IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Komen Terbaeekkkk... Komen Bangang... hahahaha....!!!!

>> Monday, January 30, 2012

Gua sebenarnya suka sesangat membaca komen2 para komentator nih, dari situ gua dapat menilai setiap mentaliti pengomen. Samada bercakap (komen) pakal akal atau pakai kepala lutut... hahahaha....

Dari situ juga kita akan ketahui samada si pengomen seseorang yang ada asas agama atau tidak. Dan ada juga pengomen upahan yang dilahirkan oleh BTN dan media cyber umporno... hahahaha....

Contoh komen terbaik (guna akal) dan juga komen bangang (serupa otak lembu), yang gua petik dari posting ini. Gua hanya adjustkan perenggan jer... lain semuanya ori beb... takda pindaan (edit) walau satu huruf... hahahaha... tak caya boleh klik kat link posting atas tu.

So... kita mulakan dengan komen bangang dululah.... sebab sememangnya mamat nih BANGANG terlampau... hahahahaaaa... eerrrr..... namanya hartonok... sebab suka sangat hisap nonok sampai jadi BANGANG tukil wa cakap luuuu.... hahahaha...

Kalau nak tahu sebenarnya agama islam di malaysia ni sudah lama dipandang serong oleh bangsa dan agama lain di malaysia disebabkan oleh sikap pemimpin-pemimpin Pas yg suka menggunakan isu agama sbg modal utk berkempen dan berpolitik macamlah agama islam ni hak org melayu drpd parti Pas.

Kalau kita tengok pemimpin-pemimpin Pas ni sememangnya telah mencemarkan nama baik islam krn telah menggunakan agama islam sbg modal utk berpolitik.Gue rasa Datuk Nik Aziz ni patut meletak jawatan sbg Menteri Besar Kelantan jika beliau ikhlas utk berdakwah utk mengembangkan ajaran islam.

Bangsa dan agama lain di malaysia semakin hari semakin menjauhkan diri drpd islam disebabkan oleh sikap pemimpin-pemimpin Pas itu sendiri yg suka mengutuk agama org lain.

Kalau nak dibandingkan Datuk Nik Aziz dgn para ulama islam drpd negara China dr segi ilmu hal berkaitan dgn agama islam,belum tentu lagi Datuk Nik Aziz ni dapat menandingi kehebatan para ulama islam drpd China ni.
Komen yang kedua daripada mamat nih pulak.... namanya BunBinBan, gua tak tau pulak sejarah asal usul namanya...., mungkin masa kecik2 dulu suka main combat-combat guna senapang kayu pakai peluru batang bemban kot.... muakakakaka...

Ini komen terbaik..., cakap pakai akal... tak macam mangkok kat atas tuuuu.... buat dosa kering jer.... hahahaha...
Murtad nih susah gak nak tuding jari kat sapa2. Cuma satu je, org2 kafir nih bila berdakwah tak perlu tauliah dan pihak2 yg terlibat mengeluarkan dana yg amat besar utk berdakwah dan menarik org2 supaya ikut mereka.

Berbeza dgn badan2 dakwah Islam. Utk mengeluarkan bantuan zakat seperti memohon pinjaman bank, punya banyak birokrasi. Dan ada sesetengah jabatan agama Islam sendiri seperti berat utk berdakwah dgn alasan2 yg dangkal. Dan yg terakhir sekali, sikap umat Islam sendiri terhadap agama Islam itu sendiri.

Berapa ramai yg ngaku Islam tapi tidak punya keyakinan terhadap ajaran2 Islam itu sendiri. Tidak punya keyakinan terhadap janji2NYA. Tidak punya keyakinan terhadap hukum2NYA. Tidak punya keyakinan terhadap keESAANNYA.

Ni yg dikatakan murtad tanpa di sedari dan ini lebeh merbahaya dr yg terang2 ngaku murtad. Pendapat gua je nih dari pemerhatiaan gua selama ini. Bab berdakwah, gua salute kat Al Arqam dulu, mana kg dorang tak masuk, sabah sarawak mana saje. Bab dakwah la bab lain gua malas nak komen.
So... amacam... lu orang dah nampak, mentaliti komentator yang gua siarkan nih...., kesimpulannya janganlah lu orang ikut mentaliti komen yang pertama tuuuu.... kepala otak lembu mamat tu sama dengan kepala otak;

(si bangang yang nak buat solat hajat lepas asar dan kaki rasis nih...)

(si munafik besar abad 21.., pergunakan agama demi RM dan Pangkat)

Sebab nama2 yang gua sebutkan tuuuu.... manusia yang ada Kepala Otak macam kita jugak, dari segi akademik tergolong dalam golongan cerdik..., tapi apakan daya kecerdikan diorang tak boleh di ikut beb... hahahaha...

Yang membezakan kita dengan mereka adalah Akal yang Allah SWT anugerahkan kepada manusia dan tidak kepada binatang. Gua yakin lu orang boleh buat perbezaan tu kannnn.... hahahaha.... yang ada kepala otak takda akal tu apa kaaaa... namanya.... Mamalia... Reptilia atau Amfibia.... hahahaha... !!!!

Dan ada juga pepatah mengatakan "Kecik-Kecik Tak Mau Mampus, Dah Tua Bangka Menyusahkan Orang"... hahahaha....  tapi takpa... gua yakin PRU-13 nanti mampus jugak lembu2, anjing2 tu semua....

Kes Murtad nih... sejak tahun 80an dah berlaku beb.... (ikut zaman gua laaaa...), tu kat gereja Hospital Assunta tu berlambak2.... sapa mau setakat minimum RM2000 sebulan jom gua tolong rekomenkan.... hahahaha... khususnya kepada nama2 yang kena reject dari Baitulmal, Pusat Zakat atau Jabatan Agama Islam Negeri masing2 dan sebagainya.... hahahaha...

Jangan risau gua tak ambik komisyen dari para penerima bantuan gereja nih beb.... gua sakau komisyen dari Vatican City... dia punya HQ... amacam...???? hahahaha....

Lu orang bayangkan kalau melalui Baitulmal/Pusat Zakat/Jabatan Agama.... berapa sen jer... lu orang akan dapat... keluar suratkhabar dengan bangganya terima replika cheque dan laporan kutipan duit zakat ratus2 jutaan setiap tahun beb... tapi budget bagi ciput jer... pada pemohon/penerima bantuan. Selebihnya nak buat bayar peguam... beli hotel... beli bas... dan macam2 lagilah... itu lebih penting beb daripada umat islam yang memerlukan.... buat macam duit mak bapak diorang.... muakakakakakaaaa....

Sekarang baru nak melalak....!!!! Orang yang di amanahkan menjaga hak Umat dan Agama Islam sendiri pun macam sialan haramjadah... lagi mau salahkan bangsa dan agama lain...Sendiri mau ingat laaaaa....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP