IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Program 1 Bloodyfool Malaysia...????

>> Monday, February 04, 2013

Gua masih dalam keletihan, petang tadi jejak kaki kat rumah setelah penat bermain dan berinterbiu dengan jerung2 yang bermasalah di Tioman. On... jer.. laptop... ada member kita dari Sabah inbox gua pasal satu program bangang oleh kera...jaan bn. So... lu orang layan dulu apa yang member nih ceritakan... gua nak landing.... rehatkan badan dulu.... hehehehe...

(gua dah adjust semua perkataan yang berbentuk tulisan sms tanpa merosakkan ayat dan perkataannya, sori bro.... lain kali taip cantik2 aaarrr... hahahaha... dan terima kasih juga kerana sudi berkongsi cerita demi membuktikan keraaaaa....jaan bn nih memang bangang takda sempadan dan suka pergunakan agensi/badan/kakitangan kerajaan demi survival diorang... sejibik macam binatang kat hutan kaaannnn....)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Sebelum aku mula... aku mintak maaf, sebab aku tak pandai nak cerita. Kalau Bro ISA baca tunggang terbalik.. aku tak hairan... janji mesej aku sampai.... nama aku Mr. Xxxxx (namanya gua padamkan ok..) aku kerja gomen.. senang citer aku ni cikgu.. ni nak citer 1 program bangang yang pernah aku hadiri. Aku sebenarnya tak nak pergi pun.. tapi instinct aku berat.. aku nak tengok betapa bangangnya pemimpin di daerah aku.

Jumaat 1hb Feb. 2013... sekolah aku dapat surat, jemputan la macam tu.. pas tu.. penolong kanan sekolah aku kata kena hantar 3 orang guru... TIGA ORANG...!!!!

Aku pun pakat dengan member aku yang memang pun pro PR nak join.. so kita pun dengan bangganya register. Malam tu aku keluar lepak dengan member2, timbul la pasal cerita program esok.... "My 1 Beautiful Malaysia"... kalau tak silap aku la....

So... dengar cerita peserta2 akan dapat cash RM25 seorang!!!! hahahahah.... siot banyak tu...!!!! Bagi aku la.... boleh cover reload dan duit rokok.

Besoknya... 2hb Feb. 2013... hari yang di nanti-nanti pun tiba, aku dengan member aku seawal pukul 7 pagi datang. Dengarnya dalam tentatif ada senamrobik... so kena la awal, sampai padang aku tengok ramai BUDAK SEKOLAH..!!!!

Aik...? Program apa ni...???? Bagi beg ke...???? Satu apa pun tak mula lagi... aku pun blah.. lepak kedai mamak. Pastu dalam pukul 7.40 kita orang pun pergi padang lagi. Ok.... orang dah ramai... ramai ke...???? tak tau....

Tapi aku tengok memang ramai.haahahahaha...!!!! Baru aku ingat... ada DUIT...!!!!
Program senamrobik tak jalan lagi... tiba2 aku dengar suara dari PA Sistem..."Bagi laluan untuk WANITA dahulu" ... WANITA..????

Confirm... wanita umno bangang! Eh..., apa pasal bagi wanita dulu...?.. takpa.... aku tunggu lagi. Then wakil kami guru2 dipanggil... ok... baris sini... kami pun baris la.. masa tu aku memang dah dengar.... duit kena bagi-bagi RM10... dan sebotol air mineral...!!!! hahahahahah.....

Tiba di kaunter, ada sekumpulan guru mula marah, aku tak tau diorang marah saja nak kenakan atau memang marah gara2 RM10.00..!!!! Buat malu guru...!!!! Diorang marah sebab nama tak masuk dalam list. Tak register kot.... tapi yang hairannya kenapa sekolah diorang kena hantar 5 ORANG..???? Sekolah aku 3 ORANG...????

Dan setelah aku dapat duit dan air mineral... kalau ikut perkiraan aku la... hard cash RM10 + Air mineral RM15... aku pun blah...!!!! Kita lepak gerai abang pro PR, dan baru aku nampak golongan2 yang memang dah tak sokong kerajaan. Kami lepak smpai pukul 9.00.

Program tak jalan lagi. Aku pun tanya beberapa orang yang baru tiba di gerai... diorang kata nak ikut tentatif Kuala Lumpur... start pukul 9.00...., Bangang apa punya program... dah tau climate KL dengan Sabah ni tak sama.. KL pukul 9.00 masih ada vitamin D.. kalau nak pun... tapi Sabah climate dah macam pukul 10.00... panas...!!!! Takan nak tungguuuu...!!!!

So..., apa pun yang aku ceritakan ini, sebenarnya... inilah mentaliti penduduk di daerah aku, Kunak. Aku cuma nak share... Aku memang tak hairan kalau peratus pengundi ditempat aku ni ramai dari jenis yang akan tanya, "berapa kau kasih?" dan aku jugak mintak maaf sebab tak dapat bagi gambar... tapi kejadian ni memang BENAR.

INI KALI LAH...!!!!!!!

Sekian
Mr.Xxxxxxx

2 IkutSukaLu...::

ibnuyaacobb Wednesday, February 06, 2013 12:07:00 AM  
This comment has been removed by the author.
hanz azdi Thursday, February 07, 2013 1:48:00 PM  

Hah..apa dah terjadi? Jerung mana lak ni yg dah ngap semua komentar?

hehe

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP