IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

umno/barisan nasional semakin Mampusssss.... ???

>> Monday, January 16, 2012

Hampir beberapa minggu gua tak melawat kebun di Sekinchan akibat kesibukan terlampau, pagi semalam sesudah Subuh terus menuju ke rumah partner usahasama kebun pisang. Dalam perjalanan gua buka radio dan berkebetulan siaran radio selangor fm, siaran berita pagi dan ada dua perkara menarik perhatian gua.

1) DJ war-warkan rungutan daripada saudara Muaz mengatakan dah seminggu tiada air di Negeri Selangor (mungkin kawasan dia agaknya, tetapi digemparkan oleh DJ radio kononnya negeri Selangor, padahal kat rumah gua ok jer... tanya partner gua, dia pun kata taman perumahan dia takda masalah, lu orang pulak macamana...???). Tak disebutkan pulak kawasan mana....???

Dalam isu macam nih.... gua suspek gila dengan Radio Selangor nih... maklumlah RTM, radio Rais Yatim beb... hahahaha.... faham2 jelah niat jahat diorang macamana kannnn....!!!!

2) Dalam siaran berita radio pulak, dipetik ulasan Rais anak Yatim di Kuala Pertang (betul ke... gua tak berapa pasti nama tempat tuu..) dalam satu majlis pelancaran BR1M oleh Najib. Dalam kenyataan Menteri Sengal yang gua teramat menyampah sesangat nih mengatakan kononnya pengundi cina sudah menyokong bn sepenuhnya.

"Ini dapat dilihat daripada apa yang telah kerajaan barisan nasional lakukan, seperti memberi bantuan persekolahan (RM100) dan bantuan rakyat (RM500) kepada semua kaum, kaum cina amat berterima kasih kepada kerajaan barisan nasional yang prihatin terhadap permasalahan rakyat. Kerajaan barisan nasional mempunyai segala peruntukan untuk rakyat..., tidak seperti pembangkang.., mereka tiada modal... tiada peruntukan untuk rakyat... mereka hanya pandai bercakap dan berjanji sahaja..."
Itulah secara lebih kurang ungkapan Rais anak Yatim yang dirakamkan dalam kepala hotak gua sehingga posting ini disiarkan, nak catit tak boleh sebab gua tengah layan steering, jadi simpan dalam kepala otak jelah...

Perghhhh.... gua dengar si mulut hancing Rais anak Yatim tu... gua dah mula meloya beb..., sempat jugaklah gua berhenti tepi jalan jelirkan lidah muntah uweeeekkkk...uwekkkk.... hahahaha.... apa dia ingat dengan RM600 (100 + 500) kaum cina boleh terpancing ke...???

Bodddddohhh... nak mampus Menteri Senteng Akal Penipu Rakyat nih.... pendapatan isi rumah kaum cina yang dalam kategori miskin pun paling cekai lebih dari RM3000 sebulan beb... lagi dia mau kencing kaaaaa....

Penduduk Parlimen Jelebu boleh laaaa... dia kencing selama ni beb... pasal kebanyakan melayu2 Jelebu masih lagi bangang2 belaka... kerana masih nak pilih menteri tua yang kepala otak dah tak produktif nih... sebagai MP diorang....



Sampai jerrr... kebun suasana masih awal lagi..., so... pergi ke perkampungan nelayan kononnya nak breakfast dulu kat gerai mak jah...., masa tengah dok mencangak cari tempat duduk ada satu suara " hoiii... hoiiii.... sini mali laaa..." gua pun toleh arah suara tuuu...,sekali gua tengok Apek Sekinchan (gelaran gua pada Apek tuuu..) yang panggil... apalagi gua dan partner duduk melepak dengan dia laaaa....

Cerita punya cerita.... masuk bab NFC... hahaha... dalam dia terkial2 nak sebut nama menteri pompuan dalam pelat cina, gua menyampuk ... "itu polompuan lia punya nama Mak Lumbu aaaarrr... itupun lu susah mau sebut kaaaa.... hahahaha.." dia pun bantai ketawa.... hahahaha...

"Itu mak lumbu aarrr... manyiak tuluk oooo...., itu 3 minggu cuti aarrr... mau kasi lia mampuih, itu lajib lagi manyiak boloh... apasat lia suluh muyidin sama itu noh kowtim ini kes... itu lua olang pun sama2 ada kes dalam ini kes maaaa.... ini selupa kasi itu penyangak siasat sama penyamunnnn...., kita olang cina pun boleh pikir juga maaaa... ini mau tipu lakyat juga... boloh punya PM..." Apek Sekinchan dah mula membebel beb...

"Itu pasal la Apek.... kita sekarang tak mau pilih sama umno/barisan nasinal pasal diorang sudah lama tipu sama kita..., itu pasal laaaa... sekarang aaarrr... kita kempen sama orang ramai ABU...." gua cucuk jarum beb...

"Apa itu ABU....??? nama olang kaaaa....??? Apek Sekinchan sudah blurrr....

"Bukan itu macam laaaa.... bukan nama olang... A.B.U maksudnya Asalkan Bukan Umno... itu singkatan maaaa...., ini kali pilihanraya aarrr... lu boleh pangkah mana parti lu suka, mana calon lu suka... Asalkan  itu parti aaarrr.. bukan umno atau dari komponen bn..., Asalkan itu calon pun aarrr... bukan dari itu kotor punya lambang timbang (dacing karat) oorrr.... ini kali aarrr... kita mau betul2 kasi buang ini barisan nasional... lu ada nampak itu laut kaaa.... kita rakyat kasi buang diorang dalam itu laut laaaa... kasi ikat batu biar tengelam terus jangan kasi timbul lagi... biar itu kurang ajar punya keraaaaaajaan aarrr.... mampuih terus oooo... manyiak jahat ooorrr.. ini keraaajaan barisan nasional... sikit2 mau kasi lawan sama melayu, cina , india... lagi tipu sana sini, songlap duit rakyat ikut suka macam itu mak lumbu punya kes..." terang gua panjang lebar dengan penuh emosi... geram punya pasal beb... hahaha...

"Betut...betut... kita sikalang apa mau gaduh2... kita olang cina pun aarrr... bangun saja pikir mau cari wang maaaa... lagi mau gaduh2 aarrr... ekonomi pun talak ok... semua kelam kabut.. hidup pun susah maaaa... itu umno sama itu iblahim ali aaarrr... memang manyiak busuk punya olang... itu soi lek pun aarrr... manyiak jahat punya olang oooo... mikin statement mau kasi olang gaduh jugak...."... Apek Sekinchan pun tak puashati jugakkkk.... hahahaha...

Banyak lagi aarrr... yang disembangkan, tak larat gua nak taipkan kat sini. Yang penting Apek Sekinchan pun nak beli jugak baju ABU.... hahahaha.... siap hulur kat gua 50 hengget... gua hold dulu beb.... ada barang baru gua rembat RMnya... hahahaha... mula2 marketing pancing Apek ni dulu... kalau banyak permintaan gua bukak gerai jual baju ABU di perkampungan nelayan Sekinchan jelah... takpun lantik Apek Sekinchan jadi Salesman gua kat sana... hahahaha... pakcik kayo... pakcik kayoooo....!!!

Dan yang pastinya... daripada sembang2 kedai kopi tuuuu... yang dikelilingi oleh kaum cina yang lain..., untuk kawasan sekinchan... bn jangan mimpi aarrr... boleh rampas balik beb... kirim salam jelah kat Najib Razak...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP