia Darul Jenayah ini...???

Lu orang rasa selamat ke...???

Rakyat semua dah tak selamat lagi beb.... angkara bahlolnya Kera...jaan BN dan pencacainya PRDM, SPRM, Imigresen, Kastam dan semua2 yg sewaktu dengannya selagi makan gaji bawah Kera...jaan BN haramjadah wal celaka laknatullah... hahahaha...

PRDM maintain sibuk dengan politik dan membuncitkan perut masing2 hinggakan jenayah pun diorang dah tak boleh nak kowtim lagi.., mana taknya..., di kalangan diorang sendiri pun penjenayah besau.... muakakakakaaaa....!!!!

Uisshhhh... tak boleh kutuk lebih2 PRDM nih... nanti Zahid Komedian ugut gua pulak sebab kacau anak2 buah dia yang selevel mentaliti dengannya, Menteri Dalam Negeri....??? boleh harap ke.. malaun komedian tu jaga Negeri/Negara...???

Yang pasti hari ini and today.... Indeks jenayah makin meningkat kerana kesempitan ekonomi yang semakin menindas setiap hari... siapa punya angkara...??? Sendiri makan pengat laaaa....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP