IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Puan Radix Menceritakan Tentang...???

>> Tuesday, October 30, 2012

Entry kali ini gua petik dari inbox email yang gua terima dari "Puan Radix" mengisahkan sikap segelintir ahli2 agama melayu yang terkadangnya ter "over" dalam tindakan mereka. Dalam ertikata lainnya seperti yang ada sekarang ini dalam setiap Jabatan Agama Islam dan sebagainya.

Jom layan dulu... lepas tu pandai2 lu orang menilaikannya. Apakah ianya bermula dengan apa yang diperkatakan di sini.... hehehe... jika Ketua Agama Islam dah macam tuuu... yang bawahannya juga pun mungkin begitu jugak kot....????

Salam,

Membaca tulisan "isa" meremang tengkuk. Kasar dan celupar. Saya suka. Seolah-olah saya yang dok tempat tu, ala-ala pinjam. Saya tak layak nak komen pendapat orang lain. Melayu kita banyak sangat berkias-kias. Tok-tok guru pun (dulu-dulu la...) pun tak banyak beri contoh. 

Satu cerita pada tahun 70'an disebuah sekolah agama (pekan kecil di Kedah). Pelajar lelaki dan perempuan tertangkap tengah dating la kot. Satu sekolah diarah hadir dalam mahkamah sekolah. Ada Hakim (ustaz), bentang habis di mana di tangkap. Siapa yang perempuan dan lelakinya. Pelajar umur 13 tahun pun tahu. Aduhai... malu nak sorok kat mana muka depa. 

Apa perlunya buat sidang tu. Kan lebih baik panggil yang dituduh jumpa ustaz atau ustazah yang mesra, ada sifat-sifat penyayang. Tanya apa masalah sebenar. Biasalah perasaan kasih sayang Allah yang bagi. Cuma tersalah tempat. Dan depa pun kahwin dengan orang lain

Sampai la ni saya tak boleh terima. Bila kontek kekawan lama tanya juga pasal peristiwa tu. Depa yang dimalukan oleh uztaz dan pihak sekolah dah pun meninggal. Semoga depa di rahmati Allah SWT. Amin....!!!Tu la sikap orang agama, pandai menghukum. Nak salahkan siapa bayi dan mayat bayi diletak di masjid. Apa maksud Allah nak bagi tau kat kita (umat Islam).

Saya memang marah nabi kita dihina. Kita pi Mekah, kapal terbang sapa buat???

"ISA",

Banyak benda polimik dalam masyarakat kita yang kesannya sampai la ni kita tak sedar. Komenlah dalam blog "ISA" buat ulasan. Nanti saya tulis lagi apa bendanya kita terlepas pandang. Terkedu dengan masalah sosial anak remaja melayu/Islam. Saya sentiasa berterus terang dengan anak gadis saya. Baik buruk saya senaraikan kenapa, mengapa, apa akibatnya. Moral dan maruah kena jaga dan hargai, seiring dengan nilai2 murni.

Wassalam.
Malu siot.... punyalah ramai Ketua Agama Islam, Mufti dan Jabatan Agama Islam... permaslahatan Agama untuk umat Islam Malaysia pun tak bleh settle maaaa... apa brang beb...!!!! Makan gaji buta setiap bulan... hahahaha....!!!!

Selanjutnya alkisah Ahli dan Jabatan Agama ini lu orang lanjutkan bacaannya di link sini beb... "Pengurusan Zakat Usah Makan Gaji Haram".... hahahaha.... puak2 agama nih selagi di bawah umnoporno/bn... mentaliti diorang hanyalah kebendaan dan duit jer.... agama jadi bahan dagangan...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP