IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Gani Taik...

>> Monday, March 05, 2012

Kita semua tau Peguam Negara yang bernama Ghani Pak Tail sejak dulu kini dan selamanya memang tak berguna walau satu sen pun, dia jenis manusia laknat yang bersetongkol dengan pemimpin umporno menipu rakyat. Dan dia jugak tak pernah ambik ikhtibar terhadap apa yang terjadi bagaimana padamnya Peguam Negara sebelumnya dalam keadaan koma lepas tu jalaaaannnn...

Si Ghani Pak Tail kini sedang menyusuri jalan2 untuk menuju cara mampus yang serupa seperti Peguam Negara sebelumnya.... hahahaha... pi mampus la dengan AG keparat haramjadah nih... banyak kes gila yang disoroknya, dan dia sendiri terpalit beb... anjing macam nih pun Kerajaan nak simpan... so dimanakah ketelusan dan keadilan dalam "Perundangan Negara".. khhhakkkk.. ptuuuiiii...

"Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (CCID) Syed Ismail Syed Azizan sendiri secara terbuka mengatakan ada bukti kukuh dan mencadangkan pengarah NFCorp, Mohamed Salleh didakwa di mahkamah,” ujarnya ketika dihubungi keadilan daily."

Tetapi Peguam Negara Abdul Gani Patail memulangkan semula kertas siasatan National Feedlot Corporation (NFCorp) kepada pihak polis, menunjukkan kerajaan tidak berminat untuk mendakwa keluarga Shahrizat Jalil.
Gua rasa Ghani Pak Tail dan Hakim2 di Malaysia nih wajib baca kisah Hakim di Indonesia kat bawah ni..., bezanya Hakim kat Malaysia nih... bila dah jadi Bekas Hakim barulah nak bersuara... sewaktu dalam jawatan teloq diorang Rosmah Mansor simpan dalam peti besi Putrajaya... muakakakakaaaa....
Seorang Hakim bernama Marzuki di Mahkamah Indonesia berasa sebak dengan penerangan pesalah seorang nenek tua yang mengaku salah mencuri ubi kayu.

Di ruang mahkamah pengadilan, seorang hakim duduk termenung menyemak pertuduhan kepada seorang nenek yang dituduh mencuri ubi kayu. Nenek itu merayu bahawa hidupnya miskin, anak lelakinya sakit, dan cucunya kelaparan. Namun pengurus ladang tuan punya ladang ubi tersebut tetap dengan tuntutannya supaya menjadi iktibar kepada orang lain.

Hakim menghela nafas dan berkata, “Maafkan saya, bu”, katanya sambil memandang nenek itu.

”Saya tidak dapat membuat pengecualian undang-undang, undang-undang tetap undang-undang, jadi anda harus dihukum. Saya mendenda anda Rp 1 juta (lebih kurang RM350) dan jika anda tidak mampu bayar maka anda harus masuk penjara 2.5 tahun, seperti tuntutan undang-undang”.

Nenek itu tertunduk lesu. Namun tiba-tiba hakim menbuka topi hakimnya, membuka dompetnya kemudian mengambil dan memasukkan wang Rp 1 juta ke topinya serta berkata kepada hadirin yang berada di ruang mahkamah.

‘Saya atas nama pengadilan, juga menjatuhkan denda kepada setiap orang yang hadir di ruang mahkamah ini, sebesar Rp 50 ribu (lebih kurang RM17), kerana menetap di bandar ini, dan membiarkan seseorang kelaparan sehingga terpaksa mencuri untuk memberi makan cucunya.

“Saudara pendaftar, tolong kumpulkan denda dalam topi saya ini lalu berikan semuanya kepada yang tertuduh”

sebelum tukul diketuk nenek itu telah mendapatkan sumbangan wang sebanyak Rp 3.5 juta dan sebahagian telah dibayar kepada mahkamah untuk membayar dendanya, setelah itu dia pulang dengan wajah gembira dan terharu dengan membawa baki wang termasuk wang Rp 50 ribu yang dibayar oleh pengurus ladang yang mendakwanya.

Kisah ini sungguh menarik dan boleh di share untuk menjadi contoh kepada penegak undang-undang di Malaysia agar bekerja menggunakan hati nurani dan mencontohi hakim Marzuki yang berhati mulia ini. - sumber Kerengga.
Buat Gani Pak Tail nih... gua memang selalu doakan semoga dia dihapuskan dari muka bumi nih secepat mungkin... biar malaikat izrail cabut nyawa dia dalam keadaan di lenyek stimroll.... dia nih banyak dosa kepada rakyat malaysia... dan tak layak jadi Peguam Negara sebab perangai dia macam TAIK...!!!!

Tidoq sekatil dengan Menteri Betina, tiada kaitan atas katil tetapi berjaya menghasilkan anak2 lembu dan menjadi keluarga lembu yang bahagia... hahahahaha...

Moral story-mory:
Jangan percaya kepada kaum kerabat Mamak baik jantan mahupun betina... terutama yang bergelar Menteri/Pemimpin dalam umporno... semuanya kaki kencing... dan eeeeeeeeee.... pengotornyaaaa.... hahahahaha....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP