IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sedarlah Wahai Bangsa Melayu...!!!!

>> Saturday, November 19, 2011

Entry ini adalah hasil daripada Kepala Otak Tuan Sadiq (gua rembat dari FB), untuk membuka minda melayu2 keparat berjiwa umPORno dan malas berfikir untuk perubahan ekonomi dan generasi mereka sendiri.

Banding je kesan 13 Mei terhadap nasib anak bangsa Melayu dengan perkara ni ye..... Jangan tak faham2 jer.... akal anak bangsa melayu yang memuja2 UMNO tu....

Fakta.... 13 Mei tu.... hehehehe.... satu hari jekan. Berapa ramai anak bangsa melayu yang mati dan merempat gara2 13 Mei tu..????

1. Tanah Rezab bangsa melayu.... dulu British tinggalkan 3 juta hektar untuk anak bangsa melayu. Kini tinggal 1.7 hektar jer..? Siapa yang songlap..? Adakah DAP yang songlap...????

2. Dulu kerajaan kata bumiputera dan bangsa melayu disediakan biasiswa untuk belajar kat IPT. Sekarang jadi pinjaman pulak. Biasiswa tak perlu bayar. Pinjaman mesti bayar. Kalau anak bangsa melayu ditangkap atau disaman gara2 tak bayar pinjaman ? Siapa punya akal...???? DAP jugak ke...???

3. Dulu budaya bangsa melayu. Kalau kandung anak luar nikah. Mak bapak boleh bunuh diri atau anak dihalau keluar rumah. Tapi sekarang ni kalau sebut kandung luar nikah.... boleh hantar ke sekolah Ali Rustam di Melaka. Hehehehe... kesiannnn... angka 152 ribu anak luar nikah tu... DAP punya anak ke...????

4. DEB kata nakkan anak bangsa melayu mampu capai 30% penguasaan ekonomi untuk bersaing dengan kaum Cina. 30 tahun perlaksanaannya, kenapa hanya capai sekitar 18% jer.... Kenapa tak mampu nak kuasai 30%. DAP ke yang songlap keistemewaan DEB tu...???? 30 tahun tu terlalu sekejap ke berbanding 1 hari.

5. 13 Mei kata orang cina bunuh orang melayu. Orang melayu tak nak bunuh orang cina ke time tu..????

6. Kelantan 99.9 % rakyatnya orang melayu. Kekayaan hasil minyak Kelantan kenapa tak kasi kepada rakyat melayu Kelantan..???? DAP ke yang tak nak bagi..???? Salahkan orang melayu Kelantan pilih orang melayu pimpinan PAS memerintah Kelantan. Ada beza ke melayu PAS dan melayu UMNO ? Siapa punya kerja..???? DAP ke punya tafsiran...????

7. Sultan dikatakan kuasa kepada bangsa Melayu...???? Melaka kenapa tak mampu nak dikasi Sultan meskipun kerajaan UMNO yang perintah sejak merdeka...???? 54 tahun berlalu hehehehe... DAP ke yang tak kasi taraf sultan kat Melaka..????

8. Sumber kebanggaan anak bangsa melayu dalam pendidikan ialah apabila habis belajar dapat kerja kerajaan atau kerja kat swasta dan makan gaji setiap bulan. Sekarang ni banyak anak bangsa melayu yang pegang sijil SPM/Ijazah hidup mengganggur tanpa pekerjaan setimpal dengan sijil/ijazah mereka. Bukan tak pandai cuma tak fasih berbahasa Inggeris. hehehehe.... siap suruh BI menjadi bahasa utama dalam pekerjaan. DAP ke yang buat dasar tu...????

9. Dulu melayunya hidup dengan pakaian penuh sopan sebagai bangsa bermaruah. Kini pakaian anak bangsa melayu semakin kurang kain hingga tak segan silu menampakkan lurah dada dan lurah PUKI... siapa punya kebenaran...???? DAP ke yang ajar..????

10. Dulu kalau hidup bangsa melayu tu kalau sebut kuliah agama atau ceramah agama itulah kebanggaan bangsa melayu. Kini nak dengar ceramah atau kuliah agama pun susah nak buat. Sebab mesti ada tauliah. Tapi kalau sebut pasal hiburan... hehehehe.... bukan susah pun nak buat program. Pub/pusat hiburan tak cukup sampai jam 1 pagi. Boleh tambah sampai jam 3 pagi. Siapa punya angkara..???? DAP ke punya pusat hiburan tu..????

11. BODOH.... kalau cakap pasal bodoh pastinya bangsa melayu tak nak ngaku. Tapi bila lihat kehidupan anak bangsa melayu dari segenap segi dengan kedudukan ekonomi mereka hehehehehe... nampak sangat melayu tu memang terlalu mudah nak diperbodohkan..???? Siapa yang memperbodohkan melayu...???? DAP ke...????

DAP ke yang kasi beras sekampit, gula sekilo, kain pelikat/batik dan sehelai t-Shirt untuk anak bangsa melayu hidup senang lenang selama ini...????

Kalau bukan akal spesis UMNO punya angkara.... JANGANLAH NAK TAKUTKAN DAP PULAK. DAP TU MASIH TAK PUNYA KUASA MUTLAK. RAKYAT JUGA YANG MAMPU MENGUBAHNYA. MASALAH BESAR PEMIKIRAN ANAK BANGSA MELAYU IALAH.... CELAKANYA SPESIS UMNO YANG BODOH YANG SENANG-SENANG MEMPERBODOHKAN AKAL PEMIKIRAN BANGSA MELAYU YANG DITAFSIRKAN OLEH MEREKA SEBAGAI BANGSA PEMALAS DAN BODOH.....

Kepada anak bangsa melayu yang masih agung2kan UMNO dan masih sayangkan UMNO.... bodohnya melayu bukan kerana akal.

Tapi kerana UMNO BIJAK MENIPU..!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP