IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Islam Umno Islam Sekular

>> Wednesday, April 25, 2012

Di penghujung entry ini gua promised akan sambung kisah di Tanah Haram, tapi sebelum tu gua nak ucapkan jutaan terima kasih kepada sahabat/member2 yang meninggalkan komen tahniah dan ucap selamat dalam entry tersebut dan gua juga nak bagitau terlebih dahulu kepada lembu2 umporno, apa yang gua kisahkan ini adalah titipan perjalanan gua ke bumi Anbiya'.

So lu orang jangan laaa... jealous pulak, terutamanya kepada Nazrina Lembu.. muakakakakaaa...!!!! Gua paham maksud lu... tapi untuk menyatukan bangsa dan agama dibawah umporno adalah sesuatu yang sangat mustahil beb... sebabnya gua sendiri pun tak dapat layanan seperti Najib dan Rosmah semasa tawaf umrah... muakakakakaaaa....!!!!

Gua mintak jugak dengan Ketua Pak Polisi Arab Saudi... tapi dia kata "tak pernah orang buat tawaf pakai bodyguard dan kawalan Polis"... hahahaha... lepas tu dia kata lagi "Malaysia Boleh... Malaysia Boleh.."... hahahaha.., gua sendiri pun tak paham apa maksud Pak Arab tu dengan "Malaysia Bolehhhh...!!!!"... hehe..

Lepas tu Assistant Imam Masjidil Haram cakap... "Orang yang tak yakin pada Allah jer... perlukan kawalan manusia semasa menunaikan umrah"... hahahaha... sekarang lu nampak kannnn... lu punya Ulul Amri jenis makhluk sekular yang mengaku Islam tapi tak yakin pada tuhan sendiri... lagi lu orang lembu2 penchachai umporno mau sembang pasal Islam... itulah pasalnya lu orang jadi macam Bob Jalan Kebun, mulut bau arak pergi belasah pompuan... apa barang mengaku jantan tapi belasah kaum hawa yang Rasulullah suruh pertahan dan lindungi.

Ok...lah.., kepada lembu2 umporno sekalian apa yang gua ceritakan pasal umrah tu hanya bersifat luaran jer..., perkara pelik dan ganjil yang berlaku akan gua rahsiakan kerana tak mahu menimbulkan fitnah dan ujub pada diri gua sendiri..., kat bawah nih gua nak ceritakan satu kisah benar yang berlaku secara cash depan mata gua.

Dalam pakej umrah gua ini, secara jujur gua katakan gua boleh dan mampu untuk mengambil bilik hotel untuk berdua suami isteri tetapi gua tak berbuat demikian kerana gua ingin meletakkan diri gua setaraf sesama insan ciptaan Rabbul Jalil, kerana apabila berada didalam ihram semua pangkat dan darjat dah tak laku dan tiada nilainya beb.., lu Raja ke... lu Sultan ke... Datuk ke.. Datin ke... semuanya sama jer..., kecuali Perdana Menteri Malaysia laki bini jer... Allah ciptakan special sikit daripada kejadian Adam dan Hawa. Pasal tu Ketua Polis Arab Saudi sindir gua "Malaysia Bolehhhh... Malaysia Bolehhh..".. hahahaha...!!!!


Cuma di Madinah jer... gua sebilik dengan pramugari di Hotel Anwar Medinah Movenpick. Berbalik kepada cerita sewaktu di Mekah gua ditempatkan sebilik 4 orang dan rakan bilik gua semuanya pakcik2 beb..., tapi gua layan tanpa protokol dengan kepala gila2 gua.

Pada malam ketiga di Mekah ada la sorang pakcik nih (Pakcik Usop namanya) nak try pekena beriani arab lantas mengajak kami yang lain join dia.., so sorang lagi pakcik (Pakcik Hussin) bertanya siapa belanja.., gua jawab "setakat makan minum untuk 4 orang insyallah... tarak hal punya". Jawapan gua terus kena cantas dengan Pakcik Usop, katanya "takpo... den yang ngajak den belanjo... ini master boleh belanja... petang tadi den dah tukar duit 500 riyal" sambil tangan kanan menepuk2 dadanya dan tangan kiri mengeluarkan duit 500 riyal hempaskan atas katil. Gua, Pakcik Hussin dan Pakcik Salim hanya berpandangan sambil tersenyum seribu makna...???

So... berjalanlah kami ke Menara Al-Saffwah, separuh perjalanan gua yang berjalan dibelakang sekali melihat Pakcik Usop meraba2 belakang pehanya dan gua menegur apahal...???

Dia jawab ada benda dalam seluar dia tapi tetap teruskan perjalanan. Sampai kat tempat makan tu, selesai order 2 beriani ayam dan 2 beriani kambing dan minuman, Pakcik Usop kata tak tau kat poket mana dia letakkan duit dalam poket dia, so tak mau cerita panjang depan cashier gua bayarkan semua makanan/minuman tu (1 beriani ayam SR20.00 dan 1 beriani kambing SR30.00 + air untuk 4 orang SR22.00) ambil balance dan pujuk Pakcik Usop makan dulu... duit tu boleh cari kemudian, mungkin tertinggal di bilik.

Selesai segalanya... dan Alhamdulillah kekenyangan tak terkira pasal sudah silap percatuan, beriani arab tu sepatutnya boleh kongsi2 jer... banyak beb...!!!! (gua ingatkan beriani arab macam kat Restoran Arab di Malaysia, sepinggan boleh shapiei bedal sorang2... hehehe... ini kat negara arab daaa.... satu bekas tu shapiei bedal 4 orang beb.. mana boleh tahan wa cakap luuuu... zahida pun cabut tengah malam... muakakakakakaaaa...

Sampai di bilik hotel, puas pakcik usop mencari duit SR500.00 dia tapi tak berjumpa, apabila dia buka seluar dan periksa poket seluarnya, di dapati poket belakang seluarnya yang dia kondifen letakkan duit tu... bocor (terkoyak) beb.., gua sempat juga menyakat pakcik usop "Apa barang cik... datang jauh2 bawak seluar buruk", pakcik usop menjawap "buruk apa haaa... tengok nih bau kedai pun tak hilang lagi.." sambil mencampakkan seluar tu kat gua..., gua sambut... belek2 lebih kurang dan hulur pada pakcik Hussin, errmmm... kami berdua akui seluar tu memang seluar baru, lantas mengingatkan peristiwa sewaktu dalam perjalanan menuju ke tempat makan tadi.

Lu orang nampak tak apa yang gua nampak... hahahaha...!!!!

Jadi kesimpulannya dan pengajaran buat semua bangsa melayu yang mengaku beragama Islam, apabila di Tanah Suci (Tanah Haram) janganlah bersikap takbur dan sombong kerana balasannya adalah cash beb... gua istighfar banyak2 beb... dengan kejadian tersebut.

Turutan dari kejadian tersebut sewaktu kami berempat duduk bersila mengenangkan perkara yang berlaku, gua mengambil kesempatan tazkirahkan ketiga-tiga mereka terutamanya Pakcik Usop dan dia pula mencurahkan segala kisah jahiliyahnya dolu-dolu sehingga dipaksa oleh bininya untuk menunaikan umrah.

Pakcik Salim jenis pendiam tak banyak cakap beb... dan pangkat bapa saudara pada pakcik usop, mengaku spesies saluran 1 umporno... Pakcik Hussin pula katanya tak berparti.. wallahuaklam.. hahahaha...

Siapakah Pakcik Usop yang cakap takbur dan bongkak tuuu.... jom kenali beliau, dengan izin Pakcik Usop juga, gua telah mengambil gambar jaket beliau seperti di bawah tu... dia juga akui Parlimen dia akan tumbang dalam PRU-13 nanti berdasarkan mesyuarat yang selalu diadakan kebelakangan ini. Kerana makhluk2 umporno dalam Parlimen itu sendiri dah menyampah dengan YB diorang... hahahaha... (berdasarkan jaket tersebut lu orang sendiri boleh tau siapakah malaun MP tersebut... hahahaha..)

Setelah mengambil gambar jaket beliau, apalagi..... malam tu jugak gua kasi cuci kepala hotak lembu umporno Melaka tu... beliau juga mengakui apa yang terjadi selama ini memang permainan jahat umporno tetapi tak boleh nak buat apa2 kerana kuasa beliau terhad berdasarkan senario/mentaliti kekampungan.

Cuma perubahan yang bakal berlaku mengikut kata beliau kerana YB tak turun padang dan tak tolong orang kampung serta banyak duit2 peruntukkan yang diorang sendiri tau turunnya banyak tetapi sampainya ke akar umbi ciput jer...!!!

Jadi gua bagi jalan dan ide macamana nak hasut orang kampung supaya buat perubahan, beliau berjanji dengan gua di hadapan Pakcik Hussin untuk menghasut orang kampung supaya undi PR dalam PRU13 nanti. Pakcik Usop juga berkemungkinan akan keluar dari Parti umporno.

Sebenarnya gua tak hasut dan cuci apa pun, gua cuma suruh dia balik kepada ajaran Islam yang sebenar-benarnya yang di bawa oleh Rasulullah, bukannya ajaran Islam mengikut acuan sekular umporno. Gua juga sentuh dan mengingatkan umur beliau pun dah 63 tahun (umur Nabi wafat), sampai bila lagi nak hidup dalam kehidupan lagha umporno, sementara berkesempatan di tanah suci nih... bertaubatlah... mengadu pada Allah, insyallahhhh... Allah MAHApengampun... menangis Pakcik Usop gua kerjakan malam tuuu... hahahaha..

Hinggakan keesokkan paginya sewaktu di restoran untuk sarapan pagi (seperti disampaikan oleh pakcik hussin kepada gua) dia bertanya pada Pakcik Hussin.. "mana anak aku.. mana anak bertuah aku.." apabila dia tak nampak gua di restoran, malahan di KLIA semalam pun Pakcik Usop memeluk gua sambil menangis teresak-esak hingga membuatkan gua sendiri touching beb... touching wa cakap luuu..., isterinya pun tak habis2 menjemput/pelawa pramugari dan gua kerumah mereka (siap bagi alamat/hp), dah jatuh hukum wajib pada gua jika turun Melaka mesti ke rumah diorang... hahahaha...

Walau apa sekali.., biarpun berlainan ideologi politik tetapi jika diselami betul2 perbandingan ajaran Islam yang di bawa Rasulullah dan yang di budayakan dalam umporno amat jauh sekali perbezaannya. Bagi gua nak tumbangkan umporno hanyalah dengan jalan dakwah jer... terapkan Islam yang sebenar ke dalam kepala hotak lembu2 umporno. Kenal Islam yang sebenar... automatik melayu yang mengaku Islam akan tolak umporno... percayalah...!!!! Itupun jika lembu2 umporno tu betul sayangkan Islam cintakan Islam... tapi ramai sebaliknya kan... hahahaha...

Gua gumbira serta mendoakan Pakcik Usop terus berubah dan dapat membawa perubahan kepada rakyat Melaka. Tapi part yang paling membuatkan gua teramat gumbira dan triple.. double trouble punya gumbira kerana berjaya meMURTADkan Pakcik Usop dan Pakcik Salim daripada umporno....!!!!

muakakakakakaaaa.... pi mampus laaaa... dengan parti umporno baru ciptaan mahatet al-kutty, bodoh punya melayu bangsa umno... merelakan mamak jadi pemimpin pada parti bangsa melayu... hahahaha..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP