IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ostad ohhhh... Ostad... hahahaha...

>> Tuesday, May 08, 2012

Pagi tadi gua breakfast dengan seorang member, orang kuat dalam Petronas, kami cerita2 pasal BERSIH dan bla.. bla... bla..., best part bila member ni mengatakan dalam Petronas hanya boleh di katakan hanya 10% jer kakitangan yang sokong Najib Razak... selain daripada tu semuanya menyampah beb... terutama sekali pada laki Najib Razak... menyampah yaaaaa... amatttt....!!!!

Dalam dok rancak bercerita dari satu topik ke satu topik, gua tertarik dengan cerita member nih berkaitan kuliah agama di Masjid kawasan Perumahan beliau semalam, Kuliah tersebut disampaikan oleh Ostad Dr. Badrul Amin... hahahaha...

Oooopppsss... lupa nak bagitau, dalam perjumpaan kami pagi tadi. Ada bersama adalah isteri dan anak beliau yang masih menuntut di UIA serta pramugari gua... so.. makan2 minum2 sambil bergossip... muakakakakaka....

Berbalik pada kisah Ostad Nafsu Kuat tuuuu...., di Masjid tempat member gua nih, beliau berjawatan sebagai Pengerusi Masjid beb (Masjid mana tak perlulah gua bagitau... hehehe..), so... AJK masjid sudah jemput Ostad Nafsu Kuda untuk menyampaikan Kuliah Agama, dan dia layan jelah....

Pada malam adanya kuliah oleh Ostad Nafsu Kuda tu..., isteri member gua nih di berikan tugas untuk menemani isteri Ostad pada majlis jamuan makan.

Maka terpinga-pingalah isteri member gua mencari bini ostad... dalam group muslimah ramai2 tu... semuanya muka makcik2, kakak2 yang dia kenali... hanya ada sorang jer... pompuan muda kat situ, katanya (isteri member gua) pada kami "takan itu bini ostad kot... muda sesangat... (dalam hati)"... dan beliau pun beranikan diri untuk bertanya... dan kompom memang bini ostad... hahahaha... terkedu sekejap isteri member gua nih... apabila pompuan tu mengaku sebagai bini ketiga beb... hahahaha...

Lepas tu anak diorang budak UIA tu... berdebat pulak dengan bapak dia perihal si Ostad tuuu... kononnya mengajar orang itu ini... alunan zikir bla.. bla.. bla... tapi diri sendiri pun berterabur... kah... kah.. kah..., sampai berjangkitlah kepada isu Swiss Garden pukul 2 pagi dan kena pelupuh dengan 20 orang...

Yang si maknya pula menyampuk..., "you tau Isa..., I kalau dia ikut sunnah kahwin dengan ibu2 tunggal atau janda I tak kisah... ini bini muda trang.. tang... tang... ostad apa camtu.., ceramah kat orang suruh ikut quran dan sunnah... dia sendiri pun punah... kihkihkih...."...


Gua yang memang dah tau si Ostad nih berbini tiga hanya mampu senyum jelah..., lu orang bergossiplah... ceritalah banyak2 mengikut tafsiran dan persepsi lu orang..., berkata dalam hati gua.., boleh jadi bahan dalam blog malam nanti... hehehehe...

Dalam dok melayan si anak dan bapaknya berdebat, gua buat kesimpulan mudah, iaitu para ostad yang dok mengajar di Masjid dan Surau nih... bukanlah boleh dipercayai sangat dan jangan taksub keterlaluan dengan mereka.

Diorang belajar ikut bidang masing2, bab2 agama yang diorang tak mahir kadang2 diorang pun main hentam jer... dalam memberi pendapat. Dari perihal akhlak pulak pandai2 lah menilaikannya, kalau jenis yang bini banyak, jenis buruk lantak tak payah la ikut...., ada di kalangan ostad2 nih hanya pandai bagi ceramah kat orang... tapi diri sendiri pun banyak yang hanyut...

Kalau tanya gua pasal Badrul Amin nih.... jawapannya senang jer... dia tu Ostad Sampah jer pada pandangan peribadi gua, walau ilmu dia tinggi melangit sekalipun.... apa gua kesah.... hahahaha....!!!

Sesiapa yang kenal sesangat dengan Badrul Amin nih pasti menjuihkan bibir jika terbaca atau terdengar cerita perihal ostad tuuu... hahahaha... ini bukannya ostad yang boleh dijadikan contoh dalam umat wa cakap luuuu... "ilmu boleh ambil... akhlak jangan di ikut"

Tapi gua tau laaa... pasti ada yang akan kutuk gua sebab mengutuk ostad PKR nih... hahaha... tak baik tau... dosa tau... kah.. kah... kah....!!!! Peduli apa gua.... Mesej yang nak gua sampaikan...;

Pertamanya - itulah persepsi masyarakat terhadap makhluk2 yang bergelar Ostad, sebab bagi ceramah kat orang macam bagus jer... sedangkan diri sendiri pun tak terceramah... hahaha.., itu yang di katakan "cakap tak serupa bikin" wa cakap luuuu....!!!!

Keduanya - kalau nak pilih pemimpin tu... biarlah pilih yang berakhlak di mata masyarakat yang mempunyai ciri2 kepimpinan dan menjadi contoh yang baik. Bukannya spesies yang akan menimbulkan persepsi buruk dan fitnah..., tambahan pulak jika ada title "Ostad"... parah wal pasrah wa cakap luuuuu....

Ketiga - Spesies2 seperti inilah yang mencemarkan nama Islam dan menjadi bahan bangsa asing buat lawak dan menghina terhadap Rasulullah SAW..., sebabnya Nabi ajar lain... diorang ni pulak buat lain... tapi atas alasan ikut sunnah Nabi... wakakakakaaaaa....!!!!

So... dalam perdebatan anak dan bapaknya itu... gua sokong pendapat dan ulasan si anak... budak nih memang mantop beb...., soal akhlak seseorang yang bergelar Ustaz hendaklah selari dengan apa yang di ajarkannya. Barulah orang hormat dan sayang.

Apa2 hal pun.... Nauzubillahhhh.......!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP