IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Dengan penggunaan bahasa kasar, bahasa pasar, biadap serta maki hamun yang mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak. Jika tidak boleh terima konsep blog ini, dengan segala hormatnya eloklah lu orang blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati, atau berkemungkinan juga bakal membuatkan lu orang (pembaca) jadi sawan, hilang akal, meroyan serta menambahkan dosa di sini.

Di sini tiada bahasa sopan santun penuh beradab lagi tertip dan berhemah.
Wujudnya blog ini khusus untuk memaki hamun dan ruangan luahan tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kepada SKMM, Polis atau mana2 lembu umno nak repot blog ini di bawah Akta Hasutan atau Section 114A, lu orang tak payah menyemak di sini.

Jahilnya Totok umno Bercakap Dengan Batu Nisan...!!!!

>> Tuesday, November 27, 2012

Apabila gua terbaca perihal TGHH solat jenazah di perkuburan dan betapa jakunnya puak2 dari parti melayu yahudi laknatullah yang sengaja menunjukkan tahap kejahilan diorang dalam urusan beragama nih... terus membuatkan gua gelak guling2 beb....

Kisah JAHILnya puak bangsa umno boleh baca di sini.


Meh sini gua nak kongsi cerita bab kejahilan di tanah perkuburan oleh bangsa umno laknatullah...., gua petik kisah yang terjadi pada diri gua sendiri. Seperti mana ada dikalangan lu orang sudah tau status ideologi Bapak Mertua gua kannnn.... hahahaha...!!!!

Pada Hari Raya Aidilfitri pertama (1994) tahun pertama pernikahan, selepas Solat Aidilfitri pak mertua gua ajak semua ahli keluarga pergi ke perkuburan di Taman Tun Dr. Ismail di mana kuburnya Sabariah... oopppssss... kuburannya Emak kepada Pak Mertua gua yang ditimbuskan oleh manusia2 yang masih hidup pada ketika itu.

Memandangkan gua nih orang/ahli baru dalam keluarga tu... so... gua pun ikutlah sekali walau hati gua memang berat tak mau pergi beb, sampai jer... kat kuboq tu... masing2 ambik port masing2. Pak Mertua gua dengan songkok hitam umnonya... lead baca Yasin... gua pun layan jugak laaaa...., sekeliling kuboran tu pun ramai jugak ahli keluarga sanak saudara orang lain yang datang baca Yasin, berdoa, cabut rumput dan pelbagai aktiviti lagi.... (budaya Melayu beb... setahun hanya sekali... ramai2 pergi bersihkan kubur... hahahaha...)

Selesai baca Yasin..., Pak Mertua gua dengan bangganya menadah tangan membacakan Doa.... bla... bla... bla... gua aminkan jer.... lama kelamaan sebutan doa dia dah bercampur aduk dengan tangisan... gua perhatikan jer.... lama kelamaan doa dalam tangisan tadi dah bertukar menjadi rintihan dengan suara yang kuat, bilamana gua lihat tangannya mula memegang Batu Nesan sambil berkata....

"Makkkk.... ni Din datang bawak anak cucu ziarah Mak... bla... bla... bla...." (panjang lagi beb... cuma gua dah tak ingat butirannya)...

Time tu gua terketawa la pulak.... posisi tangan berdoa terpaksa gua cekup ke mulut untuk menahan ketawa...., pramugari gua yang masih lagi bergetah masa tu duduk sebelah mak dia dan berhadapan dengan gua (seberang kubur jer...) agak jauh sedikit dok buat signal.... suruh control macho... hahahaha...!!!!

Akibat tak tahan nak layan ketawa dengan skrip Pak Mertua gua bercakap dengan Batu Nisan... gua buat isyarat jari kelingking kat pramugari gua (kononya nak terkencing)... sambil bangun buat2 cari tandas... akhirnya gua melepak hisap rokok kat tempat parking kereta.... hahahaha...

Selesai semua tu... dalam kereta pramugari dan ipar duai yang menumpang kereta kami bertanya kenapa gua ketawa.... so gua pun jawap laaaa... ipar duai pun ada yang terkesima (waktu itu semua ahli keluarga pramugari gua adalah umno totok beb..., sekarang ni tinggal Pak Mertua dengan Mak Mertua gua jer... yang umno... yang lain2nya sendiri mau ingat laaa....)

"Inilah kali pertama dalam hidup gua melihat orang bercakap dengan Batu Nisan... dah tu pulak siap merintih meraung menangis2... macam citer batu belah batu bertangkup la pulak...." adussss... gua sambung lagi gua punya ketawa dalam kereta....

Dan itulah kali pertama dan terakhir gua pergi ke perkuburan emak pak mertua aka nenek kepada pramugari gua...., tahun2 sesudah itu hingga ke hari ini apabila Pak Mertua gua ajak pergi ziarah kuboq... gua selalu reject, pasal gua tak nak tengok adegan Maharaja Lawak Mega... apabila Manusia yang hidup bercakap dengan Batu Nisan.... hahahaha...

Itulah salah satu bukti betapa BODOHnya puak2 umno laknatullah nih... dalam bab Agama... tapi masih nak tunjukkan kononnya diorang pandai beb... contoh ketara dalam hidup gua adalah Pak Mertua gua sendiri... memang selalu kena taji dengan gua dalam perihal agama.

Kesimpulannya, jangan jadi bangang macam bangsa umno, belajar agama malas dan culas... lepas tu nak tunjuk pandai kritik dan persoalkan perbuatan orang yang ahli/arif dalam bab agama.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP