IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tak Perasan Aarrr.... Emergency...!!!!

>> Monday, February 27, 2012

Setibanya di rumah jam 2pm tadi... setelah selesai segala urusan dengan yang tercinta, pramugari yang kebetulan cuti hari ini telah siapkan hidangan makan tengahari..., tiba2 loceng rumah ting.. tong.. ting.. tong... bibik bagitau orang bujang sebelah panggil gua... gua pun menjengah keluar...,

"bang... bang... minta tolong bang... akak sebelah tu mintak tolong bang...!!!" kata mamat bujang tu...
"habis tu apasal lu tak tolong...!!!!" saja gua nak test... hahahaha...
"mana boleh bang... bini orang tuuu..." katanya...
"Bini orang eekkkk... ok.. tunggu sekejap....." balas gua... mamat bujang lagi ada akai dari sorang ostad bertitle Doktor... hahahaha...

Gua panggil bibik dan pramugari suruh pi tengok apa yang patut... sementara diorang nak pakai tudung, make-up apa yang patut dan terkedek-kedek ke rumah jiran yang selang 2-3 pintu dari rumah gua di eskot oleh mamat bujang sebelah rumah..., gua pulak... perut yang lapar mintak di isi... jadi gua baca doa makan sorang2 jelahhhh....

Baru nak lipat untuk suapan kedua.... pramugari gua pulak termengah2 berlari balik... "bang... bang... kena bawak pi hospital... bleeding... bla.. bla... bla.... terus masuk bilik " ntah apa yang pramugari laporkan gua dengar tak dengar jer... sambil berniat untuk lipatan suapan ketiga pulak..., gua nampak pramugari keluar dari bilik.. lepas tu bla.. bla.. bla... lagi.... lu orang paham2 jelah perangai orang pompuan bila dah panik... hahahaha... adussss... ringkaskan berita... gua pun basuh tangan sambil menjeling pinggan, dalam hati gua berkata... menangis nasi tuuu... gua sarung seluar dan baju terus keluar start ACR-55.. kes emergency... beb... kena pantas... hehehehe...

Gua ingat nak shoot ke KPJ Selangor jer... tapi si wina tu minta hantarkan ke SDMC (dulunya Subang Jaya Medical Centre) katanya record pregnancy dia di Hospital tuuu.... nak tak nak layan jelah.., sampai di Hospital semuanya di ambil alih oleh staff SDMC... perghhh... legaaaa...., gua terus ajak pramugari balik tapi pramugari kata tunggu sampai urusan selesai...

Sementara itu kami cuba calling2 jugak suami dia tapi tak masuk line... mungkin off phone agaknya (meeting),  baik sangka jelah..., jadi gua hantar sms maklumkan keadaan bini dia. Hampir jam 4.30pm barulah Ahmad Faris (suami jiran tadi) call gua... dan bagitau on the way ke Hospital...

Selesai segala urusan berkaitan yang semuanya di uruskan oleh pramugari dari satu kaunter ke satu kaunter, hinggalah menunggu suami dia datang. Gua tolong sikit2 jer... apa yang patut, apa lagi yang boleh gua buat melainkan duduk kat bangku tetamu kemudian berpindah ke sofa dalam wad... sementara pramugari mententeramkan Wina... gua layan snooker sorang2... hahahaha...

Hampir 6.00pm... Ahmad Faris pun sampai..., pramugari beri penjelasan seperti apa yang diperjelaskan oleh Puan Doktor. Cuma tunggu suami pesakit sampai jer.. untuk membuat keputusan samada nak gugurkan kandungan yang berusia 4 bulan tu atau tidak... lepas tu dia terus ke kaunter untuk maklumat lanjut... sambil menunggu tu kami berbual2 sekejap dan kami minta diri untuk balik..., setakat entry ini di taip belum ada apa2 perkhabaran dari Ahmad Faris.. dia tak call gua dan gua pun malas nak kacau dia.. biarlah dulu..., sebab nak prihatin berlebih2 pun tak elok jugak kan.... hahahaha...

6.30pm... keluar dari kawasan hospital, perut mula bernyanyi-nyanyi... masa menunggu tadi perut hanya menyanyi lagu jazz jer.... sekarang nih dah tukar tempo beb... lagu thrash wa cakap luuuu...., pramugari pun sama... lalu depan subang parade nampak TGI Fridays..., aaahhhh... belasah jelah.. asyik2 nasi jer.. boring jugak kan... pramugari pun ok jer... lalu kami pun ke tempat tuuuu....

Sewaktu kami masuk dan ikut bontot penyambut tetamu TGI yang perggghhhh.... hehehe... (gua pandang jer.. bukannya sampai meraba-raba macam orang Amerika tu kannnn... hahahaha...), gua dan pramugari ikut sampai ke meja untuk dua orang, sambil senyum manis penyambut tetamu tu hulurkan buku menu sambil pandang gua dan pramugari atas bawah..., masa dok belek2 menu..., pramugari bisik kat gua...

"perasan tak.. dari pintu masuk tadi sampai la ni apasal semua orang asyik pandang kita atas bawah jer... ada something ke...." katanya...

Kepala hotak gua pun dah blink.. blink mengatakan sesuatu yang negatif telah menimpa kami berdua nih..., gua terus pandang pramugari... ok... baju warna oren berlengan panjang dipadankan dengan jeans... dannnnn... pakai selipar jepun.... hahahaha...

Pramugari pun tunduk ke bawah meja... dan gelak balik kat gua yang sarung sandal croc anak gua sebelah warna hitam sebelah lagi warna merah.... adussss..... apa2 hal control beb... control.... fesyen baru maaa.... hahahaha... tahan jelah sampai waktu bayar bil... muakakakakaaaa...

Emergency punya pasal macam2 boleh berlaku... beb.. patut laaa... dalam hospital tadi ramai yang murah senyuman dengan gua laki bini... amacam kami tak boleh perasan....

Macam kes Badrol Amin ke ni....boleh tak perasan...???? muakakakakaaaa.... !!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP