IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Santai Jumaat - Al Kisah mamak tipu Tuhan.

>> Friday, March 01, 2013

Kisah ini berlaku suatu masa dahulu iaitu sebelum Malaysia merdeka. Ada sekoq India dari Kerala, India datang ke Tanah Melayu, dan oleh kerana seronok tinggal di negeri yang aman damai, maka dia membuat keputusan untuk terus menetap di sini. Setelah memeluk agama Islam dia pun berkahwin dengan gadis tempatan bernama Aminah. Sebagai India Muslim orang kampung mengelarnya dengan panggilan Mamak.

Selang beberapa bulan berkahwin, isterinya Aminah pun mengandung.  Aminah mengidam nak minum air kelapa muda yang diambil sendiri oleh suaminya. Dipaksanya suaminya si Mamak ni panjat pokok kelapa yang begitu tinggi dan ambil buah kelapa muda untuknya.

Oleh kerana sayangkan isteri, mamak sanggup buat apa sahaja. Dia pun mula memanjat sehingga ke atas dan mengambil buah kelapa muda yang diidamkan isterinya. Dalam perjalanan turun dari pokok kelapa yang tinggi tersebut, angin telah bertiup dengan kencangnya sehingga tangannya hampir terlepas dari batang pokok kelapa yang dipeluknya dan dia hampir jatuh ke tamah. Ketika itu juga dia bernazar kepada tuhan antara lain berbunyi  "Wahai Tuhan, tak jatuh kalu, aku sembelih seekor lembu, kasi makan orang kampung" (maksudnya kalau tuhan pelihara dan dia tak jatuh dari pokok ini dia akan sembelih seekor lembu dan jamu orang kampung).

Dia pun turun lagi,  sehingga pertengahan batang pokok, angin bertiup sekali lagi, sekencang yang tadi. Kali ini dia bernazar lagi " Wahai tuhan, tak jatuh kalu, aku potong seekor kambing kasi orang kampung makan.( kalau tak jatuh dia akan sembelih seekor kambing dan jamu orang kampung).

Dia turun lagi sehingga lebih kurang dua kaki lagi untuk sampai ke tanah, dia pun dengan sengaja  melepaskan tangannya dari pokok kelapa yang dipeluk lalu dia pun jatuh ke tanah, dengan pantas dia berkata “Tengok jatuh jugak!!!, aku tak jadi potong itu lembu dan kambing”   ( Dia menyalahkan tuhan kerana kununnya tuhan tak pelihara dia dari terjatuh).

Mamak hidup bahagia bersama isteri hingga ke usia tuanya, Suatu hari dia jatuh sakit dan nampak begitu uzur sekali. Di saat kematianya dia memanggil isteri dan anaknya mengadapnya dan mendengar amanat terakhirnya yang berbunyi begini;

“Minah!!! Aku mati kalu, kasi bungkus sama aku kain paling buruk sekali”. Dengan takdir tuhan Mamak pun menghembus oksigen terakhirnya.

Sebagai menunaikan hajat arwah suaminya, Aminah bersama anaknya pun mencari kain putih yang paling buruk sekali yang terdapat dalam kampung itu untuk dikafankan kepada Mamak. Orang kampung pun menguruskan jenazahnya sehingga selesai.

Bagi orang Islam seseorang yang mati itu akan ditanya di dalam kubur oleh malaikat dan ini sangat difahami oleh arwah Mamak semasa hidupnya, dan Mamak juga tidak terlepas dari soalan kubur ini. Selepas selesai imam membaca talkin malaikat pun datang bertanyakan soalan kepada Mamak:

(MaaRabbuka...????)

Ketika soalan ini ditanya, Mamak memandang sinis kepada malaikat lalu berkata:
(Berapa kali mau tanya..???? Tengok....!!!... Sudah buruk...!!!!)

Sambil menunjukkan kain kafan yang dah lusuh pada badannya. Kononnya dia sudah mati lama dulu, dan malaikat sudah menyoalnya dulu....

Di khabarkan juga.... sebagaimana bapaknya dahulu... begitulah anaknya sekarang ini yang berjaya menipu 28 juta rakyat Malaysia dan perkayakan dirinya dengan harta dan aset bernilai RM44 billions...., hasil kekayaan yang dikumpulkan tanpa mengira halal haram, kutuk dan hina Islam dan Nabi... sejibik macam perangai bapak dia yang menipu Tuhan dan Malaikat... muakakakakakaaaaa....!!!!

Masalah besar negara apabila spesies Mamak Haramjadah mengaku Melayu.... terutamanya ramai di Penang.

p/s: Kisah dongeng tersebut diriwayatkan oleh Tok Selampit.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP