IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Hikmah Di Sebalik Pembunuhan Dirang...!!!!

>> Saturday, March 17, 2012

Bercerita kisah anak kecil yang bernama Nurul Nadirah Abdullah, 5 tahun yang diculik dan dibunuh secara kejam tu.... sayu rasa hati. Al-Fatihah buat anak kecil ini semoga berbahagia di alam sana. Takziah juga buat ahli keluarga dan warisnya.

Pertama sekali apabila gua terbaca Sinar Harian Online dengan tajuk "Dirang Tulis Nama Guna Dakwat Merah"

Gua terus mencari nama wartawan yang buat cerita tu.... ohhhh... melayu rupanya, dan mengikut definasi Malaysia jika bangsa Melayu otomatiknya beragama Islam... hahaha... ada ke yang sebaliknya... ok.. pi mampuih la kat diorang.... samada melayu Islam ke... Kristian ke.. Budha atau Hindu... bukan urusan gua...

Jadi... kepada wartawan melayu tersebut jika mengaku beragama Islam dan editor/penerbit berita akhbar bangang tu... cukup2 lah membangangkan pembaca.... dan hentikanlah dari membuat cerita2 yang mentahyolkan pemikiran rakyat Malaysia, khususnya orang melayu wa cakap lu...., apa lu orang tak percaya kepada rukun iman yang ke enam ke...???

Cerita2 khurafat tahyol toyol macam tu pun lu orang nak laporkan... bangang nak mampus, sebijik macam manusia zaman 50an - 80an yang taksub dengan kaitan bangang macam tuuuu..., patut la bangsa melayu susah nak maju, sebab masih ada lagi spesies melayu bangang dengan mentaliti kolot macam lu orang yang suka kepada perkara2 tahyol... bodoh macam Mami Lembu jugak, spesies melayu islam budaya hindu...!!!!

So... cakap banyak pun tak guna, yang pastinya wartawan melayu nih sengal dan tak cukup ilmu Islam lagi...!!!!


Berita keduanya dengan tajuk "Bapa Dirang Di Usir Ke Filipina", yang ini menjadi persoalan kepada gua. Pertamanya Bapa budak ini seorang "Pendatang Tanpa Izin".

1) Macamana PATI boleh terlepas masuk ke Negara ini.
Soalan ini nampak macam bodoh jer... tapi yang paling bodoh sekali sejak dulu, kini dan selamanya adalah makhluk yang jaga hal ehwal sempadan negara ini, kerana gagal menyekat kemasukan pendatang asing sehingga ke hari ini. Dah tu pulak Sabah kannnn... hahaha.. sendiri mau ingat laaaa...!!!!

2) Macamana PATI boleh bernikah dan berkahwin dengan orang Malaysia.
Dalam bab berkahwin tak perlukan apa2 dokumen dan yang ini gua faham... hahahaha... , yang gua tak fahamnya dokumen apa pula yang digunakan untuk daftar pernikahan. Apakah Jabatan Agama Islam Negeri pun ada masyuuuukkkkk.... ke....???? hahahaha..... siasat jangan tak siasat beb....!!!!

3) Dah bernikah dan halal kahwin.
Dapat anak... so dokumen apa pula yang digunakan untuk daftar kelahiran anak di JPN. Apakah JPN pun main daftar secara membabi buta jer ... ke...???? Berkemungkinankah jika JPN pun ada masyuuuuukkkk... siasat lagi beb... jangan tak siasat siapakah barua dalam JPN nih... hahahaha...

4) Dokumen apa pula yang digunakan untuk mendaftar persekolahan anak2.
Tapi takpa sekolah tadika urusan dokumentasi tak tegas... boleh diterima kemasukan persekolahan anak2 diorang tu.... sebabnya sekolah tadika pun nak masyuuuukkkk... jugak beb... bisnes tetap bisnes... hahahaha...

5) Negeri Sabah yang maju dan kaya (ini Perdana Menteri yang cakap ekkkk..., gua ulang cakap dia jer... hahahaha...), sudah tentu Jabatan Kerajaannya cekap dan telus, mana mungkin ada penyelewengan dokumen palsu untuk PATI... hehehehe... 

Kesimpulannya di sini, perlaksanaan undang2 kewarganegaraan Malaysia terlalu lemah dan macam cibai, dalam kes ini membuktikan adanya sindiket Nikah Haram (jika nikah/kahwin cara Islam) dan pemalsuan dokumen di mana ianya sudah pasti berkait rapat dan keterlibatan dengan Jabatan Kerajaan seperti Jabatan Agama Islam Negeri, Jabatan Pendaftaran Negara, Imigresen, Polis, JKKK dan lain2 lagi secara jelas.

Opppsss... mungkin ada suara2 akan mengatakan gua dah tersilap, pasangan ini sebelumnya berkahwin di Sabah dan bercerai, tapi gua tetap tak silap lagi beb... kerana apa bangsa dan agama sekalipun wajib daftar perkahwinan terlebih dahulu, so... apa dokumen yang membolehkan PATI tersebut daftar perkahwinannya, buat surat beranak untuk anak2nya...????

Hikmah di sebalik tragedi ini, membuktikan banyak kepincangan yang berlaku dengan pemerintahan Barisan nasion-anal selama lebih 50 tahun. Ini baru satu kes di Johor dah hantar sorang PATI ke negara asal dia serta membongkar status kewarganegaraan beliau, bagaimana pula dengan PATI-PATI yang masih berkeliaran dalam Malaysia yang sedang happiness.... membawa dokumen palsu sekarang ini....????

Harap Menteri Dalam Negeri... janganlah asyik auw... auw... sampai PATI pun turut sama auw.. auw... sesuka hati.... hahahaha.... Penguatkuasaan Negara terlalu lemah beb... sebab menterinya pun lemah... Polis pulak paham2 jelah hanya 1% jer yang amalkan rasuah... Imigresen pulak... hehehehe... berapa persen pulak...??? JPN berapa persen...??? wa pu chitau...!!!!

Wooiittt.... Isa, kes macam ni pun lu nak salahkan kerajaaaaan BN ke.... lu tak habis2 nak cari kesalahan BN...????

Yupppp... memang gua salahkan kerajaaaaan BN sebab diorang yang memerintah selama ini, takan gua nak salahkan keraaaaajaan PR pulak....!!!!! Di sebabkan kelemahan Kerajaaaan BN memerintah, terjadinya rasuah di mana2 saja yang membolehkan PATI bernikah dengan rakyat Malaysia dan beranak pinak di sini... tanpa dokumen yang sah atau dengan dokumen palsu.

Kalau macam tu nak buat macamana...lama kelamaan boleh tergadai negara macam nih...???


Kah... kah... kah.... BN...Selamat Tinggal Ku Doakan... Macam sial...!!!!

Nak buat macamana lagi.... humbankan jelah Kerajaaan BN nih ke dalam longkang PRU-13 nanti.... kasi ABU sama diorang.... Go to helllllllll yeaaahhhh....!!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP