IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

56 Tahun Ulang Janji Yang Sama... Bosan Aaaarr...!!!!

>> Sunday, April 07, 2013

17 PERKARA YANG TERKANDUNG DALAM MANIFESTO BARISAN NASIONAL

1. Menangani Kos Sara Hidup
2. Meningkatkan Kehidupan Warga Bandar
3. Menyediakan Rumah Mampu Milik
4. Peluang Mendapat Perkhidmatan Kesihatan Berkualiti
5. Ke Arah Kecekapan Terhebat Pengangkutan Awam

6. Pembangunan Infrastruktur Bertaraf Dunia
7. Membina Ekonomi Mapan, Dinamik Dan Inovatif
8. Membina Kecemerlangan Pendidikan Negara
9. Meningkatkan Keselamatan Dan Ketenteraman Awam

10. Memperkasa Penyertaan Wanita
11. Memenuhi Aspirasi Belia
12. Merancang Jaringan Keselamatan Sosial
13. Mempromosikan Agama Islam, Kebebasan Dan Keharmonian Agama
14. Memerangi Gejala Rasuah
15. Memperkukuhkan Perkhidmatan Awam, Menambah Baik Tadbir Urus

16. Gerakan Kesederhanaan Global
17. Memulihara Sumber Semula Jadi


Gua yakin ramai yang tutup TV tadi.... hahahaha.... yang ada duit lebih tu... mungkin pecahkan TV lu orang pasal menyampah dengan barisan najis yang berkumpul atas pentas.... hahahaha... Mahadeath jugak best dapat duduk atas bangku plastik.... wasatiyah betul diorang bila mmenjelang PRU.... hehehehe....

Yang gua warna merah tu.... lu orang agak2 dah pernah dengar sebelum ini atau tidak...???? Sampai sekarang dah jadi janji dicapati basi kaaaannnn...???? Yeyyynadeiiii... Najib berapa kali mau ulang daaaa....????

Nak sentuh semua... panjang berjela2 pulak...., gua cuma nak sentuh apa yang dicapati hingga kini. Pertamanya.... nombor 5 tu... dari zaman Pak Lah... kononnya pengurangan subsidi minyak sebanyak RM4 billions itu akan digunakan untuk menaik taraf sistem pengangkutan awam. Tapi hingga sekarang ini taraf pengangkutan awam macam tu jugak... yang kaya kroni2 diorang jugak....

Keduanya... nombor 8, pada takuk yang lama jugak malahan bertambah2 teruk sehinggakan feedback daripada para guru2 sekolah sistem yang ada sekarang nih bikin diorang stress dan murid jadi boring. Itu citer di sekolah2... apa pulak citer dengan sistem pendidikan rendah dan tinggi... hahahahaha.... lu orang pi tanya pakcik google... kedudukkan senarai Universiti terbaik dunia... malaysia berada di ranking nombor berapa..????

hahahaha... itulah hasilnya apabila sistem pendidikan diperdagangkan... nampak sangat si Najib Razak telah mencibaikan dirinya kat atas pentas tuuuu.... banyak auta daripada fakta...!!!!

Ketiganya... nombor 14, lagi cibai wal haramjadah... yang ini setiap tahun di ulang di ulang dan di ulang.... hasilnya "Malaysia is world championships in corruption". So... najib dok kelentong apa kat atas pentas tuuuu.... hingga disiarkan secara lansung oleh hampir semua siaran TV, hehehehe.... 1Malaysia kena kencing dengan Najib Razak dan Lembu2nya....

Gua rasa cukuplah 3 faktor tu jer..., sentuh banyak2 pun tak guna sebab lu orang sendiri bila baca 17 agenda akujanji barisan nasional tu... lu orang yang clever brilliante boleh menilaikannya.... hahaha... 56 tahun beb barisan nasional dok kelentong rakyat dengan menabur janji2 yang diorang sendiri tak boleh tunaikan hingga la ni....

Biarlah keceluparan Najib mengatakan kononnya manifesto Pakatan Rakyat hanyalah fantasi dan khayalan, sekurang-kurangnya selama 4 tahun lebih negeri2 Pakatan Rakyat berjaya juga melunaskan hampir semua yang dijanjikan.... gua bercakap soal janji 2008 hingga 2013 iaitu dalam masa 4 tahun jika dibandingkan dengan berpuluh2 tahun barisan nasional berjanji.... kah... kah... kah.... susah ke nak buat matematik manifesto bn dan pr...


Jadi... apabila dan kepada sesiapa yang menonton TV tadi... apa yang lu orang nampak kat atas pentas tuuuuu..... muka-muka apa...????

Muakakakakakakaaaaaa............ mboooooooooooo.....!!!!! tudung merahhhh.... hutang lembu bila mau bayar daaaa.... wooiittt..... gua nampak pelakon porno laaaaa.... lupa nak mintak autograf.... hehehehe....

56 tahun beb.... dah masuk usia pencen, dah banyak sangat penyakit... cukup2 lahhhh.... buatlah perubahan kerajaan dan bukannya rugi apa pun... yang takut dan berasa rugi hanya lembu2 umno/bn laknatullah jer....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP