IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

JAIS Barua umno Sejak Dulu Lagi Beb...!!!!

>> Wednesday, September 07, 2011

Isu Jabatan Agama Islam Selangor atau mana2 Jabatan Agama Islam setiap negeri, termasuklah Mufti2 yang dok ada dalam bilik Aircond, Meja Besar dan berkerusi empuk yang menjadi barua umnoporno bukanlah isu baru beb.... hal ni dah lama dah... diorang nih semua boneka jer..... jadi puppet yang menurut perintah tuannya.

Ini bukanlah hal baru.... sejak dulu kini dan entah berapa lama lagi wa puchitau...., jika tidak tak adalah umat melayu islam yang merempat dalam malaysia nih...

Kita ambil contoh wang zakat, kutipan wang zakat dari syarikat2 korporat setiap negeri ratusan jutaan hengget wa cakap luuuu..... tapi kemana menghilangnya wang tersebut...??? Yang gua dengar khabar dari kakitangan Pusat Zakat atau Lembaga Zakat (negeri mana... rahsia) diorang siap dapat bonus lagi... apa citer ni beb...???

Nak buat majlis itu ini semuanya rembat wang zakat, sedangkan wang itu diperuntukkan kepada 8 asnaf yang layak menerimanya. Sepatutnya puak2 haramjadah yang berada dalam intitusi zakat tu... jika berada dalam zaman pemerintahan Para Sahabat2 Nabi dah lama kena hukuman pancung sampai mampus... sialan yang pergunakan landasan agama untuk kepentingan peribadi diorang. Sedangkan orang2 susah (fakir/miskin) nak mohon zakat/bantuan di layan macam peminta sedekah. Sedangkan si fakir/miskin inilah VVIP di dalam Islam, yang perlu diberikan perhatian, bukannya VVIP politik/penguasa yang kaya raya tu di utamakan terutamanya penyangak2 dari umPORno.


Berbalik kepada isu JAIS, yang ini sememangnya barua umPORno sejak dulu lagi. Apa barang jika nak menyebarkan Agama Islam perlukan Tauliah...., takda tauliah maka tak boleh lah mengajar agama... patut laaaa... ramai umat melayu yang mengaku beragama islam semakin jahil dan terikut2 budaya islam-hindu dalam malaysia nih.... sebabnya Jabatan Agama Islam sendiri Bangang tak sudah.... kah...kah..kah...

Jika umat melayu malaysia terikut agama lain, mulalah diorang terlompat terkinja nak ambil tindakan itu ini dan jadi bangau oh bangau.... lu tunjuk gua... gua tunjuk luuuu.... masing2 nak jadi hero... piiiraaaahhhh.... dan tak hairanlah jika banyak permohonan Murtad di kemukakan.

Aaahhh... banyaklah contoh penyelewengan wang zakat, wang tabung haji dan sebagainya yang berkaitan dengan tuntutan agama di selewengkan oleh Pak-Pak Haji yang bersongkok tinggi, berserban dalam institusi agama nih...., diorang ini lah penyangak besar yang berselindung di sebalik nama agama islam... sembang bab agama tip top... perlakuan/perbuatan....??? lanun somalia lagi baik dari diorang... hahaha...

Nak mengajar agama dan menyebarkan Islam pun perlukan tauliah...??? Zaman nabi dulu tak perlukan tauliah pun....!!!! Islam tetap tersebar dan kuat. JAIS dan Jabatan Agama Islam dalam malaysia ini kepala hotak diorang dah tertanam dengan corak acuan Islam Orientalis.... Islam hanya pada nama sahaja...!!!!

Nampaknya ajaran dari Kitab Lord Reid sudah berjaya mengalahkan ajaran yang di ajar oleh Kitab Al-Quran. Benarlah kata Nabi "Umat Islam di akhir zaman seumpama buih2 di lautan".... hahaha... individu2 yang memegang jawatan penting dalam urusan agama Islam 1 Malaysia... sendiri mau ingatlah... kerana lu orang sebahagian daripada bahan bakar api neraka... nauzubillah...

Contoh Wang Zakat di salahgunakan:
Di Melaka, SPRM menyatakan bahawa wang lebihan zakat digunakan untuk membina bangunan Majlis Agama Islam Melaka (MAIM). SPRM menyataan demikian selepas ditanya oleh Pesuruhjaya PAS Melaka berpandukan kepada Laporan Ketua Audit Negara.
So... memang tak hairanlah jika JAIS menjadi barua haramjadah umPORno, sebab orang2 yang berpengetahuan tinggi dalam soal agama yang berjawatan dalam tu... adalah manusia haramjadah yang lebih pentingkan umno dari agama islam sendiri.. hahahaha....

p/s: ini entry lepas geram terhadap institusi agama di malaysia yang mementingkan diri/peribadi dan mengabaikan melayu islam yang memerlukan bantuan.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP