IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Banyak Sangat Makan Tuuuu....!!!!

>> Saturday, December 31, 2011

Satu persoalan yang kerap gua terima...., kenapa gua suka siarkan komen2 daripada puak2 lembu umporno... dan jawapan gua senang jer.... sebabnya gua suka tengok mentaliti bangang puak2 umporno yang telah dilatih khas oleh BTN dan penasihat RM76.8 juta yahudi Apco.... kah...kah...kah....

Jadi kepala hotak diorang... putar belit diorang... masih ditahap yang sama dengan puak2 yahudi zaman Nabi2 terdahulu.... hahahaha... hinggakan dalam Quran pun Allah dah laknat puak2 yahudi nih.... walau bagaimanapun negara Malaysia yang kononnya Agama Rasminya adalah Islam... kononnya menjunjung Ahlul Sunnah Wal Jamaah... yang kononnya mengucap kalimah tauhid... tetapi mengiktiraf yahudi sebagai punahsihat negara dan berperangai pun macam yahudi....

Teringat gua akan sirah nabi tentang bagaimana Rasullah SAW membelah bulan dengan telunjuknya... itupun puak2 yahudi laknatullah masih tak beriman lagi... malahan di spinnya kesaksian tersebut.... hahahaha.... itulah yang diwarisi oleh puak2 umporno dari tok nenek moyang diorang selama ini...

Apaaaa.... lu orang ingat gua melalut lalok daun ketum ke....???? Sorry.... beb... gua ada bukti dan fakta dengan dakwaan gua nih.... contohnya komen dari mat indon umporno nih.... tapi sebelum tu lu orang wajib baca di sini dulu supaya paham jalan cerita dan maksud yang cuba gua sampaikan....

komennya: "(1) tidak dinafikan yg bantuan berupa wang ringgit yg diberikan oleh BN adalah hasil drpd wang rakyat tapi cuba kita fikir (2) kalaulah BN tak nak bagi bantuan wang, maka adakah rakyat dapat merasai bantuan wang tersebut? yg kurang paham skg ni (3) kenapakah apabila BN yg begitu prihatin dgn masalah rakyat dgn memberi bantuan kpd rakyat pun pemimpin-pemimpin PR ni nak buat kecoh."

(1) Part ini..... hahaha... mengaku jugak mat indon ni yeaaaa... hasil daripada wang rakyat...
(2) Selama ini BN ada bagi bantuan ke... kepada rakyat....??? Siapa boleh tolong jawap soalan nih... tolong senaraikan kat gua....!!!
(3) Selama ini BN tu menatang apa beb....???? tiba2 jer.. ada perasaan prihatin pada rakyat... nak bagi bantuan kepada rakyat...??? Buang tebiat ke apa nih..???

Akan tetapi komen yang dibawah dari sini memang gua tak boleh blah langsung beb....:
"apa punya banganglah PR ni, BN ingin menanggung kos baik pulih flat Samudera utk rakyat pun PR tak puas hati.nampak sgt PR skg ni ketandusan isu yg menghentam BN.Dakwaan kononnya PR hanya menggunakan sebanyak RM360K utk baik pulih flat Samudera sedangkan BN terpaksa memperuntukkan sebanyak RM1.2 juta tapi perlu diingat kos yg digunakan oleh BN agak tinggi mungkin disebabkan oleh BN menggunakan bahan-bahan utk baik pulih yg berkualiti tinggi dan tahan lama, jadi tak heranlah kalau kosnya lebih tinggi sedikit drpd kos yg digunakan oleh PR."
Mentah lagi rupanya mamat indon nih dengan politik malaysia yeaaaa..... hahahaha.... "BN peruntukkan RM1.2juta kerana mengunakan bahan2 berkualiti tinggi dan tahan lama".... hahahaha... patut laaaa... apa saja projek BN kosnya tinggi2 belaka...., bumbung hospital boleh runtuh, stadium pun runtuh, makmal komputer sekolah pun runtuh, jalan MRR2 pun retak, buat jambatan dulu lepas tu baru buat sungai bawah jambatan... semuanya tu kerana mengunakan bahan2 berkualiti tinggi tuuuu... hahahaha....

Begitulah juga dengan isu Mak Lembu Shahrizat.... projek tu adalah projek kerajaan malaysia... ntah macamana ada kesilapan teknikal kat atas katil.... dah jadi "1 lagi projek Mak Lembu"... RM250 juta untuk lembu2 berkualiti tinggi dan tahan lama.... muakakakakakaaaa....

Gua ada satu cerita... petang semalam gua memandu di jalan persekutuan dari Ijok ke Sungai Buloh... ada kerja2 besarkan jalan, gua terpandang di sebuah bus-stop ada papan kenyataan berbunyi "1 projek barisan nasional" dalam kepala hotak gua keluar mentol tertanya2 barisan nasional nih menatang apa... menatang ni pun pandai buat projek ke...??? Bukankah setiap projek di jalan2 persekutuan adalah tanggungjawap "Kerajaan Malaysia"...!!!!

Sepatutnya papan tanda tu dibaca sebegini "1 projek dari Kerajaan Malaysia" atau mana2 ayat yang sesuai.., asal sedap bunyinya dengan perkataan "Kerajaan Malaysia".... barulah rakyat faham bahawa "Kerajaan Malaysia" bagusssss..... prihatin kepada pengguna jalanraya persekutuan.... lagipun itu adalah wang rakyat.... wang kerajaan malaysia... bukannya wang barisan nasional.... itupun tak boleh nak bezakan ke....????

errrr.... BN tu menatang apa haaaa... lembu ke... atau sapi...???? hahahaha...

Gua tak kiralah samada dari Kerajaan Pakatan Rakyat atau Kerajaan Barisan Nasional.... kedua2 nama parti tersebut hanya diberi mandat memerintah jer... sebagai penjaga amanah kepada rakyat. Lu orang suka ke kalau terbaca papan tanda berbunyi "1 lagi projek dari Pakatan Rakyat".... perghhhh... kepala bapak diorang laaaa... kalau projek tu dari "Pakatan Rakyat"... dana untuk parti pun harapkan sumbangan orang ramai... inikan pulak nak buat projek.... ada akai kaaaa....???

Begitulah sebaliknya dengan barisan nasional.... hahahaha...., gua tak nak ulas panjang melebar pasal komen mamat indon yang dapat mykad free tuuuu.... pasal dia orang seberang yang merempat kat malaysia dan terpaksa sokong bn..., kalau tidak hilang taraf kerakyatan yang dia dapat percuma tuuuu.... hahahaha...

Tapi takan lahhh... rakyat malaysia yang cerdik pandai ni pun... nak terikut bodoh bangang tolol bahalol macam mamat indon tuuuu.... cukup2 lah setakat 3 juta lebih ahli umporno yang dah bangang... melayu2 lain janganlah terikut bangang sama.... kah...kah...kah....!!!!

Nanti bila nak buang undi dalam PRU-13 lu orang pandai2 lah pilih parti mana lu orang suka dan konfiden...., gua nak taip kat sini Asal Bukan Umno (ABU) tak boleh jugak pasal lambang umno takda dalam kertas undi... yang ada lambang dacing senget barisan nasional (BN)...

Gua pun pelik jugak aaarrrr.... puak2 umporno dok sibuk pong pang pong pang sana sinun...., bila dalam kertas undi takda pulak lambang umporno... sedangkan parti cap ayam, payung, katak dan sebagainya ada jugak lambang diorang.... hahahaha... puak2 panglima umporno taknak pi ludah SPR ke....????(saja bikin panassss....!!!!)

Dengan kisah lembu dan sapi begitulah barisan nasional nih... lu orang sendiri mau ingat laaaa... kalau tidak bakal meranalah rakyat malaysia lagi 5 tahun beb.... sebabnya ialah duit barisan nasional dah tentu2 diorang mengaku duit diorang kan.... dah tu pulak duit kerajaaaan Malaysia pun barisan nasional mengaku duit diorang jugak..., itu tak termasuk lagi kakitangan Kerajaan Malaysia yang angkat sumpah tugas dengan Kerajaan Malaysia.. gaji dibayar oleh barisan nasional... hahahaha....

Bertahun2 punya kencing... power tuuuu.... hahahaha...!!!!

Dan dalam entry "Kesal Umno Cuba Sabotaj Program Kerajaan Negeri".... gua cuma nak kirim salam jer... kat Ketua Pemuda Cawangan Pergerakan Pemuda Gombak Setia... sudah2 laaaa.... bro...  dah banyak sangat makan tuuuu..... hahahaha...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP