IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Risiko Tanggung Sendiri... hahahaha..

>> Thursday, February 16, 2012

Dalam pengajian gua dolu-dolu Tok Guru gua pernah berpesan, "Selain Allah SWT, kita wajib hormat dan patuh pada IbuBapa dan Guru, kita juga wajib patuh pada setiap Fatwa yang disepakati dan diputuskan oleh para Ulama Islam"

Bab Allah, IbuBapa dan Guru... ok..lah... gua surrender, tapi bab ulama, ustaz dan ustazah nih gua masih boleh pertikaikan kerana sefahaman gua ulama ada dua spesies... iaitu jahat dan baik, tapi tok guru gua tekankan di situ perkataan "Ulama Islam"... maksudnya yang baik la tuuuu.... hahahaha...

So... kalau nak tau bagaimana ciri2 ulama jahat lu orang klik jer kat sini... hahahaha....!!!!

Peerghhhh... pasti ada yang melenting pasal gua katakan adanya "Ulama Jahat", tapi sebelum tu gua nak ingatkan, apa yang gua katakan ini adalah dari pandangan peribadi gua sendiri dan tidak melibatkan mana2 pihak wokeyyyy....

Lu orang kaji dan telitilah sendiri, dalam bab "Forex" apa yang dikemukakan sebagai "HARAM" adalah tidak jelas... kerana ianya lebih tertumpu pada individu, sedangkan ianya dibenarkan pula kepada pelbagai bank dan juga bank2 Islam di bawah Akta Pertukaran Wang Asing 1953. Apa cerita nih...??? Kalau nak haram... haramkan semua sekali beb... baik individu mahupun keparat korporat.

Itu isu "Forex" yang lebih terarah kepada individu, apahalnya pula dengan Fatwa Judi Magnum, Toto, Kuda, Loteri apa ntah namanya dan lain2 yang berunsur perjudian... ada tak Fatwa mengatakannya "HARAM" dan kenapa Kerajaan Malaysia yang Agama Rasminya Islam tak mengHARAMkan benda2 nih... bukankah benda judi nih... lebih merbahaya dari "Forex"..???

Majlis Fatwa juga telah membuat fatwa... meletakkan kalungan bunga di Tugu Negara hukumnya "HARAM" tapi adakah ianya di patuhi oleh Pemimpin Negara... jawapannya tidak... kalau tak percaya lu orang tunggu jelah setiap 31hb Julai pasti ada nangoi-nangoi pi letak bunga kat batu berhala tuuuu... hahahaha...


Lagipun... bila Tok Fatwa tu katakan daripada main Forex adalah lebih baik simpan duit tu dalam BSN... sijil simpanan premium dan saham BSN... hahahaha... part ni gua sudah terguling2 bantai gelak beb..., ini macam mau promote Keraaaajaan punya Bank hahahaha.... itu BSN takda ambil "Riba" keeee....??? hahahaha... ooopppsss "Riba sudah tukar nama kepada Keuntungan" hahahahaha... sama ertinya dengan "Rasuah ditukarkan nama kepada Politik Wang" hahahaha... 

So pada pendapat gua...suka hati lu orang laaa.. nak ikut atau tidak ikut pada fatwa merapu kepunden sekeper tuuuu... sebab pada gua ianya tak jelas lansung dan mempunyai agenda tersembunyi pihak tertentu kerana ianya tak menguntungkan keraaaajaan barisan nasional beb...

Jika dagangan forex daripada individu dapat mendatangkan keuntungan kepada kerajaan (cukai) gua pasti dan yakin Majlis Fatwa akan memfatwakan hukumnya "HARUS".... hahahaha... paling cekai pun "Makruh" jer... muakakakakaaa...

Ramai juga kawan2 gua yang kaki forex nih... jenis kaki forex yang berilmu dan berpengetahuan dalam bidangnya yang kaya raya beb, bukannya yang kaki forex jenis "Gamble" jer.... tanpa bermain tanpa ilmu pengetahuan.

Lagipun segalanya bergantung pada niat lu orang bermain forex... pasal risiko tanggung sendiri beb... bil internet dan semua kos/modal sendirian berhad beb... bukannya ada pinjaman bank atau kerajaan untuk buat modal dagang matawang asing nih... hahahaha...

Lagipun Majlis Fatwa nih pun macam cibai jugak... benda2 yang dah jelas HARAM tak nak pulak diorang bertegas dan boleh jer... buat2 tak nampak dan jadi setan bisu..., selagi Majlis Fatwa pun orang umno.. selagi itulah Majlis Fatwa jadi Majlis Setaaaaaannnnn.... hahahaha...

Majlis Fatwa kena perlu bertegas dalam hal yang nyata HARAM yang di HALALkan oleh keraaaajaan barisan nasional... kemudian barulah boleh dapat respek beb... selagi berlevel Lembu... tak perlulah nak berfatwa kejadah bendanya... hahahaha..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP