IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Dengan penggunaan bahasa kasar, bahasa pasar, biadap serta maki hamun yang mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak. Jika tidak boleh terima konsep blog ini, dengan segala hormatnya eloklah lu orang blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati, atau berkemungkinan juga bakal membuatkan lu orang (pembaca) jadi sawan, hilang akal, meroyan serta menambahkan dosa di sini.

Di sini tiada bahasa sopan santun penuh beradab lagi tertip dan berhemah.
Wujudnya blog ini khusus untuk memaki hamun dan ruangan luahan tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kepada SKMM, Polis atau mana2 lembu umno nak repot blog ini di bawah Akta Hasutan atau Section 114A, lu orang tak payah menyemak di sini.

Menanah Telinga umno Laknatullah...!!!!

>> Tuesday, January 08, 2013

Jumaat 4 Jan 2013 saya sempat menonton Rancangan Cinta Ilmu siaran TV Al Hijrah di Saluran Astro 114. Penceramahnya ialah Sheikh Nuruddin Al Banjari, tajuknya ialah Ilmu, Ulama dan Politik. Amat cantik sekali kupasan Sheikh Nuruddin dalam isu tersebut, sayang ianya tidak disiarkan di TV1 atau TV3 atau dijadikan teks khutbah Jumaat. Isinya amat sesuai untuk semua umat Islam dan pemimpin Islam baik dari Umno, PAS atau PKR.

Dalam perbicaraannya Sheikh Nuruddin menyebut dia tahu ada dalam studio yang tidak berapa suka apa yang dia sedang perkatakan. Tapi dia hanya menyampaikan apa yang perlu disampaikan.

Antara perkara yang menarik perhatian saya ialah :

1. Darjat ulama itu adalah lebih tinggi dari pemimpin politik, pemimpin negara (Perdana Menteri , walaupun Sheikh tak sebut Perdana Menteri).

2. Kalau seorang ulama meninggal dunia, begitu sukar untuk mencari penggantinya. Kalau ahli politik atau pemimpin negara yang meninggal dunia, ramai yang berebut-rebut akan jawatan tersebut.

3. Ulama serta golongan agama harus mengetahui perkembangan politik semasa, tetapi tidak semestinya terlibat secara langsung.

4. Ulama perlu mendampingi pemerintah (Perdana Menteri) untuk menasihati pemerintah apa yang benar , apa yang salah. Sepertimana ulama dahulu kala yang dipenjara, diseksa kerana memperkatakan yang benar kepada pemerintah seperti Imam Malik, Imam Syafie, Imam Ahmad, Imam Nawawi dan ramai lagi ulama-ulama yang berani berkata benar kepada pemerintah.

5. Ulama apabila dicalonkan untuk sesuatu jawatan tinggi akan menceritakan kebaikan calon lain supaya dia tidak terpilih, sedangkan ahli politik apabila dicalonkan ke sesuatu jawatan (ADUN, Ahli Parlimen dan sebagainya) akan menceritakan keburukan calon yang lain supaya dia terpilih.

InsyaAllah, saya rasa akan ada pihak yang akan muat turun di Youtube program tersebut. Rugi kalau tak tonton.

Alangkah baiknya apa yang diperkatakan oleh Sheikh Nuruddin ini dijadikan topik utama Khutbah Jumaat.

 


hahaha... kalau disampaikan atau didengari oleh puak2 bangsa umno mau meleleh nanah keluar dari telinga diorang... lepas tu diorang buat repot polis... hahahaha...

 
Selang dua tiga hari kemudian... Mufta Harusanasini dan Hasan Akidah pun hentam.., Majlis Fatwa dan Jakim pun tumpang semangkok... JAIS pulak keluarkan repot Ustaz ni takda Tauliah.
 
Maka begitulah ceritanya apabila bercakap perkara yang benarrrr..., apatah lagi untuk dijadikan teks khutbah Jumaat... mau Khatib Jumaat tu masuk jel setahun... muakakakakaaaa....
 
umno tak boleh tahan kepanasan dengan kebenaran daripada Al-Quran dan Sunnah (ilmu.perintah Allah). Kerana diorang semua adalah spesies makhluk Syaitan2 yang di kenali... muakakakaaaaa... tak gitu bangsa umno sekalian...????

7 IkutSukaLu...::

mahaza Tuesday, January 08, 2013 8:34:00 PM  

imam masjid negeri shah alam.

GeloraHatiMuda Tuesday, January 08, 2013 9:08:00 PM  

wakaka... apa buleh buat bro pegangan depa lain..

mountdweller Tuesday, January 08, 2013 10:33:00 PM  

A'kum anakanda

Memang tepat. Puak hantu, setan dan iblis tersangat takutkan ayat-ayat alqur'an!

SysOp Wednesday, January 09, 2013 12:00:00 AM  

Bhai ISA...

Syaitan manusia jer yang tak takut ayat Allah... diorang buat derk jer.... Syaitan betul memang takut kat ayat Allah... sebab mereka tau Allah itu Tuhan....

Ader beza bhai antara Syaitan betul dengan Syaitan manusia....

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

rexuan Wednesday, January 09, 2013 9:15:00 AM  

sbb tu kot nik aziz tak letak jawatan sampai la ni.. sbb seluruh pas takdak pengganti.. mmg parti sesat tahap longkang pecah.. hahaha

Mior Ahmad Ridzuan Wednesday, January 09, 2013 8:15:00 PM  
This comment has been removed by the author.
shahir shafiei Thursday, January 10, 2013 7:50:00 AM  

Bhai isa...
hanjing ko idup lagi sejak bila lu kasi lepas kandang

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP