IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Wanita Umno Mengaku Sebagai Lembu... hahahaha..!!!!

>> Friday, March 23, 2012

Assalamualaikum buat semua pembaca IkutSukaAku di pagi Jumaat yang mulia ini.

Gua kalau bab/isu Mak Lembu nih... gua memang teramaaaaatttlah suka sesangat...., tetapi memandangkan hari ini adalah Penghulu segala Hari, jadi gua tak mau marah2... kutuk2 kat Mak Lembu bnporno nih... muakakakaaaaa...

Jadi... gua handover isu nih... kepada kaum kerabat Mak Lembu Betina 1Malaysia untuk mengutuk Mem Besar Mak kepada sekalian Lembu2 Betina 1 Malaysia.... hahahaha... di persilakan... jeng.. jeng... jeng...;

Naib Ketua Lembu Betina 1Malaysia.

"Masyarakat 'mempermainkan' Wanita dan memanggil kami 'lembu'. Akar umbi Wanita mengatakan mereka susah nak kerja (sukar untuk bekerja dengan isu yang sedang berlaku ke atas ketua mereka).

Dan pembangkang pula memberitahu kami bahawa kami tidak perlu berbuat apa-apa kerana ia akan membuat kerja mereka (untuk pilihan raya umum) lebih mudah, “ itulah luahan Naib Ketua Wanita Umno, Datuk Kamilia Ibrahim (gambar).

Beliau menggesa agar Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil meletakkan jawatan beliau (sebagai Ketua Umno) bagi mengekalkan "kredibiliti parti, sayap, Barisan Nasional (BN) dan kerajaan.”

Beliau menambah, ia mengenai tanggapan masyarakat bahawa terdapat sesuatu “yang salah dari segi moral dan politik” berdasarkan cara Perbadanan Fidlot Nasional (NFCorp), yang diuruskan oleh suami dan anak-anak Sharizat menggunakan pinjaman kerajaan.

"Apabila ia melibatkan dana awam, ia melibatkan rakyat. Masyarakat melihat ia sebagai isu negara yang telah mencemarkan imej Kerajaan. Masyarakat mempersoalkan bagaimana NFCorp boleh mendapat pinjaman yang besar dengan kadar faedah hanya 2 peratus dan diberikan tempoh lima tahun sebelum pembayaran balik sedangkan begitu sukar bagi rakyat biasa mendapatkan pinjaman.

"Dan mereka bertanya bagaimana NFCorp boleh membeli kereta dan unit-unit kondominium dengan pinjaman yang dimaksudkan untuk (membeli) lembu," katanya dalam satu temu bual.

Beliau menjelaskan, adalah sesuatu yang pelik bagi Shahrizat berkempen untuk sebuah kerajaan yang bersih, adil dan baik.

Sumber di rembat dari - Dppwm
Ok... gua tak cakap aaarrrr... tapi itu kroni2 lembu jugak yang cakap aarrr... so jangan ada yang pandai2 nak tuduh gua buat fitnah di hari Jumaat yang mulia nih... hahahaha...

Gua cuma nak ulas.., kenyataan kroni lembu di atas ada nampak sikit cerdik dari kenyataan Menteri2 Lembu kat bawah ni.... hahahaha...


Yang ini Lembu Jaga Parlimen... memang tak pernah cerdik pun... kah..kah..kah...

Dan ini....

Ini Lembu Ragut Rumput, Jaga Sawah Jaga Kebun... kah.. kah.. kah...
Muka sudah serupa Anjing Bulldog... daaaaa....!!!!

Ooopppssss.... Maaf, gua dah termengutuk pulak di Hari Jumaat ini....
Astaghfirullah......!!!!

Nasihat gua satu jer..... jikalau terserempak dengan Lembu2 Betina Berselendang Merah nih... lu orang "Booooohhhh" kan ajer..... buat bunyi Lembu... hehehehe... mesti lembu2 betina 1Malaysia nih tersipu2 malu wa cakap luuuuu..... muakakakaaaaa....!!!!!

11 IkutSukaLu...::

Yong Friday, March 23, 2012 5:37:00 AM  

Kalau rakkyat nak menangkan jugak geng lembu nih, sah rakyat pun lembu. Kahkahkah!

solo mum Friday, March 23, 2012 9:40:00 AM  

sebab tu depa suka warna merah..... lembu kan suka warna tu heeheheheh...
konsep mata depa kan berlawanan
merah = hijau
pinjam dana = sedekah

Hartono,  Friday, March 23, 2012 9:49:00 AM  

tak ada sebab untuk Datuk Seri Sharizat untuk meletak jawatan sebagai Ketua Wanita Umno kerana beliau belum terbukti bersalah berkenaan isu nfc oleh mahkamah.lagipun isu nfc ni masih lagi dalam siasatan polisi.PR ni nampaknya dah semakin cemburu apabila melihat sayap wanita umno semakin hari semakin kuat dibawah kepimpinan Datuk Seri Shahrizat sebab tu bermacam-macam cara digunakan oleh PR untuk menjatuhkan Datuk Seri Shahrizat.

opisboi Friday, March 23, 2012 10:05:00 AM  

noh omar "BULL DOG" lawak sayyidul ay-yam..nasib tak bullSHIT!

Maskinah HMD Friday, March 23, 2012 10:57:00 AM  

Makan daging..daging lembu, minum susu..susu lembu..so what do you expect?

Isa Friday, March 23, 2012 3:04:00 PM  

Salam Yong;

Sah apanya lagi..., dah memang Sah diorang tu Lembu sejak dulu, kini dan selamanya... hahahaha...

Isa Friday, March 23, 2012 3:04:00 PM  

Solo Mum;

Itu yang saya maksudkan dalam komen pada Yong di atas.. hehehe..

Isa Friday, March 23, 2012 3:05:00 PM  

opisboi;

hehehehe... lu tengok pipi dia pun sudah tau maaa....

Isa Friday, March 23, 2012 3:06:00 PM  

Maskinah HMD;

hurmmm... begitulah adanya... hehe..

Hanz Newman Friday, March 23, 2012 3:24:00 PM  

Er, Hartono lu tak komen@komplen pulak apa2? Tak adil gitu dia sebagai warganegara ni elok kita layan selayaknya. Gitu-gitu ler. Ohhhh, gua baru paham. Dia kureng akal sikit. OK that serves him good!

Hartono, lu apa hal lagi x paham2 bahasa? Tu orang UMno sendiri (Wanita) yang komplen, lu nampak tak? Apasal lu kaitkan PR pulak.

Dah orang bawah dia sendiri nak dia jatuh tu ada makna tu. Transformasi opah hang la. Tu maknanya ada gerakan subversif, acara cantas-mencantas, pancung kepala sedang giat dialakukan di peringkat akar umbi. Budaya Umno sejak berzaman tu jangan lu tak tahu pulak, ok.

Isa Friday, March 23, 2012 3:34:00 PM  

Hanz Newman;

Gua malas nak layan mat indon mykad free tuuu... lu sendiri pun dah tau sebabnya kaaannnn.... hahaha...

payah bercerita dengan lembu bebal macam tuuu... hahaha...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP