IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Dilema Boikot Perniagaan Cina... hahahaha...!!!!

>> Monday, May 20, 2013

Setelah selesai PRU-13... maka mengamok sakanlah segala musibat wal lahanat umno laknatullah kepada kaum Cina kerana kebanyakkannya tidak menyokong barisan nasional laknatullah... muakakakaaaaa....!!!!


Bergemalah kalimah “Tsunami Cina”... yang dimainkan dan direstui pula oleh Pengerusi barisan nasional laknatullah, disambut pula oleh media pencacai rasmi umno laknatullah... disambung pula oleh blogger2 haprak umno laknatullah.... yang kesemua mereka itu adalah bangang2 bahalol yang tak tau menghormati Perlembagaan Negara yang mengiktiraf Kaum Cina dan India sebagai rakyat Malaysia.

(eerrr... kaum mamak ada tertulis tak dalam Perlembagaan Negara di iktiraf sebagai rakyat Malaysia ataupun boleh tukar status daripada India Muslim kepada bangsa melayu..????... muakakakakaaa... siang cakap melayu malam cakap tamil...!!!!)

Hingga ke hari ini virus demam “tsunami cina” yang menjangkiti urat saraf kepala otak lembu puak2 bangsa umno masih belum kebah lagi beb...., untuk mencari penawar demam lembu giler diorang tu... maka ada pulak setan2 NGO yang mencadangkan kempen “BOIKOT Perniagaan Orang2 Cina”... hahahaha... kenapa la bodoh sangat setan dan lembu umno laknatullah nih.... muakakakakaaaa....

Gua takda hal jika puak2 nih nak berkempen "Boikot Perniagaan Cina"... tapi dah betul2 ready ke...??? Senaraikan terlebih dahulu "Perniagaan Orang2 Melayu" yang memenuhi keperluan orang2 melayu dalam pasaran. Tapi janganlah bercakap seolah2 peratusan ekonomi perniagaan orang melayu seperti dah berada di tahap tertinggi beb..., nanti jadi macam "Kempen Boikot Produk Israel"... hangat2 taik Rosmah Mansor jer.... muakakakakaaaa...!!!!


Persoalannya.... dari statistic 2008 yang pernah gua siarkan di sini, sekali lagi gua tepekkan di atas tu..., puak2 bangang tu boleh ke bertahan hidup dalam perniagaan mahupun kehidupan seharian tanpa melibatkan diri mahupun bersubahat 101% dengan perniagaan orang2 Cina...????

Apakah...????
Pencacai2 umno laknatullah nih yakin sepenuhnya perjuangan diorang selama ini untuk menaikkan taraf ekonomi dan perniagaan sedia ada dimonopoli oleh orang2 melayu sudah berjaya..., maka itu dengan berfikir menggunakan kepala lutut diorang keluarlah kenyataan “Boikot Perniagaan Orang Cina”...!!!!

Tak perlulah gua ulas panjang lebar tahap kebodohan NGO dan Blogger umno laknatullah nih.... sebab jangan kata lu orang jer... yang dah tau, budak tadika pun boleh ketawa guling2 beb...!!!

Perghhhhh.... nak boikot perniagaan orang2 Cina konon.... muakakakakaaa.... geli usus perut Anjing Besar beb dengan lawak bodoh puak2 umno laknatullah tuuuu...., weeeiiii... jangan jadi munafik la woooiiiii..... sejauh mana lu orang boikot beb.... akhirnya menyembah kat Cina jugak...!!!!

Kesian gua tengok puak2 NGO dan Blogger umno laknatullah... berjuang bagai nak rak, padahal pemimpin diorang syok berpeluk sakan dengan cukong2 Cina... muakakakakakaaaa.... sebab masyuuuukkkkkk.... ada komisyen... ada tumbuk rusuk... takda yang minta takdalah yang memberi... betul tak..????

Kepada Pencacai2 umno laknatullah sekalian, lu orang marah2 sebab kaum cina tak sokong bn, jadi untuk merealisasikan kempen lu orang dengan ini gua cadangkan supaya lu orang balik ke rumah nanti sila perhatikan barangan/perkakasan yang ada dalam rumah lu orang tu beli daripada mana..??? Jika ada yang dibeli daripada kedai2 Cina tolong buangkan daripada rumah lu orang, kasi bakar atau buatlah apa yang patut..., jangan ada satu pun yang berkaitan dengan “CINA”... ada paham kaaa...!!!!

Mana2 NGO, Blogger atau Pencacai2 umno laknatullah yang sebelum ini ada membeli rumah dengan Syarikat/Developer Cina.. lu orang boleh laaa... bakar sekali rumah2 tuuuu... atau jualkannya pada kaum Cina... tak baik tau duduk dalam rumah buatan/beli daripada orang2 Cina.

Developer2 Melayu pulak selepas ini jika nak buat projek perumahan, jangan beli segala peralatan seperti simen, kayu, paku dan sebagainya daripada pembekal cina... cari la mana2 pembekal melayu yang ada di Malaysia nih...!!!!

Weiiii... banyak lagi keperluan harian dan sebagainya termasuklah ikan, ayam yang puak2 umno laknatullah dok melahap hari2 yang dibekalkan oleh pembekal Cina... hinggakan lori sayur, lori ikan, lori ayam yang dari utara selatan tu pun majoritinya perniagaan orang2 cina beb...!!!!

ooppsss... ada lagi beb, NGO, Blogger dan Pencacai2 umno laknatullah sekalian dinasihatkan jangan bawak anak2 serta ahli keluarga lu orang pergi bercuti ke mana pusat percutian perniagaan orang2 Cina beb... contohnya Genting Highland, Sunway Lagoon dan sebagainya... dan jangan menginap di hotel kepunyaan Cina.

Selagi sosio-ekonomi Malaysia masih dimonopoli oleh orang2 Cina... maka dengan itu puak2 pencacai, NGO dan Blogger umno laknatullah tak payah laaaaa... sembang besar seolah2 Bangsa Melayu sudah menguasai 80% ekonomi Malaysia. Buktikan terlebih dahulu... baru boleh sembang...!!!

Kalau bab nak membodohkan rakyat... lu orang memang handal beb, buat pengetahuan lu orang yang berakal senteng separa lembu kondo shahrizat... sesiapa yang faham soal perniagaan dalam konteks kos beza harga akan boleh buat perbandingan antara syarikat melayu dan syarikat cina atau lain2.

Tolong bagi gua jawapan..., buktikan kepada gua jika ada mana2 syarikat melayu, pembekal, pengedar, pengimport yang tidak ada kaitan atau terlibat 100% dengan perniagaan orang2 cina...??? Tepung yang lu orang makan cucuq kodok tu pun dari kilang taukenya cina beb.... Bodoh punya melayu umno laknatullah nih.... hahahaha...

Itu pasal laaa... gua dah cakap beb, tanpa umno laknatullah pasti hidup kita tak ceria beb... tanpa lawak bodoh bangang diorang pasti gua akan akan kesunyian.... seronok jugak jika ada hiburan daripada umno laknatullah nih... walaupun lawak bodoh sepanjang masa... tapi menghiburkan.... hahahahaha...

p/s: Mangkuk tandas yang lu orang duduk melepas berak setiap hari tu... syarikat melayu mana yang buat eekkkk....

Baru gua tau, Pemain Badminton kebanggaan Negara selama ini “Melayu” rupanya..., nama jer... macam Cina... muakakakakakaaaa..!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP