IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Menteri Kerajaan Pusat Nak Berhijrah ke...????

>> Wednesday, May 22, 2013

KUCHING - Gaji bulanan Ketua Menteri, Timbalan Ketua Menteri, Menteri, Pembantu Menteri dan anggota Dewan Undangan Negeri Sarawak akan naik sebanyak kira-kira tiga kali ganda di bawah rang undang-undang yang diluluskan hari ini oleh Dewan Undangan Negeri (DUN).

Rang Undang-undang Anggota Pentadbiran dan Anggota Dewan Undangan Negeri (Gaji, Pencen dan Gratuiti) 2013 juga memperuntukkan kenaikan gaji untuk Speaker DUN, Timbalan Speaker dan setiausaha-setiausaha politik.



Rang undang-undang itu juga menetapkan kenaikan gaji itu berkuat kuasa dari 1 Januari tahun lepas. Kali terakhir pindaan gaji dibuat ialah pada tahun 1992. - Bernama
Perghhhhh..... kenaikkan gaji gila-gila beb....!!!!
Gaji KM Sarawak yang billionare tu jer... tambahan 26 ribu hengget..., siap backdated lagi dari January tahun lepas, buta2 jer... si Penyangak tua Sarawak tu sakau hampir setengah juta hengget jika di ambil kira hingga Mei 2013.

Gua bukannya nak komen apa beb, jika Penyangak2 Sarawak tu berasakan diorang layak untuk mendapat gaji sebanyak tu... setimpal dengan kerja yang diorang buat selama ini, they deserved it.

Yang dipersoalkan adalah betulkah diorang semua perlukan tangga gaji sebegitu di mana gaji PM setaraf dengan gaji Timbalan Speaker Sarawak.... hahahahaha...!!!!

Masalahnya... permasalahan rakyat Sarawak dari segi ekonomi rakyat, infrastuktur negeri, taraf kemiskinan dan pelbagai lagi sudah mencapai tahap memuaskan ke... nasib rakyat sudah terbela kahhhh...???? Janganlah para pemimpin kaya raya.... tetapi rakyat masih bertaraf papa kedana.

Walau bagaimana pun hanya rakyat Sarawak sahaja boleh menilaikannya.., jika rakyat Sarawak merestui kekayaan luar biasa pemimpin2 diorang, siapalah kita nak persoalkan pulak.... hahahaha... lantak pi la kat diorang...!!!!

Lagipun, semua orang tau siapa Taib Mahmud.... Bapak segala penyamun di Sarawak. Yang kita sebagai rakyat Semenanjung Malaysia nak cemburu dengan kenaikkan gaji Menteri2 di Sarawak apasal.....????

Yang nak cemburu dan sakit hati adalah Perdana Menteri Malaysia, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri2 Kabinet Dapur 1Malaysia sekalian adanya, apa barang beb.... punyalah bersusah payah nak capai status Menteri siap kena maki hamun pelbagai, tup tup... gaji ciput jer...., lebih baik semua Menteri2 Pusat berhijrah ke Sarawak.

Jawatan taraf Menteri Keraaaaajaan Pusat... glamour beb... tapi tangga gaji diorang jika dibandingkan dengan jawatan menteri paling cekai sekali hanya setaraf dengan Setiausaha Politik Sarawak jer.... muakakakakaaaa...!!!!

p/s: tunggu jelah rombakan gaji besar besaran peringkat keraaaaajaan pusat pulak... hehehehe..., ataupun diorang kata takpa.... tak naik gaji pun tak kisah.... janji duit tepi kiri kanan ada sentiasa masyuuuuukkkk....!!!!

Biar gaji kecik.... asal harta berjuta2...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP