IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Guru Disiplin Gila Meroyan...!!!!!

>> Tuesday, May 22, 2012

Ini kisah siang tadi beb (21/05/2012), di hadapan sebuah Sekolah Menengah di Shah Alam, waktu gua lalu di hadapan sebuah Sekolah di satu Seksyen di Shah Alam (maaf tak bleh sebut kat mana... nanti kena saman), gua nampak ada kekecohan... so gua pun berhenti... tapi dah terlambat sebab kekecohan tu dah hampir2 tamat...

Dalam gua dok interbiu budak2 sekolah kat depan sekolah tu... ada satu makcik bertudung keluar dari pintu pagar sekolah... gua dengarlah dia memekik itu ini... tapi gua buat tak pot sebab tengah layan cerita budak sekolah yang melihat kejadian berlaku.

Menurut budak tu..., ada pergaduhan 2 orang pelajar tingkatan 3, punca masalah pasal rebut aweks...., sampai berdarah2 beb... sorang budak tu datang solo dan gunakan "buku lima" lagi sorang budak tu angkut gang 5 - 6 orang... so terjadilah pergaduhan... bla.. bla... bla....

Dalam syok layan budak tu bercerita... ada sebuah vios putih berhenti dan keluar budak yang bergaduh tu..., so.. pelajar yang gua interbiu tu pun bagitau... "tu la budak yang gaduh tu pakcik..."..., gua pun terus berjalan ke arah pintu pagar sekolah.... tiba2 gua lihat makcik tua yang gua katakan tadi tuding jari kat budak tu sambil berkata...

"haaaa... awak guna buku lima... budak tu dah berdarah2 kepala dia cedera... sekarang ni ada di hospital... bla.. bla... bla..." dia punya menyalak... perghhhh...!!!! garang gila makcik tuuu... dah macam spesis kena histeria pulak gua tengokkan.... hahahaha...!!!!

Lepas tu mamat dan minah (ibubapa) yang keluar dari kereta bersama budak tu pun menyalak balik kat makcik tuuu..., yang gua dengar "diorang gaduh luar kawasan sekolah kan...ok... kalau macam tuuu... jumpa di Balai Polis, awak jangan ingat saya tak tau undang2.."..., gua tengok mamat dan minah tu tak berapa layan sangat makcik kepoh yang tengah rancak membebel dan menyalak..., diorang terus blah... noktah.

Gua pun bertanya kat budak2 sekolah yang ramai2 "siapa tu..???" (merujuk kepada makcik tua tadi), "itu Guru Disiplin pakcik....", gua pun dalam kepala hotak ada bling... bling... mentol sudah keluar beb.... hahahaha... boleh jadi bahan blog nih....

Ok... apa yang gua katakan menjadi bahan untuk gua adalah daripada pemerhatian gua siang tadi;

1) Bab budak bergaduh... itu faktor lain, benda dah terjadi dan persoalannya ialah cara menangani perkara tersebut dari berulang. Memandangkan hal itu adalah urusan pelajar sekolah... maka biarlah ianya diselesaikan oleh pihak sekolah dan ibubapa pelajar2 terbabit. Gua tak mau ulas dan komen sebab gua pun tak tau hujung pangkal story... so gua letak noktah.

2) Berbalik kepada makcik tua yang dikatakan berjawatan Guru Disiplin tu... dari pandangan gua beliau seorang yang tidak profesional dalam menanggani sesuatu isu. Gua lihat Guru Disiplin tu tak ubah seperti makcik2 kampung setinggan yang akan selak kain apabila berlaku sesuatu isu melibatkan keluarganya atau apa2 jelah... hahahaha...

3) Bayangkan seorang Guru Disiplin boleh melalak di tepi jalan (luar sekolah macam kena histeria), dah tu pulak menuding jari kepada pelajar yang terlibat yang datang bersama ibubapanya (mungkin untuk buat laporan atau mendapatkan penjelasan dari pihak sekolah) sebaliknya di serang oleh Guru Disiplin tersebut macam popcorn beb.... nonstop wa cakap luuuu...!!!

4) Guru Disiplin tersebut tak sepatutnya bertindak secara gilababi apabila beliau melihat pelajar terlibat datang dengan ibubapanya, Guru Disiplin tersebut sepatutnya membawa mereka ke pejabat untuk berbincang dan bla.. bla.. bla... ikutlah apa yang patut menurut prosedur sekolah.

Kesimpulannya di sini..., gua cuma nak highlight kan kepada Kementerian Pelajaran Malaysia, Jabatan Pendidikan Negeri dan apa saja yang melibatkan Guru2 dan Sekolah2 supaya menilai semula umur dan prestasi guru2 wanita yang dah melepasi tahap menopause untuk tidak di lantik kepada Jawatan yang tinggi/berkuasa di dalam pentadbiran sekolah.

Kerana peringkat umur seperti mereka dah mencapai tahap nenek2 yang suka membebel dan nyanyok tidak kekal (nyanyok sementara), sebab cepat melatah apabila timbul sesuatu isu luar jangkaan.

Jika boleh berikan mereka pencen awal jelah... dan beri peluang kepada Guru2 Baru yang muda dan cerdas kepala otak, masih segar dan waras bagi mengisi kekosongan jawatan Guru (sebagai penganti kepada Guru2 yang dah menopause.. hahahaha...).

Pandai2 lah... Jabatan/Kementerian mengolahkan (upgrade) jawatan guru2 diorang... takan itu pun gua nak detailkan kat sini... hahaha... nampak sangat macam gua nak mengajar Kementerian/Jabatan Pelajaran pulak... hahahaha..!!!

Janganlah pulak Kementerian/jabatan Pelajaran bagi alasan tak cukup Guru2 Terlatih untuk mengisi kekosongan jawatan.... memang bodoh laaaa... kerajaan barisan nasio-anal nih... kalau bagi alasan bangang macam tu.... hahahaha....!!!!

Berbalik pada kisah siang tadi, secara peribadi... persepsi gua kepada guru disiplin tersebut memang out beb..., beliau tak ubah seperti makcik kampung yang akan selak kain dan tarik rambut bila bergaduh..., harapkan pada jawatan sebagai Guru... tapi mentaliti...????

Memang tak bleh blah dan totally out wa cakap luuuu....!!!!

Yang ini pun Guru jugak... Guru songlap duit Projek Kerajaan RM250 juta...untuk keluarga dia... (jangan ikut contoh guru nih.... ini guru haramjadah namanya... hahahaha...)
Tapi gua boleh agak... melihatkan daripada tingkah-lakunya macam orang gila meroyan kat tepi jalan luar sekolah tadi, Guru Disiplin tu mesti ada jawatan dalam wanita umno.... sebab perangainya tak ubah macam Ketua Wanita lembu yang mengamok dalam PWTC tempohari... muakakakakaaaaa...!!!!

Nota: Gua ada snap gambar gunakan hp... siang tadi berangan nak upload dalam blog, tapi bila di fikirkan balik... kot kena saman malu nanti siapa yang susah...??? Gua jugak yang susah... lu orang sebagai pembaca apa ada hal... tolong gelak jelah kat gua.. lepas tu kutuk2 hahaha... dah memang sifat manusia macam tu kaaaannnnn....!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP