IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Haramkan...??? Ada Udang Sebalik Rock...!!!!

>> Sunday, January 27, 2013



"Pengguna harus tahu bahawa rokok elektronik yang terdapat cecair nikotin akan membawa padah kepada pengguna kerana ia hanya meningkatkan ketagihan merokok. Ia boleh menjadi suatu bencana,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan kempen ”1,000 Hari Pertama Kehidupan Ke arah Generasi Sihat” di Klinik Kesihatan Bandar Seri Putra hari ini.


"Kementerian Kesihatan mengawal penjualan cecair nikotin agar ia tidak boleh dijual sebarangan kerana penggunaan yang berlebihan dalam rokok eletronik akan meningkatkan ketagihan terhadap rokok dan memudaratkan kesihatan,” katanya.

Berita penuh di sini.

Ok... la... ok... la...., bila sebut saja pro-pembangkang... puak pro-bn kata... gua nih asyik nak membangkang saja takda kerja lain dah. Apa saja yang kerajaan buat semuanya tak betul.. So seperti biasalah..., yang betul gua sokong... yang tak betul gua carutkan jer...  muakakakaaaaa.....!!!!

Kebelakangan ini ada sok sek sok sek dari member yang menyalak kononnya kerajaan haramkan penggunaan, penjualan dan pengedaran rokok elektronik... dan bla.. bla.. bla... lagilah... ada yang kata...
Apa tindakan kerajaan? Rokok yang sedia ada pun cakap merbahaya tapi tetap berlambak gak jual, sepatutnya Menteri Kesihatan @ Kerajaan jangan pandai cakap jer... sedangkan tak ada apa2 tindakan pun. Bagi galakan dia orang beli dan hisapkan BAGUS, buang jelah gambar2 penyakit dan amaran kerajaan kat kotak rokok tu, tak kurangnya perokok ni merokok, makin banyak yang merokok ada la...
 hahaha....

Seperti yang diperkatakan oleh Liow Tiong Lai (Menteri Kesihatan) dan apa yang gua faham mamat tu cakap rokok e-elektonik takda hal tetapi fokus utamanya adalah "cecair nikotin"... itu yang merbahaya beb... (Part ini gua sokong Mamat Tiong Lai nih.... hahahaha...)

Jikalau ianya tidak melibatkan cecair nikotin, so apa ada hal kannnn... belasah jelah. Persoalannya kenapa nak diharamkan pulak....????


Mungkin salah satu sebab haramnya kerana, jika dilihat dari sudut penjualan rokok tembakau, mungkin akan ada kemerosotan jualan... merosotnya hasil jualan maka merosot jugak laaaa.... hasil cukai tembakau... poennya di sini... hahahaha... poen la pulak... hahaha...!!!! (siapa tau poen tu apa...???)

Poennya ialah... kerajaan barisan nasional akan kerugian dari hasil kutipan cukai tembakau... wakakakakaaaa....!!!!

Lu orang agak2 laaa... bilakah masanya Kementerian Kesihatan Malaysia akan mengatakan rokok elektronik ini selamat dan tidak haram di Malaysia...????

Apakah mungkin selepas British American Tobacco mengeluarkan e-rokok mereka sendiri seperti laporan kenyataan British American Tobacco di sini. 

Dan pada masa tu... barulah KKM akan ishtiharkan rokok elektronik ini selamat dan Halalan Toyibah untuk dijual...???? Sudah pasti pada masa itu jugak Keraaaa...jaan bn sudah ada kutipan cukai dari rokok eletronik bagi mengantikan cukai tembak-kau... hehehehe...

Kesimpulannya...., bagi gua yang otak jahat dan prejudis dengan keraaaajaan bn nih... berita seperti ini sebenarnya ada pro and contra, macamlah lu orang tak paham2 lagi dengan kerajaan bn nih... setiap tindakan yang di ambil selalunya ada udang disebalik rock... contohnya kurangkan gula bagi mengelak penyakit kencing manis, padahal nak naikkan harga gula beb....!!!!

So... sama jugalah halnya dengan e-rokok nih..., jika rakyat ramai kaki perokok beralih kepada rokok e-elektronik nih... terjejaslah pendapatan keraaaajaan bn beb... maka diciptalah alasan untuk menjaga kesihatan rakyat... prihatinlah kononnya... hehehehe..

Kepada keraaajaan bn yang dah nak mampus nih...., bercakap benarlah untuk sesuatu perkara, janganlah pergunakan alasan itu ini dan perbodohkan rakyat... itu perbuatan keji namanya..., sekarang ni sekali rakyat google jer... semua maklumat dalam kepala. So... kanapa nak berdolak dalih pelbagai...????

Semestinya berhenti merokok adalah yang terbaik untuk kesihatan diri, walau apapun semua tu terpulang pada diri masing2 untuk membuat keputusan yang terbaik untuk kesihatan diri sendiri. Jika kerajaan bn nih betul2 prihatin sangat dengan rakyatnya.... HARAMkan terus penjualan rokok di Malaysia... apa macam....???? Ada berani kaaaa....???? Apa pendapat lu orang pulak... setuju atau tidak...????

Sementara menunggu jawapan lu orang... gua nak chow dulu... gua nak pi tanam pokok nipah belakang rumah jap... ada kegunaannya nanti... muakakakaaaaa....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP