IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Orang Putih Lantik Orang Bodoh... hahahaha...!!!!

>> Tuesday, September 17, 2013



Kisah Cinderela.

Pada zaman dulu kala,ada seorang remaja perempuan yang bernama Cinderela, dia tinggal bersama ayahnya yang bekerja sebagai kelasi kapal,ibunya telah lama meninggal dunia kerana tertelan biji durian yang dibawa balik ayahnya ketika dia belayar ke tanah melayu.

Mereka boleh dikatakan keluarga yang agak kaya di tempatnya. Satu hari, selepas lama menduda, ayah cinderela berkahwin lain dengan seorang perempuan janda yang sebenarnya menggunakan ilmu sihir untuk menggodanya,wanita itu digelar 'perempuan puaka'.

Perempuan itu mempunyai 2 anak perempuan juga. Tidak lama selepas berkahwin dengan perempuan itu, ayah cinderela telah hilang, ditanya kawan kelasinya tidak dijumpai, juga kawan kawan terdekatnya, cuma kali terakhir dilihat ayahnya dibawa menaiki bukit oleh 2 pemuda yang tertutup wajahnya dan mereka membawa satu kotak yang tertulis Si 3+1.

Maka kemudian bermulalah kisah malang Cinderela, ibu tirinya menderanya dan melayannya seperti orang gaji, harta harta peninggalan bapanya langsung tidak digunakan untuk kepentingan Cinderela itu sendiri.

Anak kepada perempuan sihir itu juga sering berkata kepada Cinderela "Bersyukurlah ko masih dibenarkan duduk dirumah ini, kawan ko Snow White lagi teruk nasibnya, dihalau keluar dan diberi pil supaya tertidur selamanya".

Dan si perempuan sihir pula sentiasa mengatakan "Kalau ko tak nak kerja, berambus dari sini", ikutkan hati Cinderela,mahu sahaja dia pergi, namun rumah itu adalah RUMAH dia, peninggalan ayahnya.. She Deserve Better.

Haknya telah menjadi Hak wanita sihir tersebut. Nasib Cinderela sampai ke hari ini masih sama teruk, sang Putera pula sibuk bergaduh dengan keluarganya sehingga dia lari dari rumah,majlis tari menari tidak pernah dapat diadakan.

Aduh Malang Nasib Cinderela...

petikan daripada FB Muammar Gaddafi.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP