IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Dengan penggunaan bahasa kasar, bahasa pasar, biadap serta maki hamun yang mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak. Jika tidak boleh terima konsep blog ini, dengan segala hormatnya eloklah lu orang blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati, atau berkemungkinan juga bakal membuatkan lu orang (pembaca) jadi sawan, hilang akal, meroyan serta menambahkan dosa di sini.

Di sini tiada bahasa sopan santun penuh beradab lagi tertip dan berhemah.
Wujudnya blog ini khusus untuk memaki hamun dan ruangan luahan tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kepada SKMM, Polis atau mana2 lembu umno nak repot blog ini di bawah Akta Hasutan atau Section 114A, lu orang tak payah menyemak di sini.

Bekas Menteri Transformasi...????

>> Thursday, April 18, 2013

Kes Kolam Udang
Kes Benih Padi
Kes Lembu Kak Ijat

hahahaha.... inilah definasi transformer cara Najib Razak... hahahaha....!!!!

Ooopppssss.... semua kes2 yang terpalit tu takda walaupun ada laporannya... tetapi takda dalam fail siasatan Polis dan SPRM... maknanya calon ini bersih laaaaaa..!!!! Takan Polis dan Sprm tak tau kes Benih Padi yang...???

Melibatkan– Noh Omar Menteri MOA, Dato’ Hashim KSU MOA dan Datin Naimah Pengarah IPB (Industri Padi Beras)

Menteri Pertanian, Noh Omar telah menyalahgunakan kuasa bagi tender benih padi sah kepada petani tahun 2013/2014. Lihat surat dari Kementerian Kewangan bertarikh 20 Julai 2012 mengenai perkara ini.

Telah disahkan pihak MOF oleh Dato Fauziah Yaacob, Bahagian Perolehan Kerajaan (para 2) bahawa proses penilaian teknikal dan perakuan tender tidak mematuhi kriteria yang ditetapkan dalam dokumen tender dan tidak selaras dengan prinsip-prinsip tender (terdapat 3 kriteria yang dinyatakan).

Itu kes Benih Padi beb.... kes Tanah Kolam Udang amacam...????
Lebih lagi, Noh, yang sekarang Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, telah memulakan projek ternakan udang pada tanah 30 ekar itu bersama sebuah syarikat Pristine Agrofood Sdn Bhd.

Penglibatan Noh di dalam syarikat itu, kata Ng Suee Lim (DAP-Sekinchan) yang mendedahkan skandal tersebut, menimbulkan persoalan percanggahan kepentingan kerana Noh merupakan menteri yang bertanggungjawab mengelola industri itu.

Noh membeli tanah 30 ekar itu dengan hanya membayar RM100,000 berbanding harga asal kira-kira RM3 juta pada ketika itu, kata Suee Lim.
Amacam beb... itu baru 2 kes... jom tambah satu lagi kes Mr. Bulldog nih...!!!! Ini kes lagi bessshhhhh....!!!!
The agriculture and agro-based industry minister said he could not comment as he has yet to receive any information from ongoing investigations into the controversial national cattle farming project.

“I don’t know. I don’t know because we have not received any decision. As agriculture minister, I have not received any report. Let them investigate,” he told reporters here.

Jadi.... apa yang dia tau selaku Menteri Pertanian (Bekas Menteri)... beb...???? Kalau tak tau buat kerja lebih baik janganlah bercita2 nak jadi Menteri. Makan gaji buta jelahhhh....!!!!

Oooooo.... yang bersemangat nak jadi calon tu bukannya apa.... sebab ada imuniti daripada sebarang tindakan undang2 terhadap penyeleweng tanah dan harta rakyat... tak ke gitu bunyinya kan wahai Polis dan SPRM.... hahahaha....!!!!

Ohhhh... SPRM kata diorang dah siasat.... yea... ke...., mana buktinya siasatan dah dilakukan.... kenapa senyap jer....???? Habaq mai la kat kami.....!!!!

Masalahnya... saringan SPRM terhadap calon2 PRU-13 terutamanya calon2 BN... macam tak telus jer.... muka2 yang terpalit dengan skandal wang pun boleh jadi calon.... so... macamana nak menyakinkan rakyat ketelusan SPRM dan juga transformasi Najib Razak ini berjaya beb....????

Kesimpulannya.... tolak jelah calon2 yang dibawah bendera BN dalam PRU-13 nanti, khususnya rakyat Tanjong Karang.... reject jelah Noh Omar tuuuu.... takda pekdahnya lu orang bagi undi kepada penyamun negeri Selangor nih...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP