IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Betapa HARAMJADAHnya Kerajaan barisan nasional...!!!!!

>> Wednesday, June 06, 2012

(Kepada Uncle Moundweller, bulan November nanti gua (saya) akan ke Kelantan lagi, insyallah pasti calling2, trip baru2 ini agak busy sikit... dan waktu terhad...hehehehe...)

Daripada entry ini, gua terpanggil untuk berkongsi sedikit pengalaman 2 hari di Bandar Kota Bahru, Kelantan sejak Sabtu dan Ahad lepas. Boleh dikatakan semua Negeri dan Pulau2 di Semenanjung Malaysia gua dah sampai berkali-kali kecuali Negeri Kelantan.

Mungkin jangkamasa 2 hari terlalu singkat untuk gua ulas berkaitan tanah Cik Siti Wan Kembang ini, dari pengamatan gua untuk Bandar Kota Bahru bagi gua ok jer..., semua kemudahan ada

Dari segi sahsiah kehidupan masyarakat di sini, apa yang gua lihat penerapan nilai2 Islam itu jelas terbukti di mana boleh dikatakan mengikut percentage gua adalah 98% kaum perempuan/wanita tak kira tua dan muda yang gua terserempak menutup aurat (bertudung). Lagi 2 peratus tu gua kategorikan spesies yang engkar jelah... samalah seperti hamba Allah yang engkar jugak kannnn... so apa ada hal...

Kat sini... walau sajiannya sempoi tapi menyelerakan dengan ulaman yang segar.
I like.....!!!!

Sebagai MB... Tuan Guru Nik Aziz dah menjalankan Amanahnya sebagai Pemimpin untuk mendidik rakyatnya.

Cuma yang tak bestnya adalah kesesakkan jalanraya di bandar Kota Bahru lebih kurang Kuala Lumpur jer... membuatkan gua tension... hahahaha... jalan sikit ada traffic light... jalan sikit ada traffic light dah tu lama pulak tuuuu.... gggrrrrr..... (mungkin juga masa berada di sana berkebetulan dengan cuti umum, agaknya laaaahhhh... hahaha...)

Jika hendak dikatakan sebagai sebuah negeri yang mundur seperti komen dari seorang penchachai bangang dari entry yang gua sebutkan di atas tu.., ianya mungkin tidak sesuai bagi gua. Ini adalah kerana kita sedia maklum sudah hampir 20 tahun rakyat negeri Kelantan dinafikan hak mereka ke atas Royalti Minyak oleh Kerajaan Persekutuan, walaupun orang yang bertanggung-jawab bersama2 mengubal perjanjian minyak antara Petronas dan Kerajaan Negeri Kelantan masih hidup.

Sebenarnya nampak sangat Diskriminasi yang dipraktikkan oleh Kerajaan Persekutuan (BN) terhadap Negeri Kelantan, contohnya gambar yang sempat gua ambil kat bawah tuuu...;

Perlu ke... di letakkan pernyataan seperti tuuuu.... nampak sangat bangangnya Kerajaan Persekutuan nih... hahahaha...., hinggakan buat tandas awam pun nak kecoh kat orang... warrrgggg..... gilababi punya Keraaaaaaaaajaan bn nih... muakakakaaaa...!!!!

Dah laaa... hak negeri Kelantan dinafikan, lagi mau tunjuk kononnya diorang yang terbaik... pundek bin haramjadah laaa... Keraaaaaajaan bn woooiiiii..., gua sebagai orang luar bila terbaca benda2 macam tu pun naik meloya beb...

Kalau gua jadi MB Kelantan... pi mampus laaa.. nak naikkan signboard "Projek Kerajaan Persekutuan"... sebab itu bukannya duit diorang..., semua tu duit rakyat Malaysia termasuklah duit dari hasil cukai rakyat Kelantan sendiri....!!!!

Daripada segi insfrastruktur jalanraya, lebuhraya Utara-Selatan dah 20 tahun lebih beroperasi walaupun konsesinya dah lama tamat, tapi lebuhraya Pantai Timur hanya sampai Pahang jer... dan sambung sikit hingga Terengganu, itupun masih tak siap2 lagi... adusssss... punyalah zalim Kerajaan barisan nasional nih... terhadap rakyat sebelah Pantai Timur tak kiralah umno atau pembangkang..!!!!

Kecoh satu dunia kononnya Malaysia negara maju... tapi insfrastruktur jalanraya untuk rakyat pun tak boleh nak di sediakan.... bikin malu jelah siapa yang jadi Perdana Menteri Malaysia selama ini.. hidup penuh dengan penipuan...!!!!

Part paling tak bleh blah dengan keraaajaan bn nih... apabila kutipan cukai hasil negeri wajib di salurkan kepada Keraaaajaan Pusat (bn)... tetapi pulangannya kepada Kerajaan Negeri dinafikan... apa punya HARAMJADAH laaaaa.....!!!!

Kepada rakyat sebelah Pantai Timur khususnya Kelantan..., memang wajib pun lu orang tolak Keraaaajaan BN dalam PRU-13 nanti, buatlah perubahan Kerajaan dan tuntutlah daripada Kerajaan Baru jalanraya (highway) yang sempurna untuk kemudahan lu orang semua.

Lu orang tak letih ke... setiap tahun beratur kesesakan di atas jalanraya yang tak ubah macam jalanraya zaman Tun Razak dulu.... hahahaha...., lu orang tak cemburu ke... dengan rakyat sebelah Pantai Barat yang balik kampung ambil masa 3-4 jam jer... sedangkan lu orang ambil masa 8-12 jam... gua yang driving pergi balik pun terasa bosan gileeerrrr.... buang masa atas jalan... bukankah masa itu wang besar... wang besar... wang besar...!!!!

Betul2 gilababi punya buang masa atas jalanraya beb..., dah 55 tahun merdeka lu orang masih di takuk lama... kah... kah... kah.... jangan sokong Barisan Nasional beb... dan lihatlah perubahannya nanti..., itu belum sembang lagi bab pelaburan asing kepada setiap negeri di sebelah pantai timur, kalau gua jadi pelabur pun gua takut nak invest sebab jalanrayanya macam cibai wa cakap luuuuu... hahahaa...!!!!

Panjang lebar lagi kalau nak ulas bab Kelantan nih... tapi cukup2 lahhhh... kerana segalanya yang berlaku kepada negeri Kelantan berpunca daripada ketidakadilan Kerajaan Persekutuan (bn) selama ini.... kerana politik kotor barisan nasional/umno rakyat yang menanggung seksa dan menderita...

Gua tetap salahkan Kerajaan Persekutuan kerana menafikan hak rakyat kelantan dan negeri2 sebelah pantai timur, kononnya umno perjuangkan melayu... apakah rakyat kelantan bukan melayu ke...??? Majoriti yang mengunakan kenderaan ulang alik dari pantai timur ke setiap destinasi bukankah orang melayu, disebabkan jalanraya yang macam zaman bapak Perdana Menteri sekarang nih banyak orang melayu yang terkorban akibat kemalangan jalanraya... dan majoriti yang mati adalah orang2 melayu...!!!!

Persoalannya sekarang ini... siapakah yang membunuh orang2 melayu sejak merdeka 55 tahun ini...??? Betapa BODOHnya mereka2 yang masih menyokong Keraaaaajaan Pembunuh ini... hahahaha... sendiri mau ingatlah...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP