IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

EEE... ADALAH MALAPETAKA ORANG MELAYU..!!!!

>> Saturday, August 13, 2011

Rembatan baik punya dari TT... sori bro... hahaha..

Salam nak share sikit pengalaman pergi ke negara Oman, penduduk dia boleh dikatakan 98 peratus Islam malah berjiran dengan Saudi. Nabi pernah mendoakan Oman supaya terus banyak ikan sewaktu menghantar sahabatnya untuk pergi berdakwah. Dah lupa nama sahabat tersebut. Boleh chek sejarah, tapi yang bestnya aku pi sana tak dengar azan kuat macam kat malaysia.


Lalu aku bertanya "why i didnt hear azan here like in my country", lalu member memberitahu kat sini memang ada larangan azan kuat terutama pada waktu subuh. Itu larangan dari Sultan. Aku ada juga dengar azan dari beberapa masjid waktu zuhur dan maghrib tapi takla sekuat kat malaysia.

Malah negara Oman sangatlah bersih..Paling bersih di dunia mengalahkan Singapura. So kesimpulannya Islam kat malaysia ni islam budaya bukan Islam amalan. Lepas tu nak menembak tak tentu hala. Kononnya lebih islam dari orang islam yang lain. malah berani pulak tu cakap mazhab syafiela yang paling betul.

Sunnah wal jamaahla yang paling benar. Setiap orang ada pendapat masing2. tak semestinya kita yang terbetul antara yang betul. Allah Maha Mengetahui dan paling benar judgementnya. Apa hak seorang Islam menilai keislaman orang lain. Kita belum tentu akhir kita dimana.

Lagi satu profesor aku dari afghanistan pernah berkata "only in Malaysia" ada halal certificate. Which is too much. for example dia bertanya.

1. Air Newater kat Singapore tu halal ke haram. kan dah diproses dari segala macam najis manusia islam tak islam. Ada yg makan babi dan tak?

2. Kalau ubi kentang, tomato ditanam bubuh baja najis manusia halal ke haram. Sebab dia kata organic farm ni dah ada sejak zaman imam syafie lagi.

Isu ni aku timbulkan sebab baru-baru ni ada isu DNA babi dalam margerin yang buat kuih raya tu. What about DNA alkohol. Kan kita buat roti dari yeast. Dalam yeast tu mesti ada unsur alkohol.

Aku bukan nak confusekan pembaca tapi nak bagitau orang kerja jabatan agama ni tak kirala JAKIM, JAPUN, JAMBAN depa takdak kerja lain yang lebih prioriti dan signifikan ke?

tanpa nama - EEE ADALAH MALAPETAKA ORANG MELAYU. 

*** Pada andaian gua pulak, dalam mengamalkan ajaran Islam nih, gua rasa puak2 syiah yang paling betul dari gegi amalannya... hahaha... pasal diorang betul2 ikut sunnah dan quran, kat malaysia pulak sunnah wal jemaah konon... tapi mengada-ngada lebih, benda yang takda dan bukan amalan Rasulullah pun diorang buat.... hahahaha... terutamanya ulama2 nya... hehehe...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP