IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pusat Zakat Pun Dah Jadi Bodoh...!!!!

>> Friday, August 19, 2011

Ohhh.... baru gua tau... kemana menghilangnya wang zakat...!!!!

Patut laaaa... ramai umat islam yang merempat dan menghadapi pelbagai masalah birokrasi apabila ada yang cuba memohon bantuan zakat..., hinggakan terpaksa meminta2 dengan kaum/agama lain....

Apakah Peguam Syarie juga tergolong dalam 8 kumpulan Asnaf yang wajib menerima bantuan wang zakat...???

Mungkin inilah Islam cara umPORno agaknya.... hahaha....

Bodoh piang bertingkat2 jugak orang2 di Pusat Zakat ni yeaaaaa..... yang meluluskan pembayaran tersebut...;

Selain bersikap bertentangan dengan etika peguam syarie, Anwar juga menyifatkan Zainul Rijal tidak layak untuk digelar peguam kerana menerima yuran guaman sebanyak RM32,000 hasil dari wang kutipan zakat.

“Sejak 2008 saya failkan kes qazaf dan pihak pendakwa atas arahan menteri menghalang prosiding mahkamah daripada berlaku dan orang-orang ini juga mendesak agar kes mahkamah sivil berjalan tetapi kes di mahkamah syariah tidak.

“Kita dapati peguam yang digunakan untuk membela orang yang dituduh ini dibayar yuran guamannya dengan menggunakan wang zakat, mana mungkin wang zakat digunakan untuk membayar yuran guaman,” katanya.
hahaha.... itu yang kita tahu wang zakat telah disalahgunakan dalam kes seperti ini, bagaimana pula wang zakat disalahgunakan oleh puak2 dalam Pusat Zakat untuk kepentingan peribadi dan keraaaajaan barisan nasional khususnya umPORno... hahaha...

Menteri kat atas tuuuu... bagi jer arahan.. tolong bayar itu ini... terkial2 tangan Pengarah Pusat Zakat isu sign cheque buat bayaran.... padahal ramai lagi golongan yang kurang berkemampuan dok menadah tangan mengharapkan bantuan...

Jadi tak hairanlah... jikalau golongan kurang berkemampuan ini menerima "wang zakat" dari gereja kristian... kah..kah...kah... nak harapkan dari Pusat Zakat sampai mampus pun tak dapat beb.... lebih baik Pusat Zakat berzakat pada umPORno, untung2 nak pencen nanti boleh dapat pangkat Dato atau Tan Sri... muakakaka....

Peringatan: Kepada orang2 di Pusat Zakat tuuuuu.... di dunia lu orang boleh putar belit apa yang patut, di akhirat gua nak tengok jugak macamana lu orang punya belit.... mau lu orang kena jentik terus terpelanting 1000 km jauhnya.... lepas tu kena jentik lagi... dan terpelanting lagi 1000 km jauhnya... patah balik... kena jentik lagi.... begitulah setrusnya sampai lu orang betul lunyai.... hahaha... mentekedaghah duit zakat yang bukan hak lu orang.... sendiri mau ingat laaaaaa.... harapkan belajar agama jer tinggi2 tapi ilmu letak kat kepala lutut... dengan pemerintah pun takut.... piiiiraaaahhhhh... khaaakkkk ptuuuiiiii... buat lu orang...!!!
Jom kita sorot seketika, siapakah yang layak dan wajib menerima wang bantuan zakat, pada asasnya wang Zakat digunakan untuk kerja kebajikan seperti bantuan kepada 8 golongan asnaf yang berhak untuk menerima wang zakat iaitu:

1) Fakir - Orang yang tidak berharta serta tidak mempunyai pekerjaan sama sekali, atau orang yang mempunyai harta dan pekerjaan tetapi tidak dapat menampung keperluan hariannya. Contoh, keperluannya sehari ialah RM 10.00 tetapi dia hanya ada RM 2.00 sahaja.

2) Miskin - Orang yang mempunyai harta tetapi tidak mencukupi keperluan hariannya. Contoh, keperluan hariannya RM 10.00, tetapi dia hanya ada RM 7.00 sahaja.

3) Amil - Orang/Pekerja yang ditugaskan oleh pemerintah mengutip/mengagih zakat.

4) Muallaf - Saudara baru memeluk Islam

5) Riqab - Hamba yang menebus dirinya secara ansuran.

6) Al-Gharimin - Orang yang menanggung hutang dan tidak mampu untuk menyelesaikanya

7) Fisabilillah - Orang yang berjuang di jalan Allah.

8) Ibnus sabil - Musafir yang terputus bekalannya semasa di perantauan.

9) Peguam Syarie - Ini mengikut mazhab umPORno... kah..kah..kah... (bab ni gua gurau jer... jangan ada yang percaya pulak...)

Selain dari golongan 8 asnaf di atas tu, mereka TIDAK LAYAK untuk menerima wang zakat.
(Nota: Tahun ini... seperti tahun2 yang lepas, gua tetap akan membayar zakat fitrah kepada golongan Asnaf yang diwajibkan, sebab gua memang dah lama tak percayakan Pusat Zakat/Jabatan Agama Islam lagi.... kerana kebanyakkan yang duduk dalam bilik aircond dan kerusi empuk tuuuu... spesies manusia yang bernafsu beb... bukannya spesies malaikat... jadi sendiri mau ingat laaaa.... tambahan pulak kalau spesies penyokong karat umPORno... lagi bertambah gilababi dia punya nafsu.... hahaha... harap bertopengkan kopiah dan muka lagak Alim jer....)

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP