IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Lagi... Lagi... Rosmah Mansor...!!!!

>> Monday, July 18, 2011

Lantaklah kalau Datin Sri Rosmah Mansor nak beli cincin sehingga mencecah RM1 billion sekalipun.beliau ada wang jadi beliau boleh beli apa yang beliau suka.barang kemas yg dibeli oleh DSRM ni menggunakan duitnya sendiri jadi apa yg PR tak puas lagi ni?sebab tu aku cakap PR terutamanya yg berbangsa melayu suka sgt dengki dgn kemewahan dimiliki oleh org lain.PR menuduh yg DSRM membeli barangan kemas dgn menggunakan wang rakyat tapi apa bukti yg menyokong dakwaan PR ni?kalau ada bukti sila kemukakan jgn tuduh secara membabi buta.aku tak tahulah kenapa semakin hari semakin menyampah/meluat aku dgn PR ni.
Jawapan gua pulak kepada pencacai umPORno yang komen macam orang takda akal kat atas tu...;

Lantak laaa.. kepada puak2 pencacai umPORno dan kerajaaan beEnd, jika lu orang berasa senang hati nak sedekahkan hasil cukai yang lu orang bayar kepada keraaaajaan pi mampus laaaa... kat lu orang semua....

Persoalannya di sini, jika benar Rosmah Mansor ada duit sebanyak mana sekalipun itu dia punya pasal... tetapi dari mana dia dapat duit tu...????

Adakah dia dari golongan yang dilahirkan dari keluarga kaya dan keturunan billionaire. Adakah beliau seorang businesswoman yang berjaya...??? Berapa trillion nilai aset dia dalam Malaysia dan tolak campur dengan aset di luar negara serta yang berdekatan dengan negeri2 atau negara2 Setan....

Adakah beliau sebagai bini PM, menggunakan hasil gaji laki dia untuk beli cincin tu...???? Berapa juta gaji laki dia sebulan...????

So... darimana punca kewangannya...????

Kalau cincin tu di bawa masuk sebagai bahan pameran, siapa dan syarikat mana yang jadi penganjurnya. Tambahan pulak ianya melibatkan First Badak of Malaysia... sudah pasti promosinya gila2 beb... tapi kenapa senyap jer....????

Kenapa sistem kastam tiba2 down sampai 3 jam, lepas tu ada Borang K2 (C2) di keluarkan mengatakan sebaliknya pasal cincin tu...ini apa punya cerita nih....????

Itupun puak2 pencacai anjing penjilat Rosmah takda akai nak fikir ke...???? Bab blogger2 umPORno nak spin cerita itu diorang punya pasal sebab diorang sememangnya dibayar untuk berbuat demikian, itu dah kerja diorang beb...

Yang penting sekali, kepada yang tak tau urusan dalaman proses import/eksport/membawa masuk barangan berharga yang berkaitan dengan Kastam, sila baca pertanyaan yang di ajukan sendiri oleh mamat dari Kastam nih...;
Satu perkara persoalan saya, sya seorang agen kastam yg telah bertugas selama 20 tahun, persoalannya.

1. Kenapa tidak d gunakan borang Ata Carnet.
2. Kenapa pada k2 boleh di amend tanpa pengesahan pegawai kastam.
3. Mengapa tidak ada examption clause pada borang k2 dan k1 mengatakan ade tax examption

Sila jawab pada yg lebih arif. Dibawah sya bg info ttg ata carnet.

The ATA Carnet is an international customs document that allows the holder to temporarily (up to one year) import goods without payment of normally applicable duties and taxes, including value-added taxes. The Carnet eliminates the need to purchase temporary import bonds. So long as the goods are re-exported within the allotted time frame, no duties or taxes are due. Failure to re-export all goods listed on the Carnet results in the need to pay the applicable duties. Failure to remit those duties results in a claim from the foreign customs service to the importers home country.

The acronym ATA is a combination of French and English phrases "Admission Temporaire/Temporary Admission."

borang ATA nie sepatutnya digunakan untuk kes jika nak buat 'Pameran ke apa bagai ke' untuk tempoh maksima setahun... maknanya, penganjur pameran kena guna borang ATA nie tapi tidak digunakan... ok

roger n out - dari blog edyesdotcom

So... amacam...??? Mahu spin lagi kaaaa...????


Seperkara lagi, keratan akhbar tajuk utama Utuseks Meloya tu kasi buang laaaa..., itu jenis politik murahan beb... photoshopped punya gambar, jangan jadikan bahan fitnah terlampau tak kiralah dari pembangkang mahupun pro-umPORno.

Gua bukannya nak protect Rosmah Mansor dan Utuseks Malaysia, cuma gua tak berminat dengan permainan kotor macam tu. Gua yakin semua orang ingin tau;

1) dari mana punca kewangan Rosmah Mansor jika beliau mampu beli cincin itu.
2) kenapa ada bolak balik dalam urusan borang kastam.
3) jika ianya adalah fitnah terhadap Rosmah Mansor, harap beliau dapat menafikannya.
4) dan juga seperti persoalan2 di atas jika ianya untuk pameran.

Dan semua orang pun tau adalah satu lawak bodoh jika Rosmah Mansor atau Utuseks Meloya mengatakan cincin tersebut di beli hasil dari "Mak Badak menabung dari kecil", perghhhh... satu hari berapa ribu dia punya tabungan beb... untuk cecah RM74 juta... itu alasan bangang namanya.

Yang penting sekarang ini siapa tipu menipu dan tertipu...???? Harap SPRM dan Kastam telus dalam siasatan dan jangan jadi penglipurlara rakyat... serta tunduk kepada individu yang kononnya ada kuasa.... hahaha...

Noktah.

5 IkutSukaLu...::

ghostdart Monday, July 18, 2011 12:40:00 PM  

tang sokkabar tu mmg x bley blah....kesahihan berita tu tak dpek den pastikan psl den mmg x baca utusan, berita hairan dan seangkatan dengannya....tp kalo la mmg photoshop, hai sape la yg sanggup menanggung dosa wat bende sebijik cam pencacai Najib tgh buat ni....adoi...yg pasti, aku x sanggup bhai...politik murahan sungguh...

drugbuster Monday, July 18, 2011 12:49:00 PM  

tshirt tragedy 907
http://reloads03.blogspot.com/2011/07/baju-tragedy-907himpunan-bersih.html

Anonymous,  Monday, July 18, 2011 12:51:00 PM  

SPRM? Lepas turun dari takhta, bekas-bekas PM akan dapat TUN, anugerah tertinggi, ianya kebal, tak boleh didakwa, jadi buat letih tulis dalam blog je lah...

ada otak,  Monday, July 18, 2011 6:38:00 PM  

haa3..
baby yg baru lahir mesti pasang niat menabung untuk beli cincin permata..klau salah niat,memang kempunan la hayat ini..

bunbinban,  Monday, July 18, 2011 9:53:00 PM  

ada gak mamat babun sokong badak ni ye. tu baru cincin. kalau la menabung, berapa agaknya sehari. ok la, tolak cincin 70 juta. agaknya ada berapa lagi duit dia ni.gelang, rantai, handbag. suar dlm aku percaya la dia nabung...hahaha...letih ngan babun umno ni. ada otak tapi pikir guna lutut.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP