IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Menteri Lubang Cacing Lagi...????

>> Thursday, August 22, 2013


Nak bercerita pasal Bas bunuh diri kat Genting Highland..??? gua langsung takda simpati beb... lantak pi la berapa ramai nak mati sekalipun sebabnya tempat tu adalah tempat yang menanti BALA daripada Allah SWT... kita jer yang tak tau bila BALA tu nak sampai... let it be... dalam ertikata bahasa penjajah... dalam bahasa Malaysia... mampuih pi kat depa laaaa.... hahahaha...!!!!

Yang gua nak kepoh kat sini apabila terbaca kat sini, di mana menteri yang jaga KDN suatu masa dulu pernah bagi kenyataan yang hampir serupa dalam isu membenteras Samseng dan Ahlong suatu ketika dulu. Malahan sehingga la ni dah bertukar kementerian pun masih lagi nak melalak bagi Amaran yang ntah boleh dilaksanakan ataupun tidak.

Amaran lubang cacing dia tu sewaktu di KDN dulu pun tak terlaksana lagi hinggakan sekarang nih ada ugutan di mana Para Gangster nak serang Polis la pulak.... muakakakakaaaaa... cam cibai punya Amaran...!!!!

Hari ini di ulangi lagi Amaran Lubang Jubor Cacing dia lagi, kononnya..;

"Kita akan cari sampai ke lubang cacing punca terjadi tragedi yang cukup menyayat hati ini," katanya ketika diminta mengulas nahas itu ketika ditemui pada Rumah Terbuka Aidilfitri Bersama Menteri Pertahanan di sini hari ini.
Menteri2 Malaysia nih tugas diorang hanya bagi Amaran (apabila melibatkan tragedi maut), jadi pakar pemakanan (apabila harga gula dan barangan naik), penasihat ekonomi (dalam isu kenaikkan harga ayam) dan menjadi Badut Sarkas (dalam mengumumkan keputusan Kera...jaan atas sesuatu perkara kemudian membatalkannya, contoh isu PTPTN-CCriss.. hahaha...)

Kepada Menteri Amaran Pertahanan nih... adalah lebih baik lu jaga isu Keselamatan Pertahanan Negara sudah laaaa... Mamat tak berdaulat nih dah bagi Amaran dan pecah lubang nih... hahahaha...!!!!

Urusan Bas bunuh diri tu... serahkan kepada Menteri Pengangkutan, ooppsss... sori dia la jugak yang memangku jawatan Menteri Pengangkutan beb... hehehehe... takan la sampai la ni sepepet dia tak bleh letakkan sorang menteri kat kementerian pengangkutan... hahahaha...!!!!

Walau Menteri Pengangkutan bersilih ganti tapi masalah insiden melibatkan bas tak pernah selesai pun... masalah dan punca utamanya adalah korupsi yang berlaku dalam Agensi Pengangkutan Jalan seperti Puspakom dan JPJ.

Lu orang pasti menyedari berapa banyak Bas Kilang, Bas Persiaran, Lori Berat dan Ringan yang berada atas jalanraya yang keadaan kenderaan tersebut cukup mengharukan dunia..., dengan asap hitam berkepul, tayar takda bunga, brek ntah ok ke tidak, melebihi muatan serta pelbagai lagi yang tak sepatutnya lulus untuk berada atas jalanraya tetapi boleh lulus.

Ambil contoh Puspakom Padang Jawa sudah laaaa... dan gua yakin Puspakom cawangan lain pun 2x5 jugak... berapa banyak ulat2 yang berstongkol dengan kakitangan Puspakom untuk pemeriksaan kenderaan. Dengan RM300++ hingga RM500++ sudah mencukupi untuk membuatkan kenderaan tak cukup sifat boleh lulus dan beroperasi atas jalanraya.

Itulah masalah di Malaysia nih... takda rasuah, takda duit tepi kerja tak jalan, bila ada semua benda2 tu... semuanya beres walaupun bakal mengundang maut kepada rakyat yang tak berdosa.

Dan sudah menjadi habitat tabiat Menteri2 dan Pihak Berkuasa atau Kera...jaan Malaysia sejak dulu, kini dan mungkin selamanya iaitu apabila berlaku sesuatu tragedi diorang akan cuba meraih populariti untuk menunjukkan kehebatan masing2.... siasat itu ini, dakwa itu ini bla... bla.. bla.... boleh blah laaaa...

Akhirnya cerita yang hebat pada awalnya akan menjadi suam2 kuku dan terus senyap sehinggalah ada tragedi maut berulang lagi... kemudian diorang akan mula melalak balik... hahahaha....


Cuba tanya dengan Menteri Pengangkutan dulu2 tuuuu... dengan pelbagai insiden tragis melibatkan bas, cadangan menteri dimulakan dengan pemasangan kamera di lebuh raya, kotak hitam dalam bas, wajibkan dua pemandu, penyediaan buku log, usia bas ekspres tidak boleh melebihi 10 tahun, pemandu wajib lulus pemeriksaan kesihatan dan bebas dadah, peperiksaan di Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (Puspakom) setiap enam bulan dan beberapa peraturan lain sudah diperkenalkan.

Kesudahannya apa yeaaaa....???
Apakah mungkin alasan paling munasabah bagi seorang Menteri BN nih.... "berkemungkinan jalan Genting Highland takda kamera AES" ataupun Pemandu Bas tersebut adalah salah sorang daripada 1.7 juta pemandu yang gagal bayar saman tertunggak seperti dakwaan KPN semalam... muakakakakaaaaa....

Ohhhh.... Malaysia ku masih Aman... dan bersyukurlah kita semua dengan keamanan yang dinikmati kini, walaupun boleh mati kena tembak bila2 masa sahaja.... nauzubillah...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP