IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kera...jaan beEnd.. Mencabul Dara...????

>> Monday, September 19, 2011

Isu membersihkan hutan seluas 74ha di Belum-Temenggor Forest Complex (BTFC) menjadi hangat apabila perkara ini didedahkan oleh salah satu media tempatan.

Hairan binti Ajaib binti Pelik binti Takjub di buatnya apabila Menteri Besar Harami Perak, Si Mamak Pedukang Zambry Abd. Kadiaq membuat kenyataan akhbar seolah-olah beliau tidak mengetahui tentang perkara itu.


1) Tanah Hutan Belum: sebelum ini dimiliki oleh Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak. Tetapi ia telah dipindah milik semula kepada Kerajaan Negeri beberapa bulan yang lalu.

2) Bagaimana perkara ini boleh berlaku tanpa pengetahuan pihak Pejabat Tanah dan Daerah Grik, Majlis Daerah Grik, Jabatan Perhutanan dan agensi-agensi kerajaan yang lain? Apakah mereka semua ini makan gaji buta...??? Atau sudah ada wang masyukkkkkk... sehingga bulldozer depan mata pun dah tak nampak...??? keh... keh.... keh....

3) Aktiviti-aktiviti membersihkan hutan ini hanya bermula sejak 2 minggu yang lalu setelah tanah kawasan itu dipindah milik semula kepada kerajaan negeri. Bukankah ini membuktikan bahawa ada unsur-unsur yang ‘tidak kena’ dalam transaksi ini..???

4) Perkara ini telah dibincangkan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri. Mamak Pedukang Zambry cuba menutup cerita ini dengan adegan sandiwara berpura-pura seolah-olah beliau tidak mengetahuinya. Bebal punya MB... apa yang terjadi dalam negeri pun tak tau... spesies Pak Lah agaknya nih... hahaha...

5) Bagaimana kerajaan negeri hendak menjelaskan jika mereka mendakwa mereka tidak mengetahui apa-apa yang sedang berlaku sekarang ini..???? Habislah... lu orang rakyat Perak kena kencing dengan Keraaa..jaan Negeri Perak yang berpaksikan Menteri Besar Harami Si Mamak Pedukang.... muakakakaaaaa.... 

6) Jika benar pihak keraaaa...jaan negeri tidak tahu tentang perkara ini, orang-orang yang bersalah yang mengondolkan Tanah Hutan Belum itu harus ditangkap dan dibawa ke muka pengadilan dengan serta-merta, bukannya di lepaskan begitu saja....

7) Yang pastinya..., sudah tentu kerajaan negeri tahu siapakah yang terlibat secara terus dalam manjalankan aktiviti-aktiviti ini. Tindakan menangkap bangsat2 ini adalah penting untuk membersihkan nama keraaaa...jaan negeri dan Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri jika mereka benar-benar tidak terlibat dalam skandal ini.... ada berani kaaaa...????

Dipercayai hutan itu dibersihkan untuk membuka jalan ke kawasan pendalamam yang akan diusahakan dengan penanaman kelapa sawit. Adakah aktiviti penanaman kelapa sawit juga dilakukan secara haram atau tanah itu telah diluluskan kepada pihak-pihak tertentu oleh kerajaan negeri..???

Walau bagaimanapun pihak Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak telah ‘mencuci tangan’ dengan mengatakan bahawa mereka tidak mengetahui apa-apa tentang projek penanaman kelapa sawit di kawasan pendalaman itu.


Persoalannya.... "Tangan-tangan Ghaib" siapakah yang telah mengondolkan Tanah Hutan Belum.... jeng... jeng... jeng.... cer.. teka... cer.. teka...????

Paling kompom... ini angkara puak2 beEnd... umPORno... ada sesiapa yang berani menafikan semua tu bukannya kerja puak2 haramjadah tu semua... hahahaha..... jahanam negeri dan negara kalau puak2 laknat nih masih memerintah... tergadai... beb.... tergadai negara nih....

Hutan Belum sudah kehilangan Dara.... angkara kedurjanaan, kebangsatan beEnd... hahahaha....

sumber: Suara Perak.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP