IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Hukum Curi Elektrik...????

>> Tuesday, January 31, 2012



hahaha.... itu jika hak Kafir Harbi, dalam Quran dah sebut. Gua akur dengan Quran tapi bukan buku Jingga... muakakakakaaaaa....

Ok... selesai bab Perisian Komputer Pirate dan lu orang pun dah dapat jawapannya "Fathaddu Alaihim"....

Sekarang gua nak tanya pulak... jeng...jeng...jeng....!!!!

Semua sedar bahawa TNB dah naikkan charges elektrik, ntah berapa persen gua pun tak pasti..., malas gua nak selidik menyelidik nih.

Beberapa bulan yang lepas gua dapat panggilan dari seorang member, dia bertanyakan samada gua nak buat tak "adjust meter elektrik" kat rumah gua. Boleh jimat 50% dari penggunaan sedia ada.

Pada mulanya gua teruja jugalah... tapi bila fikirkan semula, gua bagi jawapan untuk menyedapkan hati member tu... gua katakan gua dah buat dengan orang lain... hahahaha...

Yang sebenarnya gua tak buat apa2 pun dengan "meter elektrik" kat rumah gua. Gua tak mau anak isteri gua mengunakan kemudahan asas rumah yang tidak diberkati Allah. Itu maknanya mencuri secara tersembunyi... manusia tak nampak... tapi Allah Maha Mengetahui. Sebabnya walau mencekik bagaimana sekalipun harga/kadar elektrik dari TNB... gua/kita terpaksa akur.

Dan jika hendak protes... perlu protes mengikut saluran yang betul. Dengan jawapan lainnya... memang tak nampak jalan laaaa.... selagi barisan nasional memerintah. So... nak tak nak wajib tumbangkan barisan nasional/umporno dalam PRU13 nanti. Kemudian kita desak kerajaan baru untuk buat sesuatu terhadap TNB demi rakyat.

Sebagai contoh, jikalau air di Selangor boleh dapat percuma 20m3, takan lah 1Malaysia dengan Kerajaan Baru tak boleh dapat kot.... hehehehe... lain la dengan rakyat Johor yang bangang tetap nak pilih jugak barisan nasional/umporno walau bil air bawah 20m3 = RM5.00.... kat Selangor free beb.... happiness rakyat selangor yang bawah penggunaan 20m3... tak payah bayar beb... lu orang rakyat johor tak jealous ke.... hehehehe...
Dalam kaedah pasang alat itu alat ini untuk menjimatkan elektrik, jika ianya mendapat kelulusan daripada pihak berwajib maka ianya HALAL digunakan.

Seperti isu pasang alatan jimat elektrik secara haram, maka ianya tak ubah seperti mencuri elektrik dan hukum mencuri adalah HARAM dan berdosa besar. Apatah lagi elektrik yang di curi itu digunakan untuk anak2 membaca buku dan buat kerja sekolah, menyimpan sumber makanan dalam peti sejuk, membasuh pakaian harian dan pelbagai kegunaan harian.... persoalannya adakah ianya berkat atau tidak.... hahahaha...

Lagi satu persoalan gua di sini... apakah TNB itu tergolong dalam spesies Kafir Harbi... "Fathaddu Alaihim"...???? muakakakaka....

Errr.... bukankah kes nih lebih kurang kes KUIN, Bayar Tol Plus iaitu Rela dalam Paksa... sehingga barisan nasional ditumbangkan, selagi undang2 sekular ini berkuatkuasa kita wajib patuhi... dan menyatakan penentangan kita terhadap sistem Thoghut barisan nasional...

ABU... ABU... ABU.... Asalkan Bukan Umno... gua ok jer.... pi mampus laaa... dengan barisan nasional dan umno... TNB pun sama gak....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP