IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Dengan penggunaan bahasa kasar, bahasa pasar, biadap serta maki hamun yang mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak. Jika tidak boleh terima konsep blog ini, dengan segala hormatnya eloklah lu orang blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati, atau berkemungkinan juga bakal membuatkan lu orang (pembaca) jadi sawan, hilang akal, meroyan serta menambahkan dosa di sini.

Di sini tiada bahasa sopan santun penuh beradab lagi tertip dan berhemah.
Wujudnya blog ini khusus untuk memaki hamun dan ruangan luahan tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kepada SKMM, Polis atau mana2 lembu umno nak repot blog ini di bawah Akta Hasutan atau Section 114A, lu orang tak payah menyemak di sini.

Presiden The Right's Penipu Besaq... hahahaha..!!!!

>> Friday, January 04, 2013

Jika lu orang dah baca entry gua yang ini, lu orang boleh teruskan pembacaan di bawah... kalau tidak pasti lu orang blur dot com wa cakap luuuu...., tak pasal2 pulak lu orang tergolong dalam golongan spesies umno laknatullah yang malas berfikir dan bodoh mengalahkan lembu NFC... lepas tu ada hati nak tinggalkan komen yang macam haramjadah.... muakakakakaaaaa.....!!!!

Jom layan penjelasan daripada member kita En. Omaq dari Kedah. Terima kasih bro... atas penjelasan panjang lebar lu..., harap rakyat Malaysia tak diperbodohkan secara membabi khinzir buta oleh Presiden The Rights yang sememangnya telah menjadi hamba abdi kepada umno laknatullah... wakakakaka.....!!!!

Salam Bro...;

Pasai masalah di Sik ni gua tau banyak benda. Memang lembu yang hantaq email kat lu tu penipu besaq. Gua pernah terlibat secara langsung dengan kilang yang dikatakan terletak di atas tanah rezab melayu tu coz gua pernah jadi kontraktor bagi membina kilang tu.

Kilang tu sepatutnya nak buat komputer dan barang2 elektronik yang lain seperti tv dan lain-lain yang berjenama Hannson. Kilang tu adalah yang terbesar di daerah Sik dan nama syarikatnya Hannson Computer (M) Sdn. Bhd. Pemilik utama kitang tersebut seorang Tengku (kerabat diraja Perak) bersama seorang Cina Singapura. (Dua2 dah kena declare bankruptcy).

Gua tak pasti syarikat tu punya status bumiputra ataupun tak. Ibu pejabat terletak di Damansara Utama dan dibawa ke Sik oleh Arwah Tan Sri Hamid Othman dalam usaha menarik pelabur dari luar. Ahli lembaga pengarah syarikat tu dapat pinjaman dari BBMB (sekarang CIMB) untuk membangunkan kilang tersebut. Sempat beroperasi separuh jalan sebelum disita oleh pihak bank kemudian depa dah lari buka kilang baru di kawasan MIEL Sungai Petani.

Sebenarnya kawasan kilang tu BUKAN di atas tanah rezab Melayu kerana kerajan BN telah membangunkan kawasan tersebut sebagai Bandar Baru Keda (dibangunkan oleh pihak KEDA) yang mengandungi kawasan perumahan, rumah kedai dan kawasan perindustrian. Majoriti kawasan perumahan diduduki oleh orang Melayu, rumah kedai oleh kaum Cina (dipindahkan dari Pekan lama Sik) yang dirobohkan dan kawasan perindustrian termasuk kedai hardware, bengkel, kedai borong dan supermarket (pasaraya UME) oleh kaum Cina.

Adalah fitnah yang sangat besar kalau dikatakan kawasan tersebut berstatus 'malay reserve'. Begitu juga dakwaan yang mengatakan kilang tersebut dijual kepada cina oleh kerajaan negeri atau pihak berkuasa daerah Sik adalah satu pembohongan yang amat besar kerana kilang tersebut disita oleh satu badan kerajaan yang diwujudkan oleh kerajaan pusat (lu suruh diorang cari sendiri nama badan yang bertanggungjawab menyita kilang tu).

Masalah harga rumah yang dikatakan berharga lebih 300K juga nampaknya penjilat tegar UMporNO ni sekali lagi nak berbobong. Sebenarnya rumah2 yang dibina di sekitar daerah Sik tidak pernah mendapat sambutan yang menggalakan disebabkan Sik terlalu terkebelakang dari segi pembangunan dibandingkan daerah2 yang bersempadan dengannya seperti Baling dan Kuala Muda. (Dulu kalau gua terpaksa ke Sik masuk saja simpang Gurun macam masuk dalam gua...kahkahkah...).

Banyak pemaju yang cuba untuk memajukan kawasan perumahan di Sik, setelah berbagai promosi dan signboard di pacak di 'site', akhirnya terpaksa melupakan hasrat mereka kerana sehingga signboard tu reput masih tak dapat memenuhi kuota pembeli bagi memulakan pembangunan. Gua boleh senaraikan beberapa pemaju yang telah gagal kerana sebahagiannya gua kenal rapat.

Apa yang dimaksudkan oleh pencacai tersebut adalah satu lot rumah kedai dua tingkat yang di bina disekitar kawasan perindustrian tersebut yang terletak bertentangan dengan stesen Esso Sik (sekarang petron dah kot....).

Pembinaan rumah kedai tersebut telah mula dibina oleh sebuah syarikat pemaju swasta semasa zaman UMporNO perintah Kedah dan Tan Sri Hamid pun masih belum mendapat gelaran Arwah lagi. Sudah tentu harganya juga ditentukan pada masa tersebut. So... gua harap semua orang mendapat sedikit info yang betul hasil dari coretan panjang lebar gua nih...

Memang PENJILAT DAN PENCHACHAI UMporNO nih dah takdak isu... KAH.. KAH... KAH..!!!!
Amacam sekarang... lu orang dah baca penjelasan daripada orang yang paling dekat dan tau kisah sebenar di Sik, Kedah...???? Begitulah juga dengan dakyah yang terjadi di Selangor sekarang ini...!!!!

Kononnya bekalan air di Selangor terjejas, sibuk dalam radio dan berita dok jaja cerita AIR di Selangor, dalam dok kecoh melalui penyampai berita RTM dan TV3 suku yang kebanyakkannya MUNAFIK... takda pulak diorang sebutkan kawasan atau nama tempat yang terjejas tuuu.... nampak sangat menipunya berita radio RTM dan TV3 suku selama ini.. hahahahaha...!!!!

Kesimpulannya..., setiap berita yang berlaku di Utara, Selatan, Timur dan Barat Malaysia yang disampaikan oleh Radio/TV/Media Cetak yang ada dalam pasaran sekarang ini hendaklah ditapis dan selidiki kebenarannya terlebih dahulu.

Sebabnya semua Stesyen Penyiaran tersebut adalah milik dan barua yang berpihak kepada Pemerintah sekarang ini iaitu barisan nasio-anal yang di kuasai oleh umno laknatullah. So... jangan jadi BODOH bin BANGANG seperti puak2 bangsa umno laknatullah...

Kerana mengikut sejarah tamadun melayu... puak2 bangsa umno laknatullah adalah spesies yang MALAS mengunakan AKAL... walaupun mereka ini ada OTAK... tak ubah seperti binatang wa cakap luuuu.... hahahaha...!!!!

Jika tak caya... gambar yang gua tepekan kat atas tu sebagai bukti evolusi puak2 bangsa umno laknatullah yang malas berfikir sejak DULU, KINI dan SELAMANYA... hahahahaha....!!!!

Sebab itulah Melayu Bangsa Umno sanggup dipijak kepala, ditindas serta diperbodohkan oleh pemimpin2 mereka, dan oleh kerana itu jugak laaa... penulis novel Pierre Boulle's dapat ide atau ilham menerbitkan novel Planet of the Apes.... ianya adaptasi dari sejarah bangsa umno laknatullah ni laaaa.... hahahaha...????

Umno... umno.... kalau tak menipu bukanlah umno namanya... memang laknatullah nir rojjim....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP