IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kaki Betina Dan Pelbagai Skandal Boleh Jadi PM..????

>> Monday, March 19, 2012

Seperti selalu apa yang gua perkatakan, apabila melantik orang bodoh menjadi Pemimpin, makanya hal yang tak sepatutnya berlaku akan berlaku. Contohnya macam Perdana Menteri Malaysia sekarang ini, jenis manusia yang terpalit dengan pelbagai kontroversi dan skandal, serta latar belakang yang menjijikkan di angkat sebagai Perdana Menteri. Seperti pendedahan berkaitan mangkuk Perdana Menteri nih yang gua petik dari sini.

Kaki perempuan dan pertemuan dengan Rosmah Mansor.

Najib bergelumang dengan skandal peribadi sebagaimana yang diberitahu oleh bapanya kepada seorang diplomat asing pada satu jamuan minum teh. Razak memberitahu anak lelakinya kaki perempuan sejak dari zaman universiti. Kemudian ada dakwaan khalwat bila dia ditangkap apa yang tidak sepatutnya dilakukan dengan seorang penyanyi di Port Dickson.

Najib juga terlibat dengan kontroversi bila meninggalkan isteri pertamanya untuk berkhawin dengan isteri orang, Rosmah Mansor. Ada yang menyalahkan Rosmah, yang mata duitan sebagai faktor utama dalam keputusan politik Najib. Tapi sama sepeti pasukan penasihat nya, Rosmah yang boros, terburu-buru dan agresif hanya sebahagian dari masalah Najib.

Tanggungan terbesar Najib ialah dirinya sendiri, kekurangan fokus, intelek dan keupayaan untuk mengenal dan memilih yang terbaik. Inilah sebab beliau sentiasa dalam kesusahan dan alasan nya sentiasa beliau tidak mendapat nasihat yang betul. Beberapa kali hal ini berlaku, sebelum rakyat sedar hanya orang jahil dan bodoh sahaja akan sewenangnya dan kerap kali tersilap.

Altantuya dan zaman mewah Najib di Kementerian Pertahanan.

Masih terbayang bayang dalam kepadanya seperti kata-kata Damocles ialah pembunuhan Altantuya Shaaribu, dimana Rosmah dituduh terlibat. Sudah tentu 2 bekas pengawal peribadi yang didapati bersalah atas tuduhan tersebut. Najib dan kawan baiknya Razak Baginda juga dituduh mengambil secara tidak jujur RM570 juta wang imbuhan dari syarikat gergasi menjual senjata Perancis DCN kerana bersetuju mmebeli kapalselam Scorpene bagi pihak kerajaan Malaysia.

Semasa Najib sebagai Menteri Pertahanan, beliau terlibat dalam pembelian 12 buah helikopter Eurocopter EC725 Cougar berjumlah RM2.3 billion,walaupun Brazil membayar hanya RM4.5 juta untuk 50 unit model yang sama. Najib juga memantau pembelian 18 buah jet pejuang Sukhoi dari Rusia bernilai RM3.2 billion, dimana komisen dibayar kepada syarikat Malaysia IMT Defence, pada kadar 12 peratus dari belian atau RM380 juta. Jumlah sebesar itu untuk menjadi orang tengah. Tapi Najib terlepas kerana UMNO.

Semasa zaman mewah beliau sebagai menteri pertahanan, Najib juga terlibat dalam skandal PSC-Naval Dockyard, dimana kontrak diberikan kepada PSC pada tahun 2004 untuk membekalkan bot patrol kepada tentera laut. Harga kontrak meningkat dari harga asal RM5.35 billion kepada RM6.75 billion menjelang Januari 2007. Lebih buruk lagi, hanya 2 bot yang rosak dari 6 buah yang sepatutnya. Dan 298 aduan direkodkan berkenaan 2 bot tersebut yang didapati masing-masing terdapat 100 dan 383 item tidak lengkap.

Jika tanya pada puak2 umporno, diorang pasti tak rela jika Anwar Brahim jadi Perdana Menteri, kononnya bagi diorang Anwar Brahim ni... seorang "Peliwat" mana boleh jadi Perdana Menteri.

Kata gua pulak, biarlah seorang Peliwat menjadi Perdana Menteri kerana urusan meliwat melibatkan antara dirinya dan pasangan liwatnya serta Allah (itupun jika dibuktikan bahawa beliau seorang kaki liwat, jika tiada bukti tak payah cerita laaaa... hahahaha...), kerana untuk meliwat tidak melibatkan wang rakyat atau kerajaan.

Bukannya seperti Najib Razak, ada sejarah dan latar belakang sebagai kaki betina dan dan terbukti mempunyai bini yang boros, terbukti juga hidup bermewahan, penuh dengan segala mak nenek skandal dan kontroversi yang melibatkan Billion's duit rakyat/kerajaan...

So... jika di beri pilihan antara Peliwat (Anwar Brahim) dan Penyangak Wang Rakyat (Najib Razak) untuk menjadi Perdana Menteri, yang mana satu pilihan lu orang...????

Pilihan gua tetap Asalkan Bukan Umno sahaja, walau SPR letakkan 10 lambang parti bertanding PRU-13 nanti dalam kertas undi, asal lambang BN (Dacing) gua takan pangkah.... paling cekai sekalipun gua akan pangkah lambang payung ke, mancis ke... atau apa sekalipun.

Asalkan Bukan lambang Dacing... gua akan pangkah, hahahaha... pi mampuih laaaa... dengan lambang Dacing tuuuu.... sebabnya lambang Dacing tu dah tak relevan lagi dalam zaman sekarang nih..., hanya !!!!

4 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Monday, March 19, 2012 10:16:00 PM  

gua memang setuju dgn lu...asalkan bukan dacing gua pangkah..bial la anwar jadi pm dari si gampang dari cap dacing.....

pocai,  Monday, March 19, 2012 10:20:00 PM  

gua setuju dgn lu isa...dari bagi kat najip,baik bagi kat anwar jadi pm..tak nyusahkan org,tu yg penting..kalo nak habiskan duit rakyat,tak payah pilih dacing semua org pun bolehh...bodoh punya umnooooooo...

Anonymous,  Tuesday, March 20, 2012 4:34:00 PM  

Report telah dibuat berkaitan dengan post dan blog ini. Tindakan akan diambil.

Anonymous,  Wednesday, March 28, 2012 9:21:00 PM  

"Report telah dibuat berkaitan dengan post dan blog ini. Tindakan akan diambil." ha..ha... lebioh baik ambil tindakan turunkan harga minyak dan bantu rakyat dr hutang.. bodohnye BN.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP