IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Perkataan Hari Ini Adalah "BANGANG"...!!!!

>> Thursday, March 22, 2012

PRU negara Messy yang lepas, spesies rakyat berbangsa bnporno, campur sikit sebanyak unsur2 penipuan pilihanraya, pengundi2 hantu dan undi Pos telah memberi kemenangan kepada parti bnporno. Maka berkokoklah pemimpin bnporno kononnya rakyat memberi mandat kepada diorang... piiiiiraaahhhh...!!!!

Selepas menang..., maka mengangkat sumpahlah... Pemimpin Bangang yang di pilih oleh rakyat spesies bnporno bangang untuk menjadi menteri perdana. Selesai dan sah menjadi Menteri Perdana maka duduklah ia di kerusi Menteri Perdana dengan tugasan menyenaraikan nama Kabinet Menterinya.

Setelah berhempas pulas memerah IQ dan EQnya yang sememangnya lemah lagi bodoh sejak azali lagi, berjaya juga ia menyiapkan senarai Jemaah Kabinet Menterinya, yang gua namakan pada hari ini sebagai "Kabinet Menteri Kerajaan Bangang".

Bab kebangangan Menteri Perdana negara Messy tak perlulah gua ulas lagi... kerana 1Dunia dah tau, apabila rakyat bangsa bnporno bangang melantik orang bangang menjadi Menteri Perdana dan Menteri Perdana pula melantik orang yang lebih bangang daripadanya untuk jadi Kabinet Menterinya, maka terhasil... lah sebuah kerajaan yang BANGANG...

Tugas Menteri2 Bangang ini adalah untuk membangangkan dan memperbodohkan rakyat negara Messy. Tersangatlah banyaknya contoh2 membangangkan rakyat yang diperkenalkan oleh Menteri2 Bangang negara itu seperti isu;


1) SBPA - terbukti Menteri Perdananya tidak konsisten.
2) BR1M - sebelum penyampaian baucer BR1M penerima wajib mendengar maki hamun ahli politik bnporno.
3) Kehilangan Pulau Batu Putih dan Tanjung Pagar kepada Singapura.
4) Tunduk dengan kehendak Kerajaan Indonesia dalam isu kemasukkan Amah Indonesia ke negara Messy.

Serta banyak lagi... di mana hanya rakyat negara Messy yang cerdik saja yang tau... bagi spesies rakyat yang bangang lagi bodoh seperti bangsa bnporno tetaplah mereka dalam kebangangan sejak dulu, kini dan selamanya.... hahahaha....

Buat pengetahuan lu orang, negara Messy sekarang ini sedang menuju ke arah negara bakal Muflis, jika tak salah gua mengikut perkiraan Menteri Nujum Negara itu iaitu  pada tahun 2019, jika kewangan negara tidak di tadbirselia dengan betul. Walaupun amaran ini dikeluarkan oleh salah seorang Kabinet Menteri Bangang yang terlibat dengan isu SBPA.

Terbaru berkaitan dengan perbendaharaan/kewangan negara Messy ini, salah sekoq daripada Menteri Timbalan Kewangannya membuat kenyataan bahawa "Hutang negara Messy sudah mencecah 53% daripada had yang dibenarkan iaitu 55% daripada Keluaran Dalam Negara kasar (KDNK), tetapi ianya tidak berada pada tahap membimbangkan".

Apa punya bangang la Menteri Timbalan Kewangan Negara Messy nih... tinggal lagi 2% sahaja untuk mencecah tahap kritikal dia boleh kata tak membimbangkan... nampak sangat menipunya....!!!!

Gua tak pasti Menteri Timbalan Kewangan ini lulusan dari tadika atau sekolah spastik mana, tetapi anak gua yang masih lagi belajar di Tadika Mustika bertanya kepada gua "Ayah... kenapa Menteri ni bangang sangat...???"...

So... gua pun jawap, "Menteri2 kat negara tu memang BANGANG-BANGANG belaka..., kerja diorang kaut duit rakyat dan perbodohkan rakyat..", jadi kesimpulan gua mudah jer.... macamana tak bangang jika yang melantiknya pun spesies bangang jugak...!!!!

Itulah serba sedikit informasi yang gua boleh berkongsi dengan lu orang semua sempena lawatan gua ke negara Messy semalam atas urusan hubungan perniagaan dua hala.

Memandangkan Kerajaan Negara Messy ini diterajui oleh Menteri2 yang kesemuanya Bangang2 belaka jadi gua terpaksa kensel hubungan perniagaan tersebut. Tak sanggup gua membangangkan diri gua macam orang2 bangang tuuuu... hahahaha...

Paling gua tak boleh blah.... adalah kenyataan Menteri Negeri Dalam, Menteri tu kata Messy adalah sebuah negara yang selamat..., bila gua terbaca akhbar yang di sangkut di pintu bilik hotel gua menginap, gua dapati ramai kanak2 dan gadis menjadi mangsa penculikan, malahan anggota polisnya sendiri pun terlibat menculik dan peras ugut wang tebusan... hahahaha... tak ke bangang punya kenyataan tuuuu...

Nota: Yang pastinya... rakyat bukannya setakat di BANGANGkan.. di BODOHkan.. tetapi telah di TIPU oleh Awang tak Cerdik....!!!

4 IkutSukaLu...::

bunbinban,  Thursday, March 22, 2012 7:52:00 AM  

gua setuju dgn lu. Menteri2 umno nih mmg bangang tapi jugak pandai membangangkan penyokong2nya. Tahap kritikal pada penarafan dorang adalah bila negara sudah jatuh muflis, terpaksa jual pulau mulau bukit bukau pada sesiapa yg berminat. hahaha...tapi drpd feedback yg gua dpt dr pengundi atas pagar dan juga ank2 muda, dorang masih sangsi nak undi sape yg mana pada dasarnya menyokong PR tapi dek sbbkan tahap kebangang bberapa pemimpin PR hampir atau sama je dgn tahap kebangangan pemimpin UMNO maka mereka rasa muak dgn politik. Gua pun tak paham tahap pemikiran beberapa pemimpin PR terutama dr PKR dan PAS. hahaha....nak gua lempang sekor2 pemimpin PR yg bangang nih?

Tukang kata,  Thursday, March 22, 2012 8:18:00 AM  

Bangang tahap lemboo tuu....

kiff Thursday, March 22, 2012 6:42:00 PM  

Mereka tak bangang tuan,mereka tersangat cerdik tuan,tuan harus meminta maaf kerana megatakan bangang,ke cerdikan mereka tersangat banyak tuan,kalau nak di senaraikan,
Di sini sy senaraikan sedikit brtapa cerdiknya mereka ini :
Mereka cerdik dlm mengkayakan diri sendiri.
Mereka cerdik dlm mengambil harta negara untuk diri sendiri.
Mereka cerdik dlm membangangkan org ramai
Dan banyak lagi,
Yang bangang sebenarnya org yg memberi mereka ini undi/kuasa

solo mum Friday, March 23, 2012 9:48:00 AM  

YB = ada juga yg bagus
YB = ada juga yg berlagak "bagus"
YB = ada juga yg bangang hahahahah

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP