IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kah... Kah... Kah...!!!!

>> Saturday, October 08, 2011

Seorang pekerja dibayar gaji untuk bekerja jam 8 pagi sehingga jam 5 petang. Halal atau haramkah gaji orang yang bekerja dari jam 8 pagi dan pulang pada jam 2 petang kerana kebiasaannya memang sebegitu?
Soalan Maths di atas dikemukakan oleh Profesor Emiritus Aduka Taruna dalam kertas soalan peperiksaan tahun akhir pelajar2 Harvard Universiti, di cedok pula oleh Universiti Al-Azhar yang terkenal kerana melahirkan ramai ularmak2 di Malaysia.

Dalam 3 entry yang mengelarkan YB-YB Babi di sini, sini dan sini..., ramai penyokong2 PR yang dah jadi gila meroyan kerana gua dah memBinatangkan pemimpin2 puuuuuuujjjjjjaaaaaaaannnnn.... hati diorang... kah...kah...kah....

Fullamaaaakkkk... apalah sangat perkataan BABI tuuuu... jika dibandingkan dengan pengkhianatan yang dilakukan oleh YB-YB tu semua.... hahahaha....BABI tu kan binatang yang mulia, ada juga jasanya pada manusia... semua kejadian yang Allah ciptakan bersifat mulia... so apa ada hal dengan perkataan BABI... dengan perkataan tu jer... boleh membuatkan penyokong2 PR menjadi gilababi... hahahaha....

Lainlah kalau gua maki hamun pengkhianat2 rakyat yang tak amanah dalam tugasan diorang dengan perkataan dalam kain atau seluar dalam lu orang.... lu orang mau kaaaaa....???? hahahaha.... bila gua maki puak2 umporno dan biawak2 umporno seperti polis/sprm/spr dan yang sewaktu dengannya, dengan perkataan BABI/ANJING/LEMBU... takda pulak yang nak tunjuk hensem dan lawa serta berlagak alim untuk menegur dan menasihati gua... semuanya diam tanda setuju... kah...kah...kah.... bila kena kat Pemimpin PR yang maksum lagi suci... semuanya melompat macam kanggaroooo emergency.... hahahaha...

Lawak betul laaaa... mentaliti puak2 PR nih.... walau apa pun gua doakan lu orang semua sihat sejahtera dan berbahagia serta jangan lupa makan paracetamol sebelum meninggalkan komen yang menghentam Pakatan Rakyat... sebab banyak lagi nih yang gua nak hentam dan bongkar sebelum PRU-13 nanti. Tujuannya supaya setiap calon Pakatan Rakyat biarlah yang bersih, berkualiti dan istiqamah dalam memperjuangkan nasib rakyat, agama dan negara. Terutama sekali dalam menunaikan "Amanah" yang diberikan.
Seperti firman Allah dalam Surah al-Anfal (8):27, “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah dan Rasul-Nya dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya).” 
Dan itulah juga masalahnya apabila gelaran YB yang bermaksud "Yang Berkhidmat" sudah disalahertikan kepada "Yang Berhormat" maka rakyat yang melantik diorang sebagai "wakil suara rakyat" ke Parlimen terpaksa tunduk hormat, merafak sembah pelbagai meraikan diorang dengan karpet merah pulak. Sepatutnya diorang bekerja untuk rakyat... berkhidmat untuk rakyat kerana hasil pendapatan bulanan diorang iaitu gaji dan elaun di bayar dari hasil cukai rakyat.

Dah laaaaa... buat kerja culas dan pemalas... si Najib pulak umumkan nak naikkan imbuhan YB-YB nih seawal Januari tahun depan... hahahaha... gua ingat nak hantar mesej kat FB Najib Razak suruh kensel kenaikkan gaji YB-YB nih semua.... takda maknanya bayar gaji mahal2 dengan prestasi kerja macam cibai... yang tidoq dalam parlimen pun ramai... kaki ponteng pulak tak terkira beb.... hahahaha... daripada bayar pada MP-MP tuuuu... baik Najib kumpulkan duit tu semua berikan kepada rakyat dalam bentuk mengurangkan harga barangan asas, itu lebih mulia...

Tetapi keadaan kini sudah terbalik kuang.... wa cakap luuuuu...., rakyat yang melantik diorang sebagai "wakil kepada rakyat" yang terpaksa tunduk hormat dan patuh pada YB-YB nih.... hahaha... siapa majikan siapa perkerja sekarang nih...????

Bagi gua dalam Islam nih mudah sangat.... sesiapa yang taksub kepada pemimpin parti politik yang lu orang anuti tuuuu.... gua cabar lu orang semua cuba-cubalah ikhlaskan diri lu orang sebaik saja celik mata bangun dari tidur sehinggalah lu orang pejam mata untuk tidur... jika berjaya.. sudah tentu Allah akan memandang lu orang dengan sepenuh RahmatNYA.

Gua terpaksa mengaku di sini bahawa memang susah untuk membuka minda orang2 melayu yang telah di doktrinisasi oleh umporno selama 54 tahun, sifat taksub kepada pemimpin dan parti politik sudah sampai ketahap gaban. Sehingga sanggup mengadaikan hak diri sendiri kepada parti politik yang di anuti, pemimpin politik bagi mereka adalah maksum... tak boleh ditegur... tak boleh dikritik langsung.... maka samalah halnya 2x5 dengan puak2 umporno.... hahahaha...

Huruf "PR" jika ikut terjemahan pembangkang bermakna "Pakatan Rakyat" dan jika ikut definasi puak2 umporno membawa maksud "Penipu Rakyat". Apabila sudah Ponteng dari menghadiri Sidang Parlimen adakah ianya membawa maksud "Jujur" atau "Amanah" kepada Rakyat.... hahaha... dalam hal ini mengikut persepsi gua definasi yang di berikan oleh puak2 umporno yang paling tepat.

Kebodohan Rakyat Malaysia adalah kerana memangkah Lambang Parti dalam pilihanraya. Samada Parti Politik Keraaaa...jaan atau Pembangkang. Tak pernah nak ambil kesah sangat dengan kualiti seseorang calon, sebabnya Kebangangan rakyat tadi telah diambil Kesempatan oleh Pemimpin Politik yang tak berkualiti dari segi dunia, ilmu dan skill..., Akhirat... jauh sekali laaaa... hahahaha... walaupun ada juga yang ilmu akhiratnya tinggi dan bertaraf ulama..., dalam hal politik diorang lebih mementingkan dunia.... hahaha... pasal tu soal menunaikan Amanah yang di Amanatkan oleh rakyat diorang kantoiiiiii.... wakakakaaaaaa...

Lastly... apa yang gua nak bagitau gua bukannya kaki hipokrit macam pembodek2, kaki ampu pemimpin politik... hahahaha... semua spesis BONAMA tu... samada dalam PR atau umporno memang gua tak bleh blah laaaaa....
Di samping itu kita harus mengetahui bahawa setiap tugas atau kerja yang diberi oleh Allah kepada seseorang itu adalah menurut kemampuan orang yang berkenaan seperti yang ternyata di dalam firman Allah yang bermaksud:

“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan apa yang terdaya olehnya”. (Al-Baqarah:286)

Ayat ini menegaskan bahawa tidak ada sebab bagi seseorang pekerja itu mengeluh dan mengatakan bahawa tugasnya terlalu berat dan sukar. Dengan sendirinya ayat itu jua menekankan bahawa seseorang pekerja itu boleh menyelesaikan segala tugas jawatannya melainkan pekerja itu sendiri tidak mahu menunaikan tanggungjawabnya.
Jadinya.... jikalau berasakan dah tak boleh menunaikan tanggungjawab serta amanah yang diberikan.... letak jawatan jelah... tak perlulah nak bertanding lagi dalam PRU-13 nanti... buat jadi bahan api neraka jer... hahahaha...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP