IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Keraaaa...jaan Negeri Melaka Bakal Tumbang.

>> Sunday, July 08, 2012

Malam tadi beras biras gua buat tahlil arwah mak dia.

Selesai majlis... seperti biasa laaa... acara menjamu perut laaa..., kerana menghormati orang2 tua, jemaah masjid dan tetamu yang lain maka gua tak laaa... menyibuk beratur panjang untuk mengambil makanan. Jadi gua melepak la dengan bapak biras gua nih... layan bersembang bla.. bla.. bla...!!!!

Bapak biras gua nih dulunya orang kuat umno dalam salah satu cawangan umno di Bangi beb..., spesies sembang deras tak henggat punyeeaarrr.... kalau dulu sembang dengan dia sudah pasti umnolah segalanya dan melayu itu dan ini..., selepas isterinya meninggalkan dunia ini... selang setahun lepas tu dia pun bernikah dengan orang Durian Tunggal, Melaka.

Maka dia pun dah jadi orang Melaka sekarang nih... hahahaha...., di Melaka kariernya sebagai kontraktor Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) dalam bidang apa... gua minta maaf tak boleh bagitau takut kalau2 tersangkut pulak Bapak biras gua nih... hehehehe...

Gua agak terkejut apabila bersembang dengan dia semalam, dia kondem cow.. cow... selevel keluarga lembu NFC laknatullah umnoporno...., katanya MBMB dah takda duit, Kerajaan Melaka dah pokai, nak tunggu payment pun sakit beb.... dan macam2 lagi laaaa....

Lepas tu di bagitau jugak, sekarang nih rakyat dah cerdik dan segala maklumat di hujung jari jer... rakyat boleh melihat apa yang telah dilakukan oleh pemimpin2 bn korup selama ini... semuanya jenis songlap duit rakyat... dan dia konfiden bn Melaka akan tumbang... perghhhhh....!!!!

Gua pun apalagi... jarum kasi cucuk laaaa... hahahaha... gua katakan gua tak kisah siapa yang memerintah, tetapi demi menyahut cabaran Najib Razak yang menyuruh rakyat buat perbandingan pemerintahan bn selama 54 tahun dengan pemerintahan PR.

Maka wajib bagi kita buat perubahan kerajaan... lagipun dah 54 tahun bn memerintah... asyik2 muka2 penyamun laknat dari umno/bn tu jer... jadi menteri itu dan ini... macam laaaa... takda orang lain lagi dah..., ambil contoh macam Rais Yatim... dari kepala penuh rambut sampai dah nak botak... ntah apa yang dia buat pun kita tak tau... yang kita tau Pulau Batu Putih tergadai pada Singapura dia kata win-win situation.... bangang tukil bodoh 7 keturunan la mamat tuuuu... hahahaha...

Lepas tu gua sambung lagi "gua tetap akan ubah juga sekali ini dengan memberi undi kepada PR... try cuba test untuk sepenggal dua... kalau bagus seperti prestasi kewangan dan bebas dari Rasuah pelbagai seperti yang dilaporkan oleh Laporan Audit Negara untuk negeri2 di bawah Kerajaan PR, maka berilah peluang kepada PR memerintah Kerajaan Pusat pula... apa ada hal kerana kuasa menukar kerajaan di tangan kita."

"Itu aku setuju katanya bersemangat...." hahahaha..., tambahnya lagi.... dia sendiri pun terkejut bila melihat Thumprint Ghafar Baba buat ceramah dan Anwar brahim berceramah..., katanya "orang melaut" punyalah ramai. Tapi bila Najib Razak datang Melaka berceramah, orang yang hadir semua tu diangkut dengan bas dan dibayar 100 hengget seorang...

Menurutnya lagi... PRU kali ini Rahim Tambinya Kecik akan bertanding... part ni wallahuaklam..., gua yeaaa... kan saja cakap dia... maklumlah spesies bekas atau ahli umno tegar bila bercakap nih... bukannya boleh percaya sangat pun... daki dan taik umporno masih melekat baunya... hahahaha...!!!

Melihatkan kepada gaya perbualannya macam dah berputar 360 darjah beb... hahahaha...!!!!
Kalau dia kelentong gua..., maknanya gua pun sedang kelentongan lu orang jugak laaaa.... kah.. kah... kah...!!!! Walau apapun gua nak minta kepastian pembaca2 dari Melaka.... betul ke dakwaan berkaitan negeri Melaka seperti di atas tuuuu.... hahahaha... meh la share kat sini...., boleh kita ABU kan bn/umporno beramai-ramai nanti...

Kita suruh Ketua Menteri Melaka si Ali Rustam tu pi mampus laaaaaa.... sebab banyak berhutang dengan Keraaaaa...jaan Persekutuan... sampai duit Negeri Melaka pun infinity beb.... hahahahaha....!!!!

Justice For Uncleseekers

Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP