IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kari Ikan Sembilang Kuala Muda, Kedah.

>> Monday, December 26, 2011

Ahad - Sesudah subuh berkereta ke Utara Tanahair (Kedah)... berhenti minum2 dan rehat di beberapa tempat ikut suka gua sebagai drebar... berhenti lagi pukul 11.30am pekena durian di Gunung Semanggol... lepas tu sambung perjalanan..., dalam kepala hotak dah terbayang on the way balik nanti nak pekena mee udang Sungai Dua dulu baru balik KL... perghhhh....

Tadi gua lalu area Bukit Mertajam... tak nampak pulak anjing gua yang bernama Sexuan, Kamarudin, Mak Lu, Pak Lu, Abg Lu dan Hartonok... hahahaha.... anjing tu sekoq jer... tapi ada 6 nama..., biasak laaa... anjing umno beb... kalau terserempak mau jer... gua langgaq dengan ACR-55 gua nih... hahaha...


Gua tak terus ke Kuala Perlis sebab tarikh check-in sebenarnya pukul 2.00pm esok hahahaha.... hari ini  gua transit rumah Pak Jang dulu.., sampai jer Kuala Muda gua lalu jer.. depan rumah Pak Jang gua ikut jalan luar menghala ke Kuala Sungai Muda.

Apa lagi bawak anak bini gua pi makan tengahari dulu laaaa.. kat kedai peberet... perut masing2 pun dah nyanyi lagu "bawah tempurung ada katak melalak"...

Yang sebenarnya perut lapar pun satu hal jugak.... sebab keduanya gua tak nak menyusahkan Mak Jang gua menyediakan makan tengahari buat kami... so apalagi kami pi pekena gulai sembilang dulu laaaa... kena pulak stok kepala ikan sembilang ada lagi beb...!!!

Waaarrrggggghhhh... gua angkut 2-3 ketul kepala ikan sembilang dan seketul dua isi dalam mangkuk kasi nyonyot tak ingat dunia wa cakap lu...., pramugari dok bisik2 kat gua... mahal tak... mahal tak..., apa barang mau kira mahal murah... makan jelah.. tak cukup duit.. gua kenyit mata jelah pasal anak tauke kedai tu... ex-girlpren gua dulu.... muakakakakaaaa.... syyyhhh... sejarah ni pramugari gua tak tau lagi... hehehe... (cuma body dah tak slim macam dolu-dolu... hahaha... sempat lagi merisik tuuu... dah beranak 4 orang wa cakap luuuu... hihihihihi....)

Mana taknya.... pasal pramugari menjeling anak2 ambik lauk macam nak meratah jer...  Afiq ambik lauk sambal ketam (2 ekoq ketam nalar punya), Aziq ambik gulai tengiri seketul dan sotong 3 ekoq size L, Tasya ketam sekoq dan teloq dadar, bibik sambal ikan bilis dengan teloq masin serta ulaman jer... (selamat gua.. hahaha..) dan pramugari Sotong sekoq, Udang Kasar 2 ekoq saiz XL dah tu pulak  pow ikan sembilang gua lagi... hahahaha... total dengan air minuman RM38.00 hengget... semuanya Fresh dari laut.... cuba habaq mai kat gua...mahal ke murah....???

Sebelum blah wajib tapau buat Pak Jang dan Mak Jang gua... sebagai buah tangan... (lagi pun depa bukan tau kedatangan kami sekeluarga... gua terjah jer...)

Petang tadi sempat lagi keluar jumpa member2 lama... perghhh... ada yang dah berubah ada juga masih dengan perangai lama... masih bermain dengan rokok daun batang betik walau anak dah macam daun paku pakis... kah..kah...kah...

Suasana Petang di pelantar nelayan (jeti),
member2 nelayan sedang repair pukat dan peralatan kelaut. 

Gua juga bersyukur ke hadrat Ilahi apabila dipertemukan dengan member baik gua di Masjid Maghrib tadi... Kojek yang dulu era kegemilangannya sekitar tahun 80an sememangnya seorang hero dikampung..., sebut jer Kojek pasti semua orang kenal... bukan setakat dalam kampung... sampai Balai Polis Sungai Petani hingga Alor Setar kenal sangat dengan mamat nih... memang handal beb...

Cukup2 terkenal dengan kenakalannya sebagai kaki pecah rumah dan matpet tegar yang kini dah 360% berubah dan bernikah dapat hasil anak 2 orang, paling gua tak percaya diberi kepercayaan memegang jawatan Bilal Masjid...

(nota: semuanya kuasa Allah beb...., pemimpin dan penyokong umporno kalau nak berubah pun boleh... ubah-ubah laaa.. kerajaaan tuuu... ABU... hehehehe... tengok member gua tuuu... dulu macam zombie..., sekarang nih sihat walafiat, badan dah macam lembu feedalot Shahrizat wa cakap luuuu.... hahahaha...)

Jeti nelayan... Alisya sedang post maut tuuu...!!!!
Lepas tuuu... buat2 kaki seluar basah... akal nak main air... hahahaha...

Kena pulak member offer anak bini gua ronda2 naik perahu... 
apalagi melompat sakan laaa.. budak2 tuuu... termasuk pramugari dan bibik sekali...

Di sini (kampung) suara gua dah tak terkeluar nak melarang anak2.... semuanya pantang lepa terus hilang....!!!! Jangan ada yang terjun laut sudahhhhh....!!!!

Suasana petang di Kuala Muda... banyak yang telah berubah selepas Tsunami dulu.

Member gua Man Kucing... baru balik kelaut dengan hasil tangkapannya...


Sekarang ni... (waktu menaip posting ini 11.00pm) gua sedang mengadap laut yang gelap gulita sambil menikmati angin laut yang sejuk gedi... ditemani pramugari, Aleeya dan Alisya..., Tasya sedang layan TV dengan sepupu sepapatnya dan yang jantan 2 ekoq lagi ikut Pak Ngah diorang pi pekena roti canai kat simpang Kepala Jalan...

Ok... gua chow dulu... esok awal pagi nak bertolak ke Kuala Perlis pulak... kapten aka pemandu aka drebar pelancong tidur mesti mau cukup...7 nyawa dalam tanggungjawap gua beb.... hahahaha....

Assalamualaikummmm....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP