IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kasi BOM Bagi Makan Jerung Laaa...!!!!

>> Wednesday, March 06, 2013

Ada sorang budak baru belajar politik... kencingnya masih bercabang tapi sembang macam orang bodoh...., dia kata jangan percaya media luar negara... kah.. kah.. kah...!!!!

Kat bawah nih adalah sumber dari media luar negara, lu orang nak percaya atau tidak terpulang pada masing2... pada gua... gua lebih percayakan media asing daripada media pencacai umno laknatullah... hahahaha.... terutamanya media yang asyik kena bayar saman pada pemimpin PR... itu lagilah tak boleh dipercayai lansung... media taik yang bernama Utusan Malaysia dengan motonya "Perosak Pemikiran Rakyat".

Jom layan apa kata media Filiphines tu.... (gua petik sikit jer... selebihnya baca kat link yang gua highlight tu...;

Mudjahab said at least 10,000 Tausug  from Basilan, Sulu, Tawi-Tawi and Zamboanga on Monday night started to reinforce the followers of Sultan Jamalul Kiram III now holed up in a coastal village in Sabah via the Philippines’ so-called “southern backdoor,” a route regular traders are familiar with.
He said the reinforcements “sailed in small numbers so they can easily penetrate Sabah unnoticed.” - Inquirer Global Nations.

Gua bukannya nak persoalkan apa.., malas nak ambik pot bab Lahad Datu nih lebih2 sangat, sebabnya berdasarkan kepada kronologi kejadian dari firstday pencerobohan hingga ke hari ini banyak sangat kepincangan dan perkara yang disorokkan oleh Menteri dan Polis. Apatah lagi dengan komen2 dan statement bangang dari Menteri2 barisan nasional... lastly apa yang terjadi sekarang nih...????

Sebenarnya.... ramai yang dah tahu permainan dan perancangan siapa dan kenapa bangsa Suluk tu mengamok. Dari faktor sejarah pun ada kaitannya, dari faktor pemberian IC oleh Mahadeath yang hampir2 nak death dah sekarang nih tapi masih tak death lagi pun berkait jugak..., dari faktor permainan politik kotor umno/barisan nasional pun yea jugak.... berkaitan dengan janji2 manis Presiden umno laknatullah kepada ahli umno bangsa Suluk.

Hanya yang malas berfikir jer... akan mengatakan ini semua tragedi. Sedangkan dari kes Memali, Al-Maunah dan Lahad Datu nih... jalan ceritanya hampir sama. Cuma yang berbeza kes Memali dan Al-Maunah undang2 Geneva tak terpakai... dalam kes Lahad Datu undang2 Geneva diguna pakai.... muakakakakaaaa.... budak2 tadika pun gelak guling2 beb...!!!! Budak2 Tadika kata apa tau....;
Ada antara kita mempersoalkan mengapa polis pula yang hulur kepala sehingga mengorbankan 6-9 orang dari unit komando mereka. Kita juga ada dengar penjelasan dari Jeneral ATM yang mengatakan mereka terikat dengan "Geneva Convention", itu pasal polis kena dulu. Saya cabar ATM jelaskan artikel mana dalam convention itu yang melarang tentera bertindak jika ada pencerobohan seperti itu.

Menteri undang-undang kata ini bukan peperangan tapi pencerobohan itu sebab polis kena dulu. Menteri ini pun saya cabar artikel mana dalam "Geneva Convention" itu yang menyebut tentera tak boleh bertindak. Dua orang ini mesti faham sekurang-kurangnya makna 'Declared War' dan 'Police Action' sebelum nak jawab cabaran saya. Saya pasti penasihat undang-undang faham, tapi dengan sengaja kedua-dua orang ini cuba nak kelirukan rakyat. Haaaa...., jawablah...!!!!

Dan lihatlah pemimpin2 umno laknatullah nih... bukannya diorang peduli untuk mengorbankan rakyat ataupun anggota keselamatan (Polis dan Tentera atau sesiapa saja asalkan ada kambing hitam untuk menjadi korban bagi mencapai kegilaan kuasa pemerintahan diorang "Matlamat Menghalalkan Cara".)

Berbalik kepada petikan berita di atas, satu jer... yang gua nak gelakkan sekarang.., inilah masanya peranan 2 buah Scorpene dimaksimakan.... hahahaha... takan nak buat pameran di dermaga kot....????

Jika benar 10,000 tentera Penceroboh dalam perjalanan ke Sabah, apakah peranan Polis Marin atau TLDM dalam memintas penceroboh tu menjejakkan kaki mereka diperairan pantai Sabah.

Adakah Polis Marin/Tldm nak kasi bom dan tembak sampai mampus bagi makan jerung kat tengah lautan.... atau Menteri Pondan dari KDN nak hampar karpet merah ditepian pantai.... main jerami sambil berbincang-bincang.... hahahaha...!!!!

(nota: ini semua taktik nak tutup isu pemberian IC free dan janji2 yang dimeterai oleh pemimpin parti melayu haramjadah 1Malaysia kepada bangsa suluk.... perghhhh... wayang umno laknatullah productions telah mengorbankan anggota polis yang tidak berdosa...)

Al-Fatihah dan Takziah buat Anggota Perajurit Negara yang telah terkorban kerana permainan politik kotor pemimpin umno/barisan nasional laknatullah yang rakus kuasa.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP