IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Lagi Kenyataan Bangang...!!!!

>> Thursday, March 22, 2012

MELAKA - Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar meminta orang ramai tidak tersalah sangka seolah-olah kejadian culik berleluasa di negara ini sehingga keadaan tidak terkawal.

"Penting saya jelaskan, jangan anggap satu dua kes (yang dilaporkan) dah merosakkan, kita tak selamat, anak kita tak selamat, ini tidak betul," katanya.
Dah gua katakan, start dari nombor 1 hinggalah kepada Menteri Kabinetnya sampai ke balaci2 bnporno nih semua statement diorang bangang2 belaka. Asyik nak perbodohkan rakyat jer.. kerja diorang nih...

Tak perlu sensasikan kepala jadah dia..., doakanlah semoga anak2 menteri dan anak2 beranak orang2 penting negara nih kena culik. Lepas tu lu orang tengok sensasi atau tidak....

Tak kena kat anak beranak diorang takpa laaaa... cuba kena kat diorang, mau serabut kepala otak. Gua rasa setiap 1 kilometer di arahkan polis buat roadblock.... bangang punya KPN.

Bagi gua perkara seperti ini perlu dihebahkan supaya setiap ibubapa/penjaga mengambil sikap berhati-hati. Semenjak kes culik nih hot kembali sebulan dua nih, gua siap pesan kat anak2 dan bibik supaya berhati. Kalau ada orang yang mencurigakan depan rumah cepat2 call gua. Buat 2 orang anak gua yang berumur 6 dan 8 tahun gua dah siap pesan, tak boleh bermain luar rumah walaupun dalam kawasan pagar rumah tanpa pengawasan dari Auntie (Bibik). Dan pintu kecil pagar besar dipastikan sentiasa berkunci.

Sebelum serahkan sesuatu kes/kejadian kepada pihak Polis, adalah lebih baik kita sendiri mencegahnya sebelum terjadi, bila dah jadi sesuatu nangis airmata darah pun tak guna, polis apa ada hal... diorang hanya menyiasat jer... kalau dapat tangkap si penculik glamour masuk paper..., kalau tak dapat tangkap... apa macam...??? Nasib anak lu orang tak tau samada hidup atau mati...., apakah polis pun akan ikut bersedih atas kehilangan anak lu orang...??? Sendiri mau ingat laaaaa....

Kalau ikut kata KPN tu.... sesiapa yang kehilangan anak2 mereka (culik) laporkan pada polis jer..., tak perlu dihebahkan (sensasikan) biarlah polis cari dan siasat... dapat tak dapat penculik tu belakang cerita, lu orang duduk jer tengok TV hu.. ha.. hu.. ha kat rumah.

Issshhhh.... kalau kena kat gua macam tu mau makan penerajang KPN tu sampai mampus dengan gua, siap ludah lagi... dia punya bangang dah tak boleh diperbetulkan lagi dah... suruh dia simpan dia punya bangang tu bawak masuk kubur jelah...!!!!

Gua suka dengan persoalan yang di lontarkan oleh Greenboc (GB);
Apa maksud "jangan sensasikan"?

Bukankah setiap kehilangan perlu dihebahkan dengan menyebar poster kehlangan untuk menjejaki mangsa? Bukankah tugas itu juga dilakukan oleh pihak polis selama ini?

Apakah kerana hendak menyelamatkan airmuka menteri yang menyatakan negara Malaysia paling selamat dalam Asia Tenggara maka KPN harus bertindak untuk melarang berita penculikan dan kehilangan rakyat supaya jangan disensasikan? Jangan hebahkan? Jangan sebarkan poster? Jangan cari orang hilang lagi? Biar yang hilang itu hilang? Biar yang mati itu mati tanpa pembelaan?

Pelik!
Terus terang gua katakan di sini, gua langsung tak percayakan kepada Jabatan Polis pada hari ini. Kalau gua buat laporan/repot polis sekalipun ianya tak lain tak bukan hanya kerana "formaliti" sahaja. Untuk menyelesaikan kes.... gua tak menaruh harapan langsung..!!!!

Selagi semua Agensi Kerajaan (Polis, Kastam, SPRM, Imigresen, JPN, SPR, Mahkamah dan lain-lain lagi) nih di bawah Kerajaan bnporno, selagi itulah Ketua/Pegawai2 (orang nombor satu) atasannya bodoh2 dan bangang2 belaka... sebab yang melantik diorang adalah si bangang yang hendak nampak cerdik sikit dari yang lebih bangang.

Bagaimana caranya untuk mengelakkan rakyat dibangangkan oleh makhluk2 bangang tu semua..., caranya mudah jer... jom kita sekalian rakyat bersatu padu... pakat2 tolak dan humbankan makhluk2 bangang tu semua ke longkang pada PRU-13 nanti.... cuci sampai bersih... wa cakap luuuu...

ABU... ABU... ABU... !!! Letih aaarrrr.. jika selalu di Bangangkan macam ni... ABU.. ABU... ABU...!!!

5 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Thursday, March 22, 2012 8:15:00 PM  

Gua berdoa agar ada anak2 menteri atau KPN diculik selepas ini. Kita tengok apa respon polis dan akhbar sensasi UMNO Laknatullah.

Waris,  Thursday, March 22, 2012 9:03:00 PM  

Polis = ZERO(0)

Gua rasa kalau tak ada polis lagi selamat sebab polislah penjenayah sebenar kat negara messy ni. Penjenayah makin besar kepala sebab dilindungi oleh penjenayah berlesen yg pakai unifom kaler biru.

Tak perlu nak nafi lagi. Ketua penjenayah negara (KPN) tak nampak. Dia cuma nampak 1% saja. Gua dah selalu buat repot polis ni tapi gua lagi suka cakap dengan tunggul kayu mati drp pi mengadu kat polis messy haramjadah ni.

Lu nampak jenayah depan mata pergi mengadu kat polis. Silap-silap lu kena balik kalau penjenayah dah bagi duit kopi kat 1% polis kat messy ni.

Anonymous,  Thursday, March 22, 2012 10:16:00 PM  

aku setuju. Bukanlah nak doakan tetapi kalau dah kena batang hidung sendiri baru dia tau.

@nonymous,  Thursday, March 22, 2012 10:41:00 PM  

memang bangang lembu-lembu be end semua ni...

New Hope Friday, March 23, 2012 12:38:00 AM  

Salam,

anak2 dorg dikawal bodyguard peribadi, anak2 rakayt dah kena baru lapor polis..

anak2 menteri dihantar luar negeri, anak2 rakyat diajar guru akademik hancur spm dpt 3, spm xda A.. Adil kan?

KLIK:SPM TERBAIK SEPERTI DIJANGKA IKIKI

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP