IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Jangan Buruk Sangka : Pengusiran Peguam Peranchis.

>> Saturday, July 23, 2011

Sekarang gua nak tanya, pengusiran William Bourdon dari Malaysia atas sebab apa...???

Ramai yang berpendapat ianya kerana ketakutan individu tertentu terhadap kes pembelian kapalselam Scorpene dan kaitannya dengan pembunuhan Altantuya.

Adakah sesiapa yang terfikir bahawa William Bourdon telah menyalahgunakan Visa Perjalanannya ke Malaysia...???


Undang-undang Imigresen negara kita telah menetapkan, seseorang warga asing yang masuk ke Malaysia menggunakan pas lawatan sosial tidak dibenarkan terlibat dalam apa-apa pekerjaan, bersyarah, berceramah, pertunjukan, persembahan dan jauh sama sekali untuk mencampuri urusan politik Malaysia. Juga tidak dibenarkan menjalankan urusan mengutip wang atau menerima upah.

Mana-mana warga asing yang ingin melakukan perkara-perkara yang dicatatkan diatas perlulah mendapat visa khas atau kebenaran Imigresen terlebih dahulu.

Dalam hal penahanan ini bukannya salah Jabatan Imigresen atau KDN. Mereka menguatkuasa undang-undang yang ada. Kesalahan perlu diletakkan kepada penganjur yang membawa masuk peguam itu kerana tidak ikut proses undang-undang yang telah ditetapkan.
Akta Imigresen (klik sini)
Seksyen 8 Akta Imigresen 1959/1963 (klik sini)

Yang menjadi persoalannya di sini, kenapa blogger pro-umPORno mendahului pihak berkuasa Malaysia, terutamanya Jabatan Imigresen.

Sedangkan sehingga saat ini pihak Jabatan Imigresen masih belum membuat sebarang kenyataan rasmi berkaitan isu tersebut..????

Siapa yang lebih berkuasa...??? KDN, Jabatan Imigresen atau Blogger umPORno...???

Atau Cynthia Gabriel (Suaram) yang bodoh... tak faham undang2 Malaysia dengan membawa Peguam Peranchis tu buat ceramah di Malaysia...????

hahahaha... makcik pakcik felda pasti ternganga terlopong dengan berita macam nih....
update 8.00pm: The Immigration Department said that Bourdon was being deported for violating the terms of his social visit pass.

5 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Saturday, July 23, 2011 7:24:00 PM  

syabas...tk kira sapa pun..yg benar tetap benar yg salah tetap salah..kipidap

Yong Saturday, July 23, 2011 9:03:00 PM  

Yob,
Gerombolan FLOM dari Dunia Ketiga yang datang dulu guna visa ape ye? visa zimbabwee national bank atau???? Tak silap Yong berjuta gak duit pembayar cukai yang dikutip untuk tujuan itu. Ngape imigresen diam je? Yong konfius le.

Anonymous,  Saturday, July 23, 2011 9:15:00 PM  

sexuan akan menyalak lebih la mlm ni :D

Lang Sunday, July 24, 2011 1:44:00 AM  

sejak bile lak mat perancis tu masuk PKR?...

pi buat keje kat perancis tu cepat2... takyah banyak ckp... bodo nye mat perancis.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP