IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Antara BN dan Kerajaan Pun Tak Tau Beza...!!!!

>> Friday, March 22, 2013

Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said mengarahkan Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana imam di bawahnya yang menjadi penceramah kepada parti pembangkang.

Beliau berkata perbuatan itu tidak sepatutnya berlaku kerana imam terbabit bertugas dengan kerajaan dan sepatutnya mengikut dasar kerajaan negeri. - MStar.
 
Mungkin MB Terengganu nih tak faham kot.... atau masih Bangang lagi, tapi macamana orang Bangang boleh jadi MB... hahahaha... oopppsss... tak hairan maaaa... Najib yang orang selalu katakan sebagai makhluk terbodoh di Malaysia pun boleh jadi PM... muakakaka...!!!!

Wooiittt... Mat Said le meh sini... nak sekolahkan lu sikit..., supaya lain kali jangan jadi bodoh macam umno... oopppsss... lu memang umno pun...!!!!
1. Kakitangan awam bekerja dengan KERAjaan Ganu/Malaysia. Bukan kerajaan bn....
2. Ya, parti bn menang pru. Jadi mereka dilantik mengurus pentadbiran negara.
3. Itu bermaksud BN dilantik untuk menguruskan pentabdbiran Negara/Negeri. BN itu sendiri sudah termasuk ke dalam pentadbiran kerajaan. Bukannya Malaysia yang kena masuk dalam pentadbiran BN. Ada paham takkkk...!!!!
4. Itu bermaksud dasar kerajaan mewakili malaysia dan juga mewakili rakyat malaysia secara amnya..... 
5. Dasar kerajaan bukan bermaksud dasar bn, itu sama sekali... Tak betul.... dan  Tak tepat.....!!!!
6. Tak dinafikan bn wujudkan dasar2 bodoh agar dasar2 itu melindungi kepentingan pemimpin bn dalam KERAjaan.
7. Namun sebagai rakyat, dasar2 bodoh + zalim tidak menjadi kewajipan buat rakyat untuk patuh dan jadi pak turut. Ia termaktub dalam Islam. Hujah diorang tak boleh celen hujah Allah. Sorry.... tiada kompromi dalam bab hukum Allah ok... (dalam soal patuh kepada pemimpin/kerajaan/pemerintah)
8. Sebagai Kakitangan KERAjaan, mereka hanya perlu fokus dan beri tumpuan dalam melaksanakan tanggungjawap dan kerja2 yang diamanahkan mengikut waktu bekerja.
9. Apa pun yang mereka nak buat selepas waktu bekerja adalah menjadi hak peribadi mereka sepenuhnya dan sesiapa pun tak boleh kawal dan tak patut nak menyibuk itu ini.
10. Diorang bukan berkempen dan berceramah time bertugas. Kalau gitu boleh la lu nak marah dan bengang.
"Wooooiii... kurang ajar punya imam.... Aku suruh jadi imam dia ponteng kerja plak...."

"Woooiiii... kurang ajar punya cikgu... Aku suruh mengajar... dia sibuk berkempen, pacak bendera pulak... kalau bendera bn takpa aarrrr... ini bendera Sulu..."

11. Jangan pandai2 menyatukan dasar bn sama dengan dasar Malaysia. Dasar bn sudah tentu bias kepada bn. Sampai mampus kita tak boleh undi selain dari bn kalau ini peraturan yang lu guna....!!!!

12. Siapa boleh beri jaminan bn akan adil sampai bila2...????
Sekarang pun dah banyak terbukti bn tak adil. Lagi mau paksa orang sokong ke...????
Kalau kita tak betul itu satu hal beb... kemudian kita nak paksa orang sokong kita walaupun kita tahu kita sendiri pun tak betul.... kat mana logiknya Mat Said oooiiii.....????
Sebenarnya teloq2 pemimpin bn laknatullah nih semuanya dah tersentot ke dalam beb..., sebab tu laaa... banyak sangat tindakan keji yang diorang buat.... habis semua kakitangan serta jentera kerajaan dipergunakan sepenuhnya... padahal gaji kakitangan kerajaan adalah daripada hasil cukai wang rakyat, bukannya duit parti bn/umno laknatullah.

Arahan Mat Said tu... sebenarnya nak mengugut dan ianya satu ugutan. Malaun tu tahu jika dia membiarkan para Imam2 nih... berkempen secara terbuka dan berani menyatakan sokongan terhadap Pas atau PR, maka selepas ini lebih ramai penjawat awam akan melakukan hal yang serupa. Akan sampai ke satu peringkat yang diorang (bn/umno laknatullah) sendiri dah tak boleh bendung dan kawal lagi.

Ini juga membuktikan bahawa diorang sedar yang diorang dah takda sokongan. Hanya penipuan, fitnah, ugut mengugut kakitangan kerajaan jelah yang kononnya boleh selamatkan diorang untuk terus berkuasa.

Inilah matematik mudah untuk kita faham. Hanya puak2 bangsa umno laknatullah jer... yang masih dalam sindrom penafian.... sebabnya dah terlalu selesa makan duit haram (rasuah, penyelewengan)... hati sudah jadi gulap gulita... akal pun hilang... tak bleh pikiaq dah.... hahahaha...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP