IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sempoi Jer....!!!!!

>> Thursday, July 26, 2012

Jam 7.00pm tadi gua lihat pramugari dan bibik sibuk hidang juadah berbuka, lepas tu gua senyap2 pi selak tudung saji... adusssss... tiap2 hari ayam.. ayam... ayam... takda ayam tak sah dunia anak2 gua nih... muka masing2 pun dah macam ayam gua nengokkan... hahahaha...

Tengok jam masih ada masa lagi 20 minit..., gua gegar pramugari minta tolong buatkan mushroom soup... dan gegarkan anak dara gua buatkan garlic spread..., bahan2nya gua tanya pakcik google.. hahahaha... dan gua jadi MasterChef jer... hahaha...

Dung.. dang.. dung.. dang.. kat dapur dalam 20 minit... taaadaaaaa.... dah siap..., juadah berbuka puasa sempoi punyeeaarrr... hahahaha....


Gambar hiasan jer... 
roti yang original tak sempat nak ambik gambar... dah hadam...

Resepinya pun sempoi sesangat..;
3 ulas bawang putih
Mentega
Oregano
Serbuk lada sulah
Roti Gardenia (tak sempat nak runner beli roti peranchis)

Mushroom Soup pulak... guna yang dalam tin punya (memang dah ada stok dalam almari)... tak payah pening kepala... hahaha...

Cara memasaknya, gua suruh anak dara gua ambik lesung batu, tumbuk bawang putih sampai hancuq... lepas tu masukkan dalam mangkuk, campurkan mentega dan oregano kemudian gaul sampai sebati.

Sediakan kuali yang nipis tu.. (ntah apa ke nama kuali tu pun gua tak tau), panaskan dengan api perlahan. Sapukan ramuan tadi pada roti dan tepekkan atas kuali hingga kekuningan.

Ngam2 roti pun masak... azan pun bergema, baca doa kemudian ngap.. ngap.. ngap.. panas2 cicah dengan mushroom soup... perghhhh... kena 3 keping Alhamdulillah...

Balik tawarikh nanti... hahahaha... nak ajak pramugari pi pekena Nasi Arab kat seksyen 9.... beli jiwa malam jumaat... muakakakakaaaaa.....!!!!

Diet konon... hahaha...!!!!

6 IkutSukaLu...::

ASHAMSURI Thursday, July 26, 2012 10:38:00 PM  

alhamdulillah..Keluarga bahagia..Moga rahmat Allah sentiasa bersama lu bro..

ISA Thursday, July 26, 2012 11:24:00 PM  

Ashamsuri;

Allahuakbar... terima kasih bro...!!!

C++ Thursday, July 26, 2012 11:33:00 PM  

Bhai ISA...

Abis la lu dikerjakan nanti... hahaha... Selamat Malam Jemaat.... hahaha

ISA Thursday, July 26, 2012 11:37:00 PM  

C++;

Dikerjakan dan mengerjakan banyak bezanya bhai... hahaha..

solo mum Friday, July 27, 2012 8:03:00 PM  

Isa..... Terawih ke tawarikh tu????
baru mlm jumaat....

ISA Friday, July 27, 2012 8:20:00 PM  

solomum;

hehehe... paham2 jelah dengan tuan punya blog ni... sewel dia dah mai la tuuuu...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP