IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Boikot Char Kuey Teow...???

>> Sunday, March 11, 2012


Tengahari tadi dah sampai utara, kini berada di Kulim rumah Pak Jang gua, saja bawa anak2 bercuti ke dua tiga kampung... (Kulim, Kepala Batas, Kuala Muda, Sungai Petani dan Pendang) baru sekejap tadi lepas maghrib gua ajak Pak Jang gua pi pekena char kuey teow kat tempat yang dia selalu bawak gua setiap kali gua sesat ke rumahnya.... hahaha...

Alih-alih kali ni Pak jang gua kata..., dia dan kawan2 jemaah termasuk member tempat kerja dia dah lama tak pi pekena kuey teow kat tempat tu lagi..., "pasai apa pulak tanya gua..."... depa semua boikot Gerai Char Kuey Teow tuuuu.... alasannya pasal tauke gerai kuey teow tu orang kuat Pemuda Perkasa aka umno Penang... dah tu pulak kuat mengutuk Tuan Guru Nik Aziz.

Ramai orang PAS dah tak makan kat tempat tuuu... kata Pak Jang gua laaaa... ntah betul ke tidak tauke kuey teow tu gang pembangkang Penang... wallahuaklam....(memandangkan gua bawak Ipad... so gua google la pasal Char Kuey Teow tuuu... haaa.. tu link dia ada kat atas tuuuu... gua masuk wall FB dia.. memang sah orang karat biru... betul la cerita Pak Jang gua...)

Lastly... jam 8.30pm tadi, Pak Jang gua kenyit mata kat gua ajak masuk kereta... bawak gua pekena char kuey teow Pak Ngah kat jalan apa ntah... tadi dia ada sebut  tapi gua sudah lupa laaaaa... ermmm... boleh tahan jugak sedapnya...

Walau apapun... gua takda laaa... nak menghasut sesiapa supaya boikot Char Kwey Teow mamat Perkasa aka Karat Biru tuuu..., pandai2 sendirilah membuat penilaiannya, tepuk dada hantuk kepala ke dinding... hahahaha...

Fahaman politik itu masing2 punya hak.... bab makan itu masing2 punya pilihan tekak... bab kutuk TGNA itu hak mamat kuey teow tu dan mengikut tafsiran pendapat dia, orang PAS pun lebih kurang jer.... apa yang tak dikutuknya si Ulul Amri Presiden umno... Hajibon Najimah... hahahaha... 2x10 jugak kannnn.... kannn... kannnn.... keh..keh...keh....

Kalau mamat tu bangsa melayu... kira ok laaaa... apa salahnya tolong sesama bangsa..., tetapiiiiii.... hahahaha... gu punya tetapi kalau dia spesies melayu celup (mamak) perkasa aka karat biru yang selalu terlibat dengan aktiviti buat kacau bilau di Penang tuuu...memang WAJIB di BOIKOT.... beb...

Apatah lagi kalau dah bab kutuk2 TGNA dalam FB dia, orang PAS yang wa'la macam Pak Jang gua tu memang wajib berasa sensitif dalam isu ini... dan itu hak dia, yang dikesalkan gua yang jadi mangsa tak dapat makan Char Kuey Teow kat situ lagi..... huhuhuhu.... 

Dalam bab boikot memboikot nih... walau melayu umno ke.. melayu PAS ke... Melayu DAP ke..., fahaman politik itu masing2 punya... gua tarak hal dalam bab meningkatkan ekonomi sesama melayu gua tetap support..., masing2 cari makan maaaaa.... bukannya hidup nak menongkat dunia sampai tak ingat nak mampus kannnn... hahahaha...

Yang gua TETAP dan WAJIB BOIKOT sampai ke hari ini adalah Restoran Mamak yang ada lambang Kimma dan Presma... (ini Restoran Mamak sahabat Dacing) restoran2 mamak yang tak berdaftar dengan 2 persatuan tu.. gua layan beb... itupun apabila dah terdesak cari tempat makan, selagi ada options kedai melayu... jangan mimpi aarrr.... gua nak masuk... hahahaha...

Pergi mampus aarrr.... dengan Mamak-Mamak spesies umno dan karat biru....!!!!

nota: perghhhh... secara tak langsung gua dah tolong promote Char Kuey Teow mamat nih.... hahahaha... nanti gua nak pi makan senyap2... tak mau ajak Pak Jang gua.... muakakakaka... untung2 dapat makan free... amacam...????

Sebelum tu kena "identify" dulu... spesies karat biru nih melayu atau mamak... kalau melayu umno gua melantak jer... atas dasar tolong ekonomi bangsa melayu, tapi kalau spesies mamak umno... go to hell jelah.... hahahaha...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP