IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

SBPA - Kumpulan Premier : Wassatiyah.. hehehehe...!!!!

>> Friday, March 16, 2012

Malam tadi gua melepak dengan beberapa veteran (Pencen) Kumpulan Premier , dalam dok bergebang itu ini terkeluarlah cerita pasal SBPA wayang umporno nih... kenapa gua katakan wayang klik di sini.

Dalam syok dok bergebang, adalah sorang Hamba Allah, Mansor Abdullah namanya, panggilan kampung Pak Chot dari kelompok Kumpulan Premier sebelum nih dah mengeluh.... katanya;

(memandangkan gua masih lagi di Negeri Jelapang Padi, jadi sembang pun dalam bahasa Negeri noooo... lebih kurang minta halalan toyibah.... hahaha...)


Pak Chot : Saya ni dok ghisau pasai bayaran bulan satu (January) dan dua (February) dah dapat, satgi buat depa potong dari akaun bank... mampoih...!!!!

Gua : Apa nak ghisau Pak Chot ooiii... dah depa terlebih bayaq... wajib kena potong ambik balik hak depa..., senang lagu ni... Pak Chot bawak keluaq semua duit tuuu... (saja gua menyakat.., tak habis cakap dah kena sampuk...)

Pak Chot :  Nak bawak keluaq apa lagi... aku ada urusan nak pakai duit baru2 ni..., anak aku kat Universiti nak pakai duit... itu ini.. itu ini lagi... aku dah bawak keluaq peghabih.. sekupang pun tak tinggaiiii....,  buat bulan tiga (March) ni depa potong, short la duit aku.... laghi budget....

Gua : Saya tak habis cakap lagi Pak Chot... hahahaha... (gua bantai gelak dulu), tapi dah Pak Chot kata dah bawak keluaq peghabih saya tak jadi cakap laaaa...

Pak Chot : Hang nak cakap apa... habaq mai sini....!!!!

Gua : Dak laaaa... sebenaqnya saya nak cadangkan memula tadi, bawak keluaq peghabih duit dari bank tu... lepas tu Pak Chot wassatiyah laaaa.. dalam berbelanja. Kalau duit pencen bulan tiga masuk pun masih ada nafas lagi... hahahaha....

Pak Chot : Hang dok kira wassatiyah apa lagi.... bulan tiga ni... hang huloq mai kat aku duit sikit, pinjam dulu kalau depa potong aku telipon kat hang... huh... wasatiyah... Najib... dia sendiri pun tak wasatiyah suruh orang wasatiyah... (sambil mengelengkan kepala....)

Gua : Adussss... pusing2 terkena lagi... apa nombor telipon Pak Chot.... (sengaja gua minta nombor hp dia)

Pak Chot : Hang ambik nih.... 012- xxxxxxx...

Gua : Ok... saya dah simpan nombot Pak Chot... kalau naik jaaa... nama Pak Chot saya tak angkat (jawap).... hahahaha.... (seronok juga bergurau dengan orang2 veteran nih...)


Lepas tu sambung pung pang pung pang lagi mengutuk Najib Razak.... perghhhh... gang2 pencen nih banyak ceritanya pasai Najib Razak nih.... muakakakaaaaaa..... (teruk jugak malaun bernama Najib Razak ni yeaaaa.... hahaha... tapi takpa laaaa... gua reserve dulu cerita pasai Najib Razak nih... cukuplah apa yang di ceritakan oleh Dato Arif (mantan PA Najib dulu)... hahaha...)

Berdasarkan ceritera yang di dengar... eloklah kapankan jelah Najib Razak dalam PRU-13 nanti, bukan dia sorang jer.... tapi keseluruhannya dari Barisan Nasio-anal.... sebabnya diorang semua tu kecik2 tak mau mampus... dah jadi Menteri menyusahkan rakyat.... buat menyemak bumi Malaysia jer.... hahahaha...

So... kepada kumpulan Premier yang dah pencen mahupun belum pencen.... Waasatiyah lah kamu dalam berbelanja untuk sebulan dua nih, kerana segalanya mungkin terjadi....pasai Najib Razak tak jawap soalan status caruman/pembayaran kepada Kumpulan Premier sebelum ini, apabila soalan di ajukan kepadanya dalam Parlimen baru2 nih.... hahahaha....

Nampak tak kesusahan/kerisauan yang melanda golongan pencen ini.... akibat kebodohan dan kebangangan Perdana Menteri Malaysia.... hahahaha....

Perlaksanaan SBPA satu langkah yang tepat, Pembatalan pun satu langkah yang tepat juga.... hahahaha... Najib Razak.. Najib Razak.... macamanalah lu boleh jadi Perdana Menteri... orang bangang manalah yang undi lu selama nih.... muakakakakaaaaa..... !!!!

Malangnya rakyat Malaysia berPerdana Menteri Najib Razak..... adusssss.... hahahaha...!!!!

(Nota: Bagi gua tak banyak pun duit SBPA yang kumpulan premier pencen tu dapat (kenaikan/beza gaji) setakat short beberapa ratus jer... apa ada hal...., saja jer... Pak Chot tu nak buat lawak.. tapi tetap menyusahkan golongan wargaemas ni kannnn... hahahaha....)

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP