IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Baru Faham Dan Sabar Menanti.

>> Sunday, June 16, 2013

(Kecekapan anggota polis berjaya menyelesaikan kes kecurian sebuah kereta 12 tahun lepas.) - selanjutnya baca di sini.

Ntah laaaa... gua dah tak tau nak komen apa lagi dengan negara kita nih... gua nak gelak guling2... dah tak larat nak gelak lagi beb..., terlalu banyak gelak sampai guling2 pun tak elok jugak... sebab nanti hati boleh jadi keras dan gelap... segelap hitam pekat seperti hati Pengerusi dan Timbalan SPR beb... hahahaha...!!!!

Gua pun tak tau apa motif Bernama dan Pihak Polis war-warkan cerita lawak sebegini beb... bikin malu kat bayi dalam perut jer..... kompom bayi tu lahir jer... terus gelak guling2 dengan cerita lawak nih.... hahahaha....!!!!

Berjaya selesaikan kes kereta curi dalam masa 12 tahun...????
Itu yang di katakan "CEKAP".... adoiiiiiiiyaaaiiiiii..... low class wa cakap luuuuuu....!!!! "Cekap" kejadah apanya kalau ambil masa 12 tahun nak selesai satu kes.... Detektif Conan lagi cekap beb... dalam masa setengah jam jer... selesai satu kes.

Itu tak dibandingkan lagi dengan kecekapan "CSI Miami, New York"... dalam masa sejam dah selesai kes... apa sangatlah yang nak dibanggakan dengan Polis Banglasia nih.., 12 tahun beb.... 12 tahun wa cakap luuuuuu.... bangga sangat laaaaa.... oopppssss.... Bangga atau Bangang...????

Gambar Hiasan (Google)

Macam gua katakan tadi... gua pun tak tau nak ulas apa dan nak klasifikasikan berita ini sebagai apa...??? Tapi gua nak angkat satu komen dari link tersebut buat renungan pemimpin Kerajaan bn laknatullah dan juga KPN.... supaya diorang pun boleh tumpang gelak guling2 sama.... hahahaha....!!!!
1 case = 12 tahun.
1 hari = average 419 cases.
419 x 365 = 152, 935 cases setahun.
152, 935 x 12 = 1, 835, 220.
Kesimpulannya, untuk kes kecurian setahun, Malaysian police perlukan 1.8 juta tahun kemudian untuk diselesaikan. Just wait for your turn, don't bising2 here cuz police is doing their job.
Kesimpulan gua pulak.... berjanggut laaaa.... rakyat Malaysia nak menunggu kes masing2 selesai beb... sebab polis malaysia banglasia terlalu cekap dalam menjalankan tugas mereka...

Kerajaan barisan nasional melalui KDN wajib bagi gelaran YB kepada semua Pegawai2 Atasan Polis... barulah ngam dengan peranan diorang sekarang nih.... hahahaha....!!!!

Gambar Hiasan (google)

p/s: Barulah gua faham kenapa kes kecurian "pecah gudang dan kehilangan 3 buah lori syarikat gua" pada tahun 2007 dulu hingga sekarang tak selesai lagi, gua kena tunggu lagi 7 tahun baru dapat tau jawapannya.... hahahahaa....!!!!

Gua akan tetap Sabar Menanti dengan kecekapan Polis Banglasia.... hahahaha...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP