IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pemimpin Barisan Nasional Penyamun Berlesen..????

>> Sunday, January 29, 2012

Kenyataan pengerusi panel penasihat SPRM Puan Sri Zaitun Zawiyah Puteh baru-baru ini bahawa "SPRM akan mendapatkan salinan perisytiharan harta menteri-menteri kabinet dan pasangan mereka serta anggota lain keluarga yang dikemukakan kepada Perdana Menteri".

"Kami mencadangkan supaya salinan perisytiharan harta semua anggota pentadbiran pusat diberikan kepada suruhanjaya," kata Zaitun.
Bagaimanapun, cadangan sebelum ini telah ditentang oleh Menteri Jaga Parlimen si kepala botak Nazri Aziz yang mengatakannya tidak perlu dan bahaya beb.... hahahaha...

Ramai yang persoalkan kenapa tak perlu pulak...???
Apakah si botak haramjadah tu takut kekayaannya dan kawan2nya dalam umporno/barisan nazional terdedah... hahahaha...

Imbau kembali kata2 Mak Lembu NFC yang tengah stress gileeerrr terlepas cakap... "Pemimpin mana didalam umno yang tidak bermasalah" lebih kurang begitulah bunyinya... muakakakaka...., maknanya semua pemimpin dalam barisan nasional/umporno tu ada masalah masing2 beb... semuanya kaki songlap, kaki projek wang negara aka rakyat untuk kepentingan perut anak beranak sedara mara dan kroni2 diorang. Pasal tu masing2 takut beb....!!!!
Hari ini apabila diminta mengulas, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk VK Liew berkata tidak wajar bagi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyimpan rekod harta menteri dan timbalan menteri.

Beliau berkata, peranan utama SPRM ialah menerima dan menyiasat aduan mengenai rasuah.
Muakakakaka..... peranan SPRM hanya menerima dan siasat aduan rasuah... muakakakaka... yup... yup.. yup... peranan SPRM terima laporan... siasat kat bawah karpet hahahaha... so lu orang semua senyapppppp.... hahahaha... nak buat SPRM sebagai lembu di cucuk hidung, takpun anjing politik lu orang semua.... macam sial laaaa... paria pundek punya statement daripada seorang timbalan menteri...

Apa dah jadi dengan pemimpin2 barisan nasional nih... awat takut sangat cheq oooiiii.... kalau lu orang ikhlas, jujur dalam menjalankan amanah rakyat untuk mentadbir negara ini... toksah laaaaa... bagi banyak alasan beb.... tak payah laaa... ketaq lutut takut rakyat tau nilai kekayaan lu orang semua...

Hanya orang bersalah jer... yang cipta banyak alasan bagi mengelakkan rahsia diorang terbongkar..., hahahaha.... jawapan cibai serupa itu Mak Limah balik dari Ostolia... kah...kah...lah....

Dah laaaa... laporan badan kewangan dunia melaporkan RM1 trillion lesap sejak zaman mahatet pandikutty memerintah hingga kini..., lagi puak2 menteri dan timbalan menteri nih nak main tarik tali pulak.... memang bangsat laaa... puak2 nih kerana tidak jujur kepada rakyat. Kalau jujur kepada rakyat diorang takan takut sebegini rupa wa cakap luuuu....

Cuba lu orang tengok statement TGNA, beliau tak kisah kalau nak ishtiharkan harta apa benda pun... beliau cool jer.... pasal tu ada pepatah "berani kerana benar, takut kerana salah"... so lu orang pikir2 kan lah.... para pemimpin barisan nasional yang menjawat jawatan menteri, timbalan menteri dan pelbagai lagi dalam keraaaaajaan malaysia nih bersih atau tidak....????

Bagi gua kalau dah banyak sangat alasan untuk tidak berlaku telus kepada rakyat, itu bermakna memang sah haramjadah menteri dan yang sewaktu dengannya dalam kabinet malaysia nih memang kaki auta dan kaki songlap seleweng duit rakyat samada makan besar atau makan kecik sekalipun.

Jawapannya.... jom pakat ramai2 tolak dan humbankan calon2 barisan nasional dalam PRU-13 nanti... sebab semua muka2 yang dipertandingkan adalah muka2 perompak dan penyamun negara yang ada lesen untuk menyamun.... hahahaha.... siapa yang bagi lesen menyamun tuuuu....????

Sendiri mau ingat laaaaa..... hahahaha...!!!!
Lepas tu jangan banyak komplen pulak..., harga ikan mahal laaa..., beras mahal laaaa, minyak naik harga... bil letrik naik harga..., teh tarik roti canai naik harga.... itu ini begitu begini.... hahahaha...

Tapi apabila dapat duit rasuah dari Najib Razak (kerajaaaan bn) RM100... RM500.... dah besar sangat la tuuuuu.... Bodoh punya melayu umno... hahahahaha... itupun selepas kena sembelih lebih 50 tahun... baru dapat sekali...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP