IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Akta Hasutan - Tumbangkan Barisan Nasio-Anal...!!!!

>> Friday, March 16, 2012

Kecoh pasal majlis pertunangan anak Najib Razak yang menelan belanja hampir setengah juta hengget. Dikatakan mengunakan wang dana cukai rakyat yang di bayar oleh Jabatan Perdana Menteri, Pengurusan Shangri-La Hotel pula menafikan bayaran di terima dari Pejabat PM, malahan ianya dibayar oleh Najib Razak sendiri.

Yang mana satu betul beb...???

Jingga 13 pula mendesak supaya Najib Razak buktikan pembayaran dari wang poket beliau sendiri.Ntah apa2 jelah diorang nih... kesian kat Najib Razak tau... hahahaha...


Dah laaa... soalan Mahfuz dalam Parlimen pun dia tak dapat nak jawap, inikan pula nak minta buktikan pembayaran pada Shangri-La Hotel, lagi la tak sempat nak jawap beb.... mau cirit dalam seluaq beb... muakakakaaaa...!!!!

Belum selesai bab pembaziran majlis pertunangan anak dia..., meletop pulak isu pembaziran sambutan majlis harijadi makhluk bangang yang menelan belanja 80 ribu hengget pulak dah...., perghhhh... sambut harijadi cecah puluhan ribu... gempak gilerrrr.... Perdana Menteri kita nih....


Apa hal pun gua tak kisah laaaa... daripada mana si Najib Razak nih rembat duit untuk majlis harijadi dan bertunang anak dia tu... sebab bagi gua seperti yang gua katakan sebelum2 ini, dia nih memang kaya raya hasil dari duit Yayasan Noah, Syer sana Syer sini, komisyen daripada hanturaya belaan dia selama ini, sponsored daripada cukong2 dan tauke2 yang di pelihara dan dari pelbagai sumber beb... tak termasuk lagi dengan hasil komisyen kapal selam seperti yang diperkatakan.... so soal kewangan memang takda masalah beb kepada PM mangkuk ayuni nih... asyik masyuuukkkk... masyuuuukkkk dan masyuuukkkk...

Yang gua tak boleh blah dengan Najib Razak aka Perdana Menteri Malaysia keparat nih pasal...., dalam ucapan rasmi kepada rakyat dan ceramah2nya dalam setiap perasmian majlis mahupun ceramah politik selalu menasihatkan rakyat supaya berjimat cermat, amalkan cara hidup bersederhana (whats-up, whats-up..tiyah), bercakap pasal Islam dan bla.. bla... bla...

Tetapi apabila kena pada diri dia sendiri... macam haramjadah jer.... wa cakap luuuu... wasatiyah kemana... semua nasihat yang diungkapkan kepada rakyat pun ntah kemana-mana, lihatlah cara dia berbelanja... apa keperluan untuk berbelanja sakan dan membazir sebegitu daripada seseorang yang bergelar Perdana Menteri sedangkan banyak lagi Rakyat Malaysia yang bergelandangan tak makan takda tempat tinggal yang selesa...

Inikah contoh seorang Perdana Menteri aka Pemimpin yang "Mendahulukan Rakyat, Pencapaian Di Utamakan",tapi sekarang nih apa yang gua nampak Perdana Menteri Malaysia Mendahulukan Pencapaian diri dan keluarganya.

Apakah rakyat bangsa umporno masih tak boleh berfikir ke... dengan apa yang Najib Razak dan keluarganya buat selama ini... rakyat bangsa umporno sendiri mau ingat laaaaa..., lu orang sendiri masih merempat di rumah sarang merpati, rumah PPRT... hutang keliling pinggang, hidup tonggang langgang... sedangkan Presiden sendiri bermewah-mewahan tak ingat dunia... hahahaha...

Bagaimana pula dengan rakyat marhaen yang bangun jam 5 pagi bergegas mencari rezeki, kadang2 cukup makan kadang2 missoru.... anak2 ada yang terbiar tak bersekolah, rumah toksah cerita laaaa... macam tongkang pecah, nak berancuk dengan bini pun kena pergi kebun, bab nak bermewah jauh sama sekali....

Bandingkan nasib kehidupan rakyat marhaen yang serba daif dengan cara perbelanjaan keluarga Perdana Menteri yang serba mewah... inikah pemimpin yang perlu di sanjung di puja... inikah jenis pemimpin yang perlu di contohi... inikah jenis pemimpin yang setiap ucapannya menasihati rakyat hidup bersederhana sedangkan dia sendiri boros dan menunjukkan kekayaannya....

Ini satu penghinaan kepada Rakyat beb...., bagi gua ini jenis pemimpin yang cakap tak serupa bikin, ini jenis pemimpin aka Perdana Menteri yang Haprak yang selayaknya di bagi penerajang masuk longkang kemudian di henyak2 sampai mampus.... dalam PRU akan datang...!!!!

Kesimpulannya kepada rakyat Malaysia sekalian, dengan pendedahan pelbagai isu keborosan keluarga Perdana Menteri Najib Razak sekarang ini, bukalah mata seluas-luasnya untuk menilaikan samada Perdana Menteri Najib Razak ini layak jadi Perdana Menteri atau tidak buat rakyat Malaysia.

Jom humbankan Perdana Menteri Boros ini dan barisan nasio-anal dalam PRU-13 nanti..., kita tak perlukan Perdana Menteri yang cakap tak serupa bikin, yang tak berpandukan kehidupan secara Islamik. Lihat saja pada majlis pertunangan anaknya sudah laaa... dah seperti acara perkahwinan di istana Birmingham... hahaha...

1 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Friday, March 16, 2012 5:17:00 PM  

Ini barulah dikatakan..... "DUIT" rakyat didahulukan....pencapaian "NAJIB & ROSMAH" diutamakan. Mati jadi bangkai la diorg neh...!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP