IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tak Habis2 Dengan Polis....!!!!

>> Friday, July 15, 2011

Bila ditanya kepada orang - orang yang ditahan mereka menyatakan mereka makan Ayam Goreng, Sayur, Sambal dan Nasi Kosong beserta dengan air manis. Hah! adakah ini harganya RM25 satu orang.

Pergilah ke mana - mana pembekal makanan memasak, tanyakan harga menu tersebut untuk lebih dari 1000 orang makan secara buffet... rata-rata akan mengatakan RM6 satu kepala malah ada yang akan menawarkan semurah RM4 sahaja jika cara pembayaran dipermudahkan.

Makanya PDRM keluar buget (wang rakyat) RM25. Mana pergi lagi RM20 ? Ini melibatkan salah guna kuasa... SPRM digesa masuk dan menyiasat perkara ini. - Chegubard.


Dalam entry "Jangan Terpedaya" gua dah kasi tau, polis hanya tunjuk baik kepada tahanan... sebenarnya "Baik ada Makna tuuu..."... hahaha... selain dari menjadi bahan berita buat media pencacai menutup kesalahan dan kekejaman polis, Makna yang paling berMakna sekali kepada anggota yang menguruskan urusan makan minum tuuuu.... masyuuukkkk... wa cakap luuuuu.... hahaha... boss yang meluluskannya pun tumpang semankok...

Polis kalau tak masyuuukkkk.... bukan namanya Polis lahhh..., tak payah kelentong dan menafikan ada Polis tak makan rasuah... piiiiraaahhhh... budak tadika pun tau polis memang kaki rasuah..., macam cerita kat atas tuuuu... memang tak masuk akal pun...., baik makan buffet kat hotel dah tentu2 sendawa 50 - 60 kali.... hahaha...

Dua hari lepas terserempak dengan member India gua..., bertahun jugak laaaa... lost contact, so.. kami cari port untuk minum2..., dalam bertanya khabar bercerita itu ini.... rupanya bisnes member nih tengah jatuh merudum sekarang nih..., si Ravi nih ada Pub di PJ beb... dekat dengan Balai Polis State, tak perlulah gua sebutkan nama Pub dia... pasal sekarang nih di arahkan tutup kerana ada kes dan masih dalam siasatan.

Seperti biasa member ni pun ada cerita kat gua, kalau dulu kumpulan samseng jer... yang selalu pow dan minta wang perlindungan, sekarang nih Polis pulak minta wang perlindungan... masa Pub dia tengah aktif dulu... dia kena bayar 3 ribu sebulan beb...., tapi ntahlah... entah betul ke tidak wallahuaklam.... pandai2 lu orang laaa... menilaikannya... gua cuci tangan beb... hehehe....

Itulah senario kegampangan perangai Polis2 Malaysia yang acapkali kita dengar kebanyakannya macam hampeh..., nak dengar pasal kebaikkan Polis jarang sekali...

Apa-apa hal pun... pi mampuih laaaa... kat polis2 tuuu... sendiri makan rasuah, sendiri tanggung sendiri mampus..., pasal itulah biras gua bengkek jer... dengan gua sebab setiap kali dia nak belanja makan2 seluruh keluarga gua pasti mengelak...

Bukan setakat mengelakkan diri gua sorang jer... habis dengan anak bini gua pun gua elakkan... hahaha... tak yakin gua nak makan hasil belanja dari dia... kecuali kalau bini dia (adik ipar gua) yang ajak makan2, itupun gua akan interview dulu... siapa punya wang... baru gua on... kalau sebaliknya kirim salam wa cakap luuuuu....

Tak mau subahat makan duit hasil rasuah..., tak jadi darah daging... buat amalan ibadah pun tak berkat... nauzubillahhhhh..... 

2 IkutSukaLu...::

A-I-B Friday, July 15, 2011 8:48:00 PM  

Baki RM20 untuk dana kempen UMNO-BN PRU13

Anonymous,  Friday, July 15, 2011 8:58:00 PM  

Ape bangang sangat kawan lu.. Kenapa tak report SPRM je.. Kalau tak berniaga salah apesal pulak jadi penakut macam penjenayah.. Lu kawan dengan penjenayah ke? Member baik lu penjenayah ke? Mesti member lu ni Bapak Ayam yang jaga GRO Melayu kat club dia kan.. kan..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP